تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

نگرانی از رکود قیمت طلای جهانی را تقویت کرد

  • کد خبر : 185733
  • 06 اردیبهشت 1402 - 12:59
نگرانی از رکود قیمت طلای جهانی را تقویت کرد
نگرانی در مورد رکود اقتصادی سبب شده تا قیمت طلا ی جهانی همچنان افزایشی باشد و هر اونس ۱۹۹۸٫۵۲ دلار فروخته شود.

جمهوریت – قیمت طلا در معاملات امروز در بازه محدودی در نوسان است اما نگرانی در مورد رکود سبب شده تا بر جذابیت این دارایی امن افزوده و قیمت آن کمی تقویت شود این درحالی است که سرمایه‌گذاران به دنبال شفافیت بیشتر در مورد روند افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با یک دلار و ۱۳ سنت افزایش ۱۹۹۸٫۵۲ دلار فروخته شد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندسک، گفت، به نظر می‌رسد در بحبوحه آمارهای اقتصادی ضعیف آمریکا، سرمایه‌گذاران برای خالی کردن ذخایر طلای خود تمایلی ندارند و «شرایط معاملات همچنان متلاطم خواهد بود و هرگونه کاهش قیمت به ۱۹۵۰ دلار می‌تواند متوقف شود.»

به علت نگرانی در مورد آینده و تشدید خطر رکود اقتصادی در سال جاری، اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا در ماه آوریل را به کمترین میزان در ۹ ماه گذشته رسانده است.

به نظر می‌رسد، نگرانی در مورد رکود، به سود طلا باشد و قیمت این فلز گران‌بها را بالا ببرد. از طرفی کاهش ارزش شاخص دلار هم قیمت فلز زرد را برای مالکان ارزهای غیردلاری کمتر می‌کند.

سرمایه‌گذاران در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو که نرخ بهره را در ۲ و ۳ ماه می‌تعیین خواهند کرد، آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه نخست آمریکا را که قرار است روز پنج‌شنبه منتشر شود و همچنین گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز جمعه را به دقت رصد خواهند کرد.

بازیگران بازار انتظار دارند، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۰٫۲۵ درصد افزایش دهد.

طلا همواره به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر افزایش تورم و بی‌ثباتی‌های اقتصادی به شمار می‌رود و با افزایش نرخ بهره که هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است، افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰