تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

خشونت بیشترین آسیب اجتماعی در مدارس خراسان‌شمالی

  • کد خبر : 15835
  • 03 دی 1397 - 3:09

به گزارش جمهوریت ; رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: خشونت یکی از آسیب‌های اجتماعی است که دانش‌آموزان استان با آن درگیر هستند. «سرایدار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که یکی از علل خشونت، کاهش آستانه تحمل در دانش‌آموزان است، افزود: تحقیقات دقیقی برای ریشه‌یابی و […]

به گزارش جمهوریت ;

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: خشونت یکی از آسیب‌های اجتماعی است که دانش‌آموزان استان با آن درگیر هستند.

«سرایدار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که یکی از علل خشونت، کاهش آستانه تحمل در دانش‌آموزان است، افزود: تحقیقات دقیقی برای ریشه‌یابی و بررسی موضوع انجام نشده است، اما براساس مشاهدات میدانی و پرونده‌های ورودی به دادگستری، این آسیب بالاتر از دیگر آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای توانمندسازی افراد و افزایش آستانه تحمل، کارگاه‌های ۶ ساعته برای دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان برگزار می‌شود تا آگاهی افراد در این‌باره افزایش یابد.

سرایدار خاطرنشان کرد: طرح غربالگری اولیه در بجنورد و اسفراین به‌صورت پایلوت انجام می‌شود که پس از به اتمام رسیدن این طرح می‌توان ریشه‌یابی دقیق‌تری از مسائل موجود بدست آورد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان بخشی از ساعت شبانه‌روز را در محیط مدرسه می‌گذرانند و نباید همه بار مسئولیتی را بر دوش آموزش و پرورش گذاشت.

وی یادآور شد: خانواده باید در این‌باره آگاهی بیشتری را بدست آورد تا بتواند صحبت کردن و نحوه افزایش آستانه تحمل را به فرزندان خود آموزش دهند و باید بدانیم که خانواده و آموزش و پرورش در کنار یکدیگر می‌توانند این قبیل مشکلات را برطرف کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=15835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰