تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
3

حرف‌های “هاشمی” بعد از استعفاء

  • کد خبر : 19780
  • 15 دی 1397 - 17:35

به گزارش جمهوریت ; گشوده شدن درهای باغ ملی به صورت ۲۴ساعته؛ بزودی، قرار نیست بچه‌ها اسباب بازی به مدرسه ببرند، نمایندگان در چند فرسخی قانون «تشدید مجازات اسیدپاشی»، تردد در خطوط ویژه منوط به اخذ مجوز پلیس است، هدررفت سهم ایران از بارش‌های مرزی، پایش ویژه «بو» در هوای پایتخت و… از مهم‌ترین خبرهای […]

به گزارش جمهوریت ;

گشوده شدن درهای باغ ملی به صورت ۲۴ساعته؛ بزودی، قرار نیست بچه‌ها اسباب بازی به مدرسه ببرند، نمایندگان در چند فرسخی قانون «تشدید مجازات اسیدپاشی»، تردد در خطوط ویژه منوط به اخذ مجوز پلیس است، هدررفت سهم ایران از بارش‌های مرزی، پایش ویژه «بو» در هوای پایتخت و… از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه (۱۵ دی‌ماه) هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز (۱۵دی) حدود ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

«هرندی» را نمی‌توان جزیره‌ای ساماندهی کرد/ تعدد و تکثر متولیان فرهنگی در شهرداری

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت فرهنگی شهر تهران عنوان کرد که یکی از بزرگترین مشکلات و موانع فعالیت‌های فرهنگی در شهرداری تعدد و تکثر متولیان فرهنگی است

ولی الله شجاع پوریان در گفت وگو با ایسنا،  در مورد آخرین وضعیت ساماندهی محله هرندی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی گزینشی و جزیره‌ای نمی‌شود، گفت: نمی‌توان محله هرندی را از تهران جدا کرد و بخواهیم مشکل و معضل آن را حل کنیم.

گشوده شدن درهای باغ ملی به صورت ۲۴ساعته؛ بزودی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از گشوده شدن درهای باغ ملی به صورت ۲۴ساعته برای مردم خبر داد.

احمد مسجد جامعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه شهرداری برای احیاء حیات شبانه تصریح کرد: باز شدن درهای مجموعه باغ ملی می‌تواند گام موثری در راستای احیاء حیات شبانه تهران داشته باشد که خوشبختانه حالا خبرهای خوبی به گوش می رسد و براساس رایزنی‌های انجام شده درهای باغ ملی به صورت ۲۴ ساعته بروی مردم گشوده خواهد شد.

هاشمی: همه حرف‌ها را در دوران مسئولیتم گفتم/مشکلات ناشی از تفاوت دیدگاه و رفتار بود

وزیر سابق بهداشت در واکنش به حواشی استعفایش، با بیان اینکه مشکلاتی که در وزارت بهداشت با آن مواجه بوده، یک‌روزه و مربوط به بودجه امسال نبود، گفت: به جز صحبت‌هایی که در آخرین جلسه شورای‌معاونین با همکارانم مطرح کردم که توصیه می‌کنم همه آن را بشنوند، هر آنچه که منتسب به من منتشر شود، فاقد ارزش و اعتبار است.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهاراتی که در روزهای اخیر و بعد از قبول استعفایش، به او منتسب شده است، گفت: خوشبختانه هر حرف و نقدی که داشتم، آن را صادقانه در دوران مسئولیتم با مردم در میان گذاشتم و فکر نمی‌کنم مطلبی باقی مانده باشد که بخواهم در حال‌حاضر آن را مطرح کنم. از طرفی کار افرادی را که بعد از دوران مسئولیت‌شان تازه انتقادها را می‌گویند، تایید نمی‌کنم. درست نیست کسی که سال‌ها در حوزه‌ای مسئول بوده و در دوران مسئولیتش صحبت و نقدی نکرده، بعد از اینکه از مسئولیتش کنار رفت شروع به نقد، انتقاد و نقل‌قول کند.

تعدیل‌های هدفمند “تحول سلامت”/فرانشیز افزایش می‌یابد؟

“تحول سلامت” با هدف کاهش سهم پرداخت از جیب مردم در حوزه درمان و افزایش دسترسی به دارو و درمان در مراکز دولتی کارش را آغاز کرد و با وجود برخی مشکلات، اما همچنان افق‌های جدیدی را پیش رو دارد…

به گزارش ایسنا، طرح تحول نظام سلامت با اولویت جراحی حوزه درمان، در ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۳ کلید خورد و هشت بسته اصلی خدمتی آن یکی پس از دیگری به اجرا درآمدند. حال با گذشت حدود پنج سال از اجرای این طرح ملی، تغییراتی در آن ایجاد شده و برخی از بسته‌های خدمتی‌اش تعدیل شدند؛ تعدیلی که به گفته علی‌اکبر حق‌دوست – معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت هدفمند بوده‌اند و به دلیل محدودیت در منابع مالی، تغییراتی که در بسته‌های طرح تحول نظام سلامت رخ داده، در راستای افزایش کارایی بوده است.

نمایندگان در چند فرسخی قانون «تشدید مجازات اسیدپاشی»

مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن» گفت: این طرح نیاز به بررسی بیشتری دارد تا بتواند موجب کاهش بروز حوادث اسیدپاشی شود در همین راستا لازم است مواد اسیدی از دسترس عموم مردم خارج و در راستای آگاه‌سازی، پیشگیری و فرهنگ‌سازی مردم گام موثری برداشته شود تا جامعه از عواقب جرم اسیدپاشی آگاه باشند و در امان بمانند.

اشرف گرامی‌زادگان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در این طرح جرم اسیدپاشی موجب اخلال در نظم عمومی تلقی شد و در ماده اول آن اینطور مطرح شد که «پاشیدن اسید و هر ترکیب شیمیایی دیگری جرم است»؛ همچنین جهت حمایت از بزه‌دیدگان اسیدپاشی همه راه‌های فرار برای مجرم بسته می‌شود. مجازات برای مجرم بسته به نوع جرم در این طرح حبس تعزیری درجه چهار است و برای اینکه به پرونده‌های اسیدپاشی سریعتر رسیدگی شود پرونده دعاوی مربوط به اسیدپاشی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

معتادان متجاهر شوش و هرندی ساماندهی می‌شوند

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر از پیش‌بینی طرح‌های ویژه برای ساماندهی معتادان متجاهر در برخی محلات حاشیه‌ای مانند شوش و هرندی خبر داد.

اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تاثیر طراحی شهرها برای از بین بردن شیوع اعتیاد و کاهش تعداد معتادان متجاهر در فضاهای ناامن شهری و فضاهای مستعد، گفت: فضاهای ناامن شهری یکی از موضوعات مستعد برای تجمع معتادان متجاهر به ویژه در بخش‌های حاشیه‌ای است.

پایش ویژه «بو» در هوای پایتخت

چهارشنبه هفته پیش (۱۲ دی‌ماه)، بویی نامطبوع هوای برخی مناطق تهران را دربرگرفت و موجب آزار و نگرانی شهروندان شد. با وجود گمانه‌زنی‌های متعدد در مورد منشاء بو، مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست طی برنامه‌ای ویژه و فشرده «ترکیبات آلی و گازهای محیطی» را در مناطقی از تهران که شدت بو بالا بود، پایش می‌کند.

شینا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: برای تعیین پارامترهای مولد بو باید با استفاده از پمپ‌های مکنده از مناطقی که در آن شدت بو بالاست، نمونه‌برداری و به آزمایشگاه گاز کروماتوگرافی برای تعیین پارامترها منتقل شود.

هدررفت سهم ایران از بارش‌های مرزی

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها با تاکید بر اینکه باید سهم ایران از بارش‌های مرزی را بگیریم، گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه در ۹۰ درصد حوضه‌های آبخیز مرزی فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری انجام نشده است بخش زیادی از سیلاب‌ها از کشور خارج می‌شود.

ابوالقاسم حسین‌پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حوضه‌های آبخیز مرزی، اظهار کرد: متاسفانه با وجود مشکلات خشکسالی در کشور، بخشی از بارش‌های نوار مرزی و سایر آب‌هایی که از آبخیزهای مرزی کشور نشات می‌گیرد از پهنه سرزمینی ما خارج می‌شود.

تردد در خطوط ویژه منوط به اخذ مجوز پلیس است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید کرد که تردد خودروها در خطوط ویژه با اخذ مجوز از پلیس راهور امکانپذیر است.

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تردد خودروهای پلاک شخصی و چراغ LED در خطوط ویژه گفت: نصب بدون مجوز چراغ‌هایLED  در مقابل خودروها تخلف محسوب شده و جریمه درپی دارد و ما نیز ابلاغ کرده‌ایم تا هر خودرویی که بدون مجوز از این‌ها استفاده کند از سوی همکاران ما اعمال قانون و جمع‌آوری شود و اگر در خطوط ویژه تردد کند، نسبت به توقیف خودرو نیز اقدام خواهد شد.

کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی با تاسیس شرکت‌های کاغذی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که به بهانه تهیه وام‌های کم بهره اقدام به کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی دراین‌باره گفت: از مدتی قبل و در پی ارجاع چندین فقره شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان پرداخت وام‌های چند صد میلیونی و میلیاردی، تیمی از ماموران این پایگاه ، تحقیقات خود را در خصوص شناسایی متهم اصلی پرونده آغاز کردند که در تحقیقات انجام شده مشخص شد این فرد یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای است که با تاسیس چند شرکت جعلی و کاغذی و انتشار آگهی در بخش نیازمندی های روزنامه‌های کثیرالانتشار و فضای مجازی همچون تلگرام و گوگل، اقدام به  انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مبنی بر تخصیص وام های کلان کرده است و زمانیکه شهروندان به این شرکت‌ها مراجعه می‌کردند، با منشی‌هایی که استخدام کرده بود و بدون انجام هرگونه ملاقات حضوری با مالباختگان به درخواست آنها برای دریافت وام رسیدگی می کرد و با تنظیم مبایعه نامه صوری برای سندهای ملکی چند میلیاردی، اقدام به پرداخت وام به متقاضیان کرده به آنها اعلام می کرد که سال آینده برای بازپرداخت وام خود به شرکت مراجعه کنند.

برخورد سلیقه‌ای وزرای آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آذرماه سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. وزارت آموزش و پرورش طی چند سال اخیر نقشه راه سند تحول بنیادین و راهکارهای اجرایی آن را استخراج کرده است.

به گزارش ایسنا، سند تحول بنیادین مبنای کار وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه بوده و  قرار است زمینه ساز تحول در این دستگاه انسان‌ساز باشد. سند تحول  دارای ۱۳۱ راهکار ذیل پنج زیرنظام است و بر تربیت همه جانبه دانش آموزان در شش ساحت تربیتی تاکید دارد.

علیرغم موکدات فراوان برای اجرای سند تحول بنیادین و اقدامات انجام شده، همچنان بسیاری کارشناسان بر عدم اجرای موفق سند تحول بنیادین اتفاق نظر دارند.

گزارش کامل این خبر را می‌توانید با کلیک روی تیتر آن بخوانید.

قرار نیست بچه‌ها اسباب بازی به مدرسه ببرند

مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد اتاق اسباب بازی به معنای کاهش ساعات درسی دیگر نیست گفت: بچه‌ها بخشی از دروس مختلف خود را از طریق بازی فرا می‌گیرند و نشاط و شادابی را در جریان آموزش تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مرتضی شکوهی در جمع بندی نشست هم اندیشی پیرامون طرح بازی و یادگیری که در دبستان محدثه افسریه تهران برگزار شد
با بیان اینکه این طرح تلفیقی و در هم تنیده اجرا می‌شود گفت: درست است که بچه‌ها با بازی نشاط می یابند اما به معنای کاهش ساعات درسی دیگر نیست و بچه‌ها بخشی از دروس مختلف خود را از طریق بازی فرا می‌گیرند و نشاط و شادابی را در جریان آموزش تجربه می‌کنند.

حکیم زاده تاکید کرد: در این طرح قرار نیست بچه ها اسباب بازی به مدرسه بیاورند و یا والدین هزینه کنند. متاسفانه در برخی مدارس به بچه‌ها گفته شده اسباب بازی هایشان را به مدرسه ببرند. هدف اصلا این نیست که اسباب بازی گران قیمت به مدرسه ببرند و باعث چشم و هم چشمی بشود. قرار نیست خانواده ها وارد شوند. در فاز اول جذب سرمایه و مشارکت از طرق مختلف و از سوی سازمان هایی که دغدغه دارند انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

هاشمی: همه حرف‌ها را در دوران مسئولیتم گفتم/مشکلات ناشی از تفاوت دیدگاه و رفتار بود

فاجعه‌بارترین بلایای طبیعی در ۲۰۱۸

در جلسه مشترک “هاشمی” و “نمکی” با معاونان وزارت بهداشت چه گذشت؟

قدردانی معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور از قاضی زاده هاشمی

پایش ویژه «بو» در هوای پایتخت

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=19780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰