تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
5
اخرین اخبار از حوزه ی سلامت:

کرونا دوباره جان میگیرد

  • کد خبر : 183463
  • 19 فروردین 1402 - 12:26
کرونا دوباره جان میگیرد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از ۸۰ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این استان در موج هشتم کرونا از بین سالمندان هستند و بالای ۶۰ سال عمر دارند.

جمهوریت – پاندمی کرونا سه سال پس از گرفتار کردن مردم دنیا هنوز تمام نشده است. بسیاری از مردم با کاهش آمار این بیماری به زندگی عادی برگشته‌اند اما این ویروس چموش هنوز به زندگی با بشر ادامه می‌دهد، آمارهای آن در ایران دوباره افزایشی شده و همچنان آرام و بی‌صدا جان می‌گیرد.

در ایران پیک اول کرونا از ابتدای اسفند ۹۸ با اعلام رسمی اولین موارد ابتلا و مرگ کرونا در قم شروع شد. طبق آمار اعلام شده، تاکنون حدود ۷ میلیون و ۵۹۴ هزار مبتلا به بیماری کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند و از این تعداد حدود ۱۴۵ هزار و ۴۳۶ نفر جان باختند.

«مینو محرز» عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گو با ایرنا می‌گوید:آمارها نشان می‌دهد. موارد ابتلا به کرونا در کشور رو به افزایش است. تعداد بستری‌ها و مرگ و میر آن هم بالاست. ویروس جدید از خانواده امیکرون با توجه به جهشی که داشته بیشتر از نمونه‌های قبلی امیکرون ریه را درگیر می‌کند.

کرونا

وی ادامه می‌دهد: علایم کرونا در نوع جدید امیکرون بین افراد مختلف متفاوت است. در تعداد زیادی از مردم خیلی علایم شدیدی ندارد و مثل یک سرماخوردگی معمولی به صورت سرپایی و با استراحت خوب می‌شوند اما در افراد بیشتری نسبت به امیکرون قبلی ریه درگیر عفونت می‌‍شود. به همین علت تعداد بیماران بدحال نسبت به گذشته بیشتر است و تعداد موارد بستری نیز افزایش داشته است.

مینو محرز

او درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا می‌گوید: واکسن‌های موجود بر نوع جدید امیکرون تاثیری زیادی ندارد.اثربخشی آنها بر روی نوع امیکرون به حدود ۳۰ درصد کاهش یافت و اثر همه واکسن‌ها کم شد.

بیشتر بخوانید:

 

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=183463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰