تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
8
میرکاظمی در پاسخ به ایرنا اعلام کرد؛

آقای واعظی بهتر است سکوت کنند؛ ارقام موجود است

  • کد خبر : 183694
  • 20 فروردین 1402 - 17:26
آقای واعظی بهتر است سکوت کنند؛ ارقام موجود است
میرکاظمی:خزانه خالی نبود، بلکه منفی بود

جمهوریت –رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به ادعای محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی، با بیان اینکه این افراد بهتر است سکوت کنند، گفت: دولت قبل نه‌تنها خزانه را خالی تحویل داد؛ بلکه خزانه منفی بود و دولت سیزدهم در حال پرداخت بدهی و خرج‌های دولت قبل است.

میرکاظمی به ایرنا گفت: واقعیت چیزی دیگری می‌گوید و ای‌ کاش خزانه صرفاً خالی بود؛ در حالی اصلاً منفی بود. دولت اعتدال در هشت سال ۲۹۰۰ هزار میلیارد تومان مصرف کرده که بیش از ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه بالا آورده بود و اسناد آن وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره بدهی‌های دولت قبل به نظام بانکی و صندوق توسعه ملی، گفت: ارقام این بدهی‌ها وجود دارد و بهتر است مرداد ۹۲ را با مرداد ۱۴۰۰ مقایسه کنند که دولت را در چه شرایطی تحویل گرفتند و چگونه تحویل دادند.

میرکاظمی ادامه داد: در ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ که بنده سازمان برنامه و بودجه را تحویل گرفتم، ۵۳۲ هزار میلیارد سررسید اوراق مصرف شده دولت یازدهم و دوازدهم بود که فروخته بودند و تا ۴ سال آینده یعنی تا ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ باید اصل و سود این اوراق پرداخت شود.

میرکاظمی گفت: دولت قبل ۶۰ هزار میلیارد تومان تخصص صادر کرده بود و پشت درب خزانه مانده بود؛ زیرا پول نداشتند.

وی گفت: خرج‌ها و هزینه‌هایی که دولت قبل انجام داده را جبران می‌کنیم و همین موضوع، قدرت مانور را از دولت سیزدهم گرفته است. بهتر است این آقایان سکوت کنند چرا که اگر مجبور شویم، توضیح می‌دهیم؛ البته رعایت حال مردم را می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=183694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰