تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
5

لطیفی: بنای دولت تعطیلی پنجشنبه است

  • کد خبر : 194547
  • 31 خرداد 1402 - 15:30
لطیفی: بنای دولت تعطیلی پنجشنبه است
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره تغییر تعطیلی پنجشنبه نگرفته است، گفت: بنای ما این است که تعطیلی روز پنجشنبه باشد و تصمیمی برای تغییر نداریم.

جمهوریت-رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره تغییر تعطیلی پنجشنبه نگرفته است، گفت: بنای ما این است که تعطیلی روز پنجشنبه باشد و تصمیمی برای تغییر نداریم.

به گزارش ایرنا، میثم لطیفی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره اینکه تعطیلی کارکنان سراسر کشور در روز پنج‌شنبه یا جمعه گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی درباره تصویب طرحی در کمیسیون اجتماعی مبنی بر تغییر ساعت کاری بیان کرد: منتظر هستیم که این مصوبه در مجلس مطرح و پیش از لایحه برنامه هفتم مصوب شود تا تکلیف ما هم مشخص شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره اینکه این تغییر ساعت در شرایط خاص به چه شکلی خواهد بود، عنوان کرد: ساعت کاری کارکنان دولت که از ۴۴ به ۴۰ ساعت تقلیل پیدا کرده، در هفته چهار ساعت کاهش خواهد داشت. ما بررسی کرده‌ایم و بهره‌وری هم نشان داده است که اگر ساعت کاری را کاهش دهیم روی عملکرد تاثیر منفی ندارد.

لطیفی بیان کرد: درباره روزهای تعطیل از آنجایی که در شهرستان‌ها یک روز تعطیل است، با هدف عدالت میان تهران و شهرستان‌ها پیشنهاد این است که در شهرستان‌ها هم روزهای کاری همان ۵ روز باشد.

معاون رییس جمهور افزود: درباره تعیین روز تعطیلی ما پیشنهاد خاصی نداشتیم و دوستان در مجلس پیشنهادشان این بود که روز را تعیین کنیم و به نظر جزو اختیارات دولت است؛ اگر قانون شود، ما باید تبعیت کنیم ولی تا الان جزو اختیارات قوه مجریه بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=194547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰