تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

مقایسه اعتراضات فرانسه با فوت مهسا امینی

  • کد خبر : 197982
  • 14 تیر 1402 - 8:43
مقایسه اعتراضات فرانسه با فوت مهسا امینی
کیهان تاکید کرده است: حوادث سال 1401 در ایران یک خشونت سازمان‌یافته بر بستر ترور بود که به شهادت نزدیک به 70 نیروی مدافع امنیت کشورمان منجر شد.

جمهوریت – روزنامه کیهان نوشت:  اعتراضات فرانسه در پی کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله ریشه داخلی دارد اما اعتراضات ایران در پی کشته شدن مهسا امینی توطئه دستگاه‌های امنیتی خارجی بود!

به گزارش کیهان، حوادث سال گذشته ایران یک شورش از پایین به حساب نمی‌آمد. آنچه به یکباره در خیابان‌ها خود را عیان ساخت، توطئه دستگاه‌های امنیتی خارجی و برنامه‌ریزی آنها از ماه‌ها پیش، معطوف به ناآرام‌‌‌سازی ایران بود. در حوادث فرانسه اما نمی‌توان رد هیچ سرویس امنیتی بیگانه‌ای را برای ناآرام کردن این کشور پیدا کرد.

این روزنامه افزوده است: آنچه امروز در فرانسه می‌گذرد ریشه داخلی دارد و هیچ بازیگر خارجی‌ای نیز تلاشی برای استمرار بخشیدن به ناآرامی‌ها را ندارد، کمااینکه در روزهای گذشته هیچ قدرت خارجی یا نهاد بین‌المللی برای تقویت معترضان و اپوزیسیون فرانسه وارد میدان نشده است اما در ایران از نخستین ساعات شروع آشوب‌های خیابانی، ده‌ها دولت خارجی با حداکثر توان به حمایت و تقویت آشوبگران پرداختند.

کیهان تاکید کرده است: حوادث سال ۱۴۰۱ در ایران یک خشونت سازمان‌یافته بر بستر ترور بود که به شهادت نزدیک به ۷۰ نیروی مدافع امنیت کشورمان منجر شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=197982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰