تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
4

زنده کردن مفاخر میراث‌فرهنگی با برگزاری نکوداشت چهره‌های ماندگار

  • کد خبر : 193085
  • 24 خرداد 1402 - 16:02
زنده کردن مفاخر میراث‌فرهنگی با برگزاری نکوداشت چهره‌های ماندگار
دانشیار دانشگاه تهران برگزاری جشنواره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی را گامی در راه زنده کردن این شخصیت‌ها اعلام کرد.

جمهوریت ـ محمد رحیم صراف دانشیار دانشگاه تهران درباره اثر این رویداد بر فعالان حوزه میراث‌فرهنگی بیان کرد: هرچه شما یادی از مفاخر فرهنگی کنید، این مفاخر فرهنگی را زنده می‌کنید.

او افزود: این جمله‌ای است که اول و آخر حرف من را به شما می‌‎رساند. زنده کردن مفاخر میراث فرهنگی جامعه را زنده می‌کند و جامعه از این رویکرد، انرژی می‌گیرد.

صراف بیان کرد: با چنین رویدادی مفاخر جامعه فکر می‌کنند مردمی که در اطرافشان زندگی می‌کنند، به آن بها می‌دهند. این برای مفاخر و جامعه یک تجربه است.

دانشیار دانشگاه تهران درباره اقدامات لازم برای پربارتر شدن رویداد گفت: بهتر است یک جشن ساده بگیرید و این افراد را دعوت کرده و از آنها قدردانی کنید.

به گفته صراف، افرادی که از آنها قدردانی می‌شود باید کسانی باشند که به کشور خدمت کرده‌اند و کارهایی انجام داده‌اند که باعث افتخار کشور است.

او تصریح کرد: مشارکت مهندس ضرغامی در این رویداد ضروری است. بدون وزیر میراث‌فرهنگی نمی‌شود چنین رویدادی را برگزار کرد.

این دانشیار دانشگاه تهران یادآور شد: وزارت میراث‌فرهنگی تجربه این کارها را دارد. از پیشکسوتانی که اکنون در وزارت میراث‌فرهنگی هستند، در این رابطه بپرسید و صحبت کنید که برای افراد مختلف چه کاری کرده‌اند. برخی نیروهای میراث‌فرهنگی در این رابطه تجربه دارند.

او ادامه داد: برگزاری این رویداد کار کوچکی نیست. افراد مختلفی در وزارت میراث‌فرهنگی در این حوزه تجربه دارند که می‌توانند به پربارتر شدن آن کمک کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=193085

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰