تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
10
سید کاظم موسوی، دبیر کمیسیون اقتصادی:

وزیر اقتصاد «کار درست» است/ خاندوزی بانک ها را از بیراهه بنگاهداری دور می‌کند

  • کد خبر : 175288
  • 20 دی 1401 - 15:12
وزیر اقتصاد «کار درست» است/ خاندوزی بانک ها را از بیراهه بنگاهداری دور می‌کند
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به اقدامات وزارت اقتصاد و دارایی ذیل مدیریت و راهبری سید احسان خاندوزی ، گفت: خاندوزی بانک ها را از بیراهه بنگاهداری دور می‌کند

جمهوریتسید کاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی گفت: وزیر اقتصاد «کار درست» است، در مجلس همکار ما بوده و می دانیم در حوزه های مورد نظر مجلس دغدغه های جدی دارد.

وی با بیان این که « خاندوزی بانک ها را از بیراهه بنگاهداری دور می‌کند»، گفت:گزارش هایی در زمینه بانکداری به مجلس ارائه شده و همین رویه که بانک ها از بنگاهداری در شرایط فعلی دوری کنند مورد خواست مردم و مجلس است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی با بیان این که وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم پیگیری جدی درباره فروش اموال مازاد بانک ها انجام داد،گفت: این موارد همواره در دستورکار بوده اما پیگیری جدی برای ان نمی شد که توسط آقای خاندوزی این رویه در حال انجام است.

موسوی با بیان این که «ارائه تسهیلات خرد و بدون ضامن در کنار معرفی ابربدهکاران بانکی» دو گام مهم نظارتی وزارت اقتصاد بر بانک ها در دوره اخیر بوده استف گفت: مساله شفافیت هم در مجلس و هم در عرصه اقتصادی برای خاندوزی اهمتی دارد و رویه ای که در معرفی ابربدهکاران بانکی منیز ذیل سایه کمدیریتی وی کلید زده شده ناشی از همین مساله است.

دبیر کمیسیون اقتصادی با بیان این که تامین مالی بخش تولید و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات در سیستم بانکی مساله دیگری است که با همراهی کمیسیون اقتصادی و وزارت اقتصاد و دارایی در حال پیگیری است، گفت: هم دولت و هم مجلس در زمینه حمایت از بخش های تولیدی دغدغه های جدی دارند.

موسوی با اشاره به اصلاحات اعمال شده در نظام مالیاتی اعم از تقویت  شناسایی فراریان مالیاتی و توجه و تمرکز بر پایانه‌های فروشگاهی گفت: مجلس و دولت مطابق قانون خود را در جهت تقویت اتکا درامدهای کشور به موضوع مالیات موظف می دانند و در این راستا گام های خوبی هم برداشته شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی با اشاره به اقدامات مهم وزارت اقتصاد و دارایی در زمینه «ساماندهی مجوزهای کسب‌وکار»،گفت: طبق اصل ۲۸ قانون اساسی، اگر کسی نتواند مجوز کسب و کار بگیرد، می‌تواند نسبت به این موضوع شکایت کرده و در نهایت، مجوز را دریافت نماید بنابراین در این زمینه باید دقت و پیگیری کافی و وافی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=175288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰