تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
7
معاون رئیس جمهور:

دولت با نگاه ویژه خود در صدد رفع مشکلات معلمان است

  • کد خبر : 183455
  • 19 فروردین 1402 - 11:16
دولت با نگاه ویژه خود در صدد رفع مشکلات معلمان است
۳۸ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته به اجرای قانون رتبه‌بندی در حالی با پرداخت‌ها سازگاری نداشت که آموزش و پرورش اظهار می‌داشت که رتبه‌بندی را بر اساس شایستگی افراد انجام داده و این تناقض با ورود جدی رئیس جمهور و معاون اول وی رفع گردید.

جمهوریت –معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت و شخص رئیس جمهور بی تردید نگاه ویژه‌ای به معلمان داشته و تلاش دارند تا مشکلات جامعه معلمان را برطرف کنند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی شامگاه جمعه در نشست با معلمان و مدیران پاکدشت که در کانون شهدای این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: دولت مردمی و تحول‌گرای سیزدهم در شرایطی کار را شروع کرد که حتی برای پرداخت حقوق کارکنان با مشکل مواجه بود و برخی پیشنهاد می‌کردند که برای این امر استقراض گرفته شده و یا اسکناس بدون پشتوانه چاپ شود که این امر تورم را تا ۶۰ درصد افزایش می‌داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: دولت قبل در پایان فعالیت خود لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارسال کرد در حالی که اگر عزم و اراده‌ای برای این کار وجود داشت، باید در طول ۸ سال فعالیت دولت قبل این مهم اجرایی می‌شد.

وی با اشاره به این که دولت سیزدهم می‌توانست لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس استرداد کند افزود: با این که برخی از افراد به رئیس جمهور توصیه کردند که با اجرای این لایحه مخالفت کند ولی آیت الله رئیسی به دلیل اهتمامی که به تعلیم و تربیت و جایگاه معلمان دارد، اجرای این لایحه را در شرایطی پذیرفت که در ابتدا آمار دقیقی از تعداد معلمانی که رتبه بندی شامل حال آنان می‌شد در دست نبود.”

سید محمد حسینی

 

حسینی اظهار داشت: در ابتدا اعلام کردند که جامعه فرهنگیانی که رتبه بندی شامل حال آنان می‌شود، ۷۰۰ هزار نفر است ولی بعد این تعداد به ۹۳۳ هزار نفر افزایش یافت و این در حالی است که امروز بیش از ۳۰۰ هزار معلم به رتبه اعلامی اعتراض کرده‌ و خواستار تجدید نظر در رتبه‌های خود هستند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد اولیه این بود که رتبه بندی معلمان طی ۳ سال انجام شود ولی بعد، این زمان به ۳ ماه کاهش یافت که تحقق آن با مشکلات زیادی مواجه شد و عوامل مختلف موجب گردید تا پایان سال در پرداخت حقوق معلمان مشکلاتی به وجود آید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=183455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰