تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3
مهدی تاج:

ورود بانوان به ورزشگاه آزادی در حال حاضر ممکن نیست

  • کد خبر : 196829
  • 10 تیر 1402 - 15:08
ورود بانوان به ورزشگاه آزادی در حال حاضر ممکن نیست
رییس فدراسیون فوتبال گفت: ورزشگاه آزادی به لحاظ مرمت مشکل دارد و اگر مرمت تمام شود حضور بانوان در این ورزشگاه می‌تواند اتفاق بیفتد.

جمهوریت-رییس فدراسیون فوتبال گفت: ورزشگاه آزادی به لحاظ مرمت مشکل دارد و اگر مرمت تمام شود حضور بانوان در این ورزشگاه می‌تواند اتفاق بیفتد. در فوتسال نیز همین شرایط را داریم.

به گزارش دنیای اقتصاد،مهدی تاج در نشست کارگروه نظارت بر قرارداد‌ها و سقف بودجه باشگاه‌ها، اظهار داشت: اصل موضوع امروز ناظر بر قرارداد‌ها و سقف بودجه باشگاه‌هاست و همکاران توضیح لازم را دادند. باید وقتی می‌گذاشتیم تا همه سؤالاتی را که در ذهن عزیزان بود، پاسخ می‌دادیم. فدراسیون خلاصه در چند کلمه به این جمع‌بندی رسید که بهترین کاری که در شرایط فعلی می‌توانست انجام دهد، سقف قرارداد بود. اگر کسی طرح بهتری برای کمک به این موضوع دارد می‌تواند با پیشنهاداتش فدراسیون را کمک کند.

وی افزود: در حال حاضر با باشگاه‌های زیان‌ده روبه‌رو هستیم و گرفتاری‌هایی نیز وجود دارد که دستگا‌ه‌های اجرایی نظرشان این است که گرفتاری‌ها ممکن است در آینده دست و پا گیر شوند.

روحیه زن‌ستیزی که برخی افراد به ما القا می‌کنند، واقعیت ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در مورد حل هوشمندانه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها باید گفت الزامی از سوی AFC و فیفا بود که باید انجام شود. کشور عزیز ما هم برای حفظ عزت بانوان تلاش می‌کند و روحیه زن‌ستیزی که برخی افراد به فدراسیون و مجموعه کشور القا می‌کنند، واقعیت ندارد. همه مجموعه‌ها در تلاش هستند به نحوی از وجود بانوان استفاده کنند. شما همه ورزشگاه‌های ایران را رفته‌اید و اگر کسی بخواهد حرف‌های من را تأیید کند، شما (اشاره به خبرنگاران) خواهید بود. برخی از ورزشگاه‌های ما قابلیت ورود بانوان را ندارند. بانوان، خواهر من و شما هستند و باید از یک ورودی وارد و از خروجی دیگر خارج شوند. بحث دستشویی مشترک هم وجود دارد و در کل مشکلات سخت‌افزاری برخی ورزشگاه‌ها اجازه حضور بانوان را نمی‌دهد.

تاج ادامه داد: شورای امنیت کشور و بخش رسیدگی به مسائل ورزشی آن مصوبه‌ای دارد که دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط مثل وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، وزارت اطلاعات، سپاه، فرماندهی نیروی انتظامی به همراهی وزارت کشور پیش‌نویس دستورالعمل جامع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را با کلیه ابعاد و ملاحظات امنیتی، اجتماعی، سیاسی، فنی، محتوایی و همچنین مسئول‌سازی بین نهاد‌ها تدوین کنند. خوشبختانه این کار انجام و جلساتی برگزار شده است. ان‌شاء‌الله برای فصل آینده، در ورزشگاه‌هایی مثل نقش جهان اصفهان، گل‌گهر سیرجان، کرمان و غدیر اهواز حضور بانوان می‌تواند اتفاق بیفتد. ورزشگاه آزادی به لحاظ مرمت مشکل دارد و اگر مرمت تمام شود حضور بانوان در این ورزشگاه می‌تواند اتفاق بیفتد. در فوتسال نیز همین شرایط را داریم و پس از اینجا راهی جلسه هیئت رئیسه فوتسال خواهم شد.

وی در مورد اینکه چرا قرارداد مربیان تیم‌های ملی از جمله تیم امید بسته نمی‌شود، تصریح کرد: اولاً از مربیان داخلی تشکر می‌کنم. همین الان تیم نوجوانان آمده بود که به پیشواز آن‌ها رفته بودم. صعودشان را به جام جهانی تبریک می‌گویم. تیم ملی بزرگسالان قهرمان مسابقات کافا شد و شرایط تیم امید نیز در مسابقات زیر ۲۳ سال غرب آسیا خوب بود. ما موانعی زمانی داشتیم که رفع شده است و ان‌شاء‌الله در هفته جاری حل خواهد شد. شرایط تیم ملی بزرگسالان بسیار خوب است. وقتی برای عیادت از علیرضا بیرانوند به منزل او رفتم گفت بهترین تیم ملی را از نظر همبستگی و رفاقت در اختیار داریم و امیدوارم این شرایط ادامه داشته باشد.

هتل‌مان را رزرو کردیم تا تیتر رسانه‌ها نشویم

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات مهیار عسگریان، سرپرست شرکت تجهیز و توسعه امکان ورزشی که اعلام کرد به‌دلیل تحریم امکان کار کردن با شرکت‌های خارجی برای استفاده از VAR وجود ندارد، گفت: آقای عسگریان درست گفته است و موانعی بابت تحریم‌ها داریم. فدراسیون ارتباطات خوبی دارد و همین الان بد نیست بدانید ۲۰۰ هزار دلار باید برای هتل‌مان در قطر برای حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا می‌دادیم. هتل مذکور زمانی به ما داده بود که در حال سپری شدن بود و گفتند اگر پول را ندهید به کشور دیگری می‌دهیم. کشور ثالث دیگری که از کشور‌های خوب آسیاست دنبال این هتل بود. این همان هتلی است که برای جام جهانی گرفته بودیم. ما پول نداشتیم و اگر هم داشتیم نمی‌توانستیم منتقل کنیم. از AFC خواهش کردیم که به فدراسیون قطر ضمانتی بدهد که پول هتل را بدهند. اگر این کار را نمی‌کردیم تیتر رسانه‌ها بودیم که همه کشور‌ها هتل‌شان را رزرو کردند به غیر از ایران. الحمدالله این کار انجام شد. سیستم VAR از این قاعده مستثنی نیست و دنبال این هستیم که به شکلی آن را وارد کنیم. ما دو سال از پروژه فوروارد به لحاظ مشکلاتی که در فدراسیون داشتیم، استفاده نکردیم. پروژه فوروارد اهدایی یا سهمیه‌ای نیست و باید پروژه‌ای را تعریف کنیم تا فیفا پول مان را بدهد. دنبال این هستیم که پول دو سال گذشته را زنده کنیم. الحمدالله یکی را زنده کرده‌ایم و دیگری پروژه فوروارد سه است که انجام خواهیم داد. در همین راستا در تلاش هستیم با فیفا مقدماتی فراهم کنیم و VAR را از یک جا بگیریم، کاری که کشور‌های آفریقایی نیز انجام دادند. ما می‌خواهیم قول‌مان را عملی کنیم، اما موانع ما ساده نیست و خاص است. به ما نباید به بقیه کشور‌ها نگاه کنیم که راحت بتوانیم پول واریز کنیم یا فیفا به ما بدهد.

اگر تحریم‌ها نبود هیچ کمکی از هیچ دستگاهی نمی‌گرفتیم

تاج خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت نگاه خاصی به ما داشته باشد، به خصوص اینکه امسال پر از مسابقه هستیم. به عراق سفر کرده بودم که گفتند دولت به فدراسیون عراق ۶۰ میلیون دلار کمک کرده است تا برای توسعه فوتبال عراق هزینه شود. این مبلغ به پول ما سه هزار میلیارد تومان می‌شود. ما الان امیدواریم دولت مثل گذشته نگاه مثبتی به ما داشته باشد. همین دولت در دوره‌های قبلی کمک کرده است. ما بازی‌های آسیایی، جام جهانی نوجوانان، دور مقدماتی برای امید و تیم ملی، بانوان و … را داریم و پر از مسابقه خواهیم بود. در گذشته اعزام‌ها راحت بود، اما در حال حاضر ۲۶۰ میلیون تومان فقط هزینه بلیت یک لژیونر می‌شود. تیم ملی بزرگسالان، نوجوانان و … را با پرواز اختصاصی فرستادیم که همه هزینه دارد. امیدوارم دولت به کمک فدراسیون فوتبال بیاید. اگر پول‌مان را می‌توانستیم از فیفا و AFC بگیریم خود فوتبال می‌توانست مشکلاتش را حل کند. یک زمانی هزینه‌های فوتبال کم بود، اما الان سنگین است. اگر تحریم‌ها نبود هیچ کمکی از هیچ دستگاهی نمی‌گرفتیم. جلسه امروز برای بحث نقل‌وانتقالات بود، ولی به سمت تیم ملی و دیگر مسائل رفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما برای نوجوانان به نحوی شایسته کارمان را انجام دادیم. برای تیم امید هم با وجود اینکه پنج روز بود کارمان را آغاز کرده بودیم، در مسابقات غرب آسیا شرکت کردیم. با وجود اینکه ما در کافا هستیم، ولی ارتباط خوبی برقرار شد و ما را به غرب آسیا معرفی کردند. بحث تیم ملی بزرگسالان هم بازی‌های کافا خوب بود. ما ۱۶ سال بود قهرمان نشده بودیم و امسال قهرمان کافا شدیم. مطمئن باشید در شهریور ماه هم دو بازی جاندار و خوب که مورد تأیید سرمربی هم باشد، انجام خواهد شد.

تاج درباره اینکه آیا برای VAR جایگاه مشخصی در استادیوم‌ها تعبیه شده است، گفت: برای VAR یک کارگروه مشخص شده که من هم جزو آن هستم. یک جلسات هم بسیار خوبی که به دلایلی نمی‌خواهم آن را ذکر کنم با فیفا داشتیم. فیفا الان در جریان همه مسائل ما است. با یک شرکت طرف قرارداد هم بودیم که یک شرکت واسطه بود که احتمال دارد آن واسطه حذف شود؛ به دلیل اینکه نوشته‌اند هر شرکتی بیش از ۱۲ درصد محصولات آمریکایی در آن باشد مشمول تحریم می‌شود. شرکت VAR هم نامه زده بود که من نمی‌توانم بدهم. منتهی ما با فیفا صحبت‌هایی داشتیم و الان فیفا خودش وارد کار شده است. امیدوارم از طریق فیفا این مسئله را حل کنیم. اگر دستگاه بیاید مانعی برای این کار نیست. الان مانع اصلی آموزش داوران است، چون آموزش آن‌ها زمانبر است. در حال صحبت با کشور‌های دیگر هستیم. اگر بتوانیم داخل کشور آموزش می‌دهیم و در غیر اینصور با کشور‌های دیگر صحبت می‌کنیم تا داوران ما آموزش را ببینند. اگر این اتفاق بیفتد وارد کردن دستگاه‌ها و تجهیز آن خیلی زمانبر نیست.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=196829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰