تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
4
وزیر علوم عنوان کرد:

بهره برداری از ظرفیتISC به منظور تحقق علم و فناوری

  • کد خبر : 183814
  • 21 فروردین 1402 - 13:09
بهره برداری از ظرفیتISC به منظور تحقق علم و فناوری
رئیس جمهور از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواست حمایت ویژه ایی از فعالیت های پژوهشگران و فناوران کشور که در راستای نیازهای کشور گام بر می دارند داشته باشد.

جمهوریت – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مؤسسه (ISC) بعنوان یک مؤسسه فراملی در راستای تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری و نوآوری در سطح ملی و بین المللی بویژه کشورهای اسلامی ایفای نقش می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دکتر محمدعلی زلفی گل در جلسه هیئت دولت روز یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ درباره سامانه درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا)، گفت: در دولت سیزدهم توسعه ماموریت ها و فعالیت های مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) مورد حمایت و توجه جدی قرار گرفته است.

وی افزود: ISC علاوه بر پایش و رصد فعالیت دانشگاه ها و موسسات پژوهش و فناوری و پژوهشگران کشور بعنوان یک مؤسسه فراملی در راستای تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری و نواوری در سطح ملی و بین المللی بویژه کشورهای اسلامی ایفای نقش می کند.

ISC  به معنای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است که در واقع سامانه اطلاع‌رسانی علمی بوده که دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام را رتبه‌بندی می‌کند و همچنین مجلات علمی کشورهای اسلامی را بر اساس معیارهای علم‌سنجی معتبر اسلامی تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

این پایگاه در حدود ۵۷ کشور در زمینه تولید مقاله فعالیت می‌کنند. در واقع مقالاتی که مورد تائید این پایگاه قرار گیرد را ISC می‌گویند

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=183814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰