تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
6
نایب رییس اتحادیه میوه و سبزی:

گرانی میوه های نوبر/بازار در دست عده ای خاص

  • کد خبر : 187600
  • 25 اردیبهشت 1402 - 12:37
گرانی میوه های نوبر/بازار در دست عده ای خاص
اما با افت توان خرید مصرف کنندگان رغبت چندانی برای خرید میوه نوبرانه ازخود نشان نمی‌دهند و منتظر ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند.

جمهوریت – نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خاطر نشان کرد: تورم میوه نسبت به سایر اقلام خوراکی کمتر است، اما با افت توان خرید مصرف کنندگان رغبت چندانی برای خرید میوه نوبرانه ازخود نشان نمی‌دهند و منتظر ربزش بیشتر قیمت‌ها هستند.

اسماعیل مرادیان از افت ۵۰ درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه در میدان اصلی میوه تره بار خبر داد و افزود: تورم میوه نسبت به سایر اقلام خوراکی کمتر است، اما با افت توان خرید مصرف کنندگان رغبت چندانی برای خرید میوه نوبرانه ازخود نشان نمی‌دهند و منتظر ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند.

به گفته وی مردم توان خرید میوه کیلویی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی را دارند.

این فعال صنفی با بیان اینکه هفته گذشته زردآلود ۱۵۰ هزار تومان در میدان خرید و فروش می‌شد، گفت: از ابتدای هفته جاری قیمت زردآلو افت کرد و به کیلویی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسید؛ به نظر می‌رسد با عرضه میوه‌های سر درختی از هفته آینده قیمت زردآلو و سایر نوبرانه‌ها افت بیشتری کند.

مرادیان با اشاره به نرخ انواع میوه نوبرانه، گفت: توت فرنگی کیلویی ۵۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، گوجه سبز کیلویی ۲۰ تا ۸۰ هزار تومان، هلو ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی قیمت پرتقال باکیفیت در میدان اصلی میوه و تره‌بار را کیلویی ۳۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هندوانه در یک هفته اخیر از کیلویی ۴ هزار تومان به کیلویی ۸ هزار تومان رسید؛ کاهش عرضه افزایش نرخ هنداونه را به همره آورد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: کاهو، کلم سفید و قرمز و فلفل دلمه‌ای رنگی به روسیه و عراق صادر می‌شود و از هفته گذشته تا به امروز قیمت انواع کلم افزایش ۵۰ درصدی را تجربه کرد.

مرادیان با اشاره به نرخ انواع صیفی‌جات، گفت: هویج کیلویی ۵ تا ۱۰ هزار تومان، کدو کیلویی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، بادنجان کیلویی ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، فلفل دلمه‌ای کیلویی ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، کرفس کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، سبزی کیلویی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، پیاز کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، گوجه کیلویی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی فروش سیب‌زمینی زیر ۱۰ هزار تومان را برای کشاورزان بدون سود دانست و افزود: سیب‌زمینی در میدان از کیلویی ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان موجود است؛ هفته پیش سیب‌زمینی گرگان و بندر عباس وارد میدان شد که کیفیت این محصولات بسیار بالاست.

این فعال صنفی از کاهش ۱۰ درصدی قیمت موز خبر داد و افزود: قیمت موز ۲ هفته پیش به کیلویی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسید؛ اما هم اکنون قیمت موز در میدان کیلویی ۷۵ هزار تومان شده است متاسفانه نظارت در بازار موز کم است و این بازار در دست عده‌ای خاص است که این بازار را به میل خود مدیریت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=187600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰