تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6
کرمانی‌مقدم:

ایران با سه شکست از جام جهانی برمی‌گردد

  • کد خبر : 156136
  • 17 خرداد 1401 - 9:41
ایران با سه شکست از جام جهانی برمی‌گردد
شاید هم در نهایت یک امتیاز بگیریم و بیاییم. این آماده‌سازی در حد و اندازه تیم ملی نیست و کمکی به ایران نمی‌کند و باید در روزهای آینده به فکر بازی دوستانه باشیم.

جمهوریت – یک کارشناس فوتبال می‌گوید با شرایط فعلی و وجود نداشتن برنامه‌ریزی مناسب برای تیم ملی ایران، این تیم با سه شکست یا کسب یک امتیاز از جام جهانی باز می‌گردد.

مرتضی کرمانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی ایران و نامشخص بودن برنامه بازی‌های تدارکاتی ایران گفت: بازی‌های آماده‌سازی بسیار مهم است. کره‌جنوبی و ژاپن با برزیل بازی ‌می‌کنند. هر چقدر هم تیم ما خوب باشد ولی موقعی که جلوی تیم‌های بزرگ بازی نکنید، مشخص است که در جام جهانی کم می آورید. ممکن است بازیکنان ما بدون کسب تجربه در بازی‌های بزرگ بترسند. وقتی تیم ملی مقابل کانادا و تیم‌های حاضر در جام جهانی بازی کند، این استرس و ترس از بین می‌رود و اعتماد به نفس بازیکنان ما بالاتر می‌رود.

او با بیان این که تیم ملی با این شرایط با سه باخت از جام جهانی باز می‌گردد، گفت: شاید هم در نهایت یک امتیاز بگیریم و بیاییم. این آماده‌سازی در حد و اندازه تیم ملی نیست و کمکی به ایران نمی‌کند و باید در روزهای آینده به فکر بازی دوستانه باشیم.

این بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره اهمیت شناخت مربی تیم ملی از عملکرد و رفتار بازیکنانش در دیدارهای مهم گفت: درست است که مربی تیم ملی ما مدت‌هاست که در ایران کار می‌کند و بازیکنان را می‌شناسد اما اگر بازی دوستانه نداشته باشیم، اسکوچیچ نمی‌تواند بازیکنانش را محک بزند و آنالیز دقیقی از ملی‌پوشان داشته باشد. این شرایط کمکی به ما نمی‌کند.

کرمانی‌مقدم درباره لغو بازی دوستانه ایران و اروگوئه با تصمیم اسکوچیچ به این علت که طی مسافتی در حدود ۳۰ ساعت برای یک بازی منطقی نیست، گفت: این سلیقه مربی است و از همه مهم‌تر هم سلامت بازیکنان است. خودم هم به یاد دارم که برای بازی با الجزایر ۱۹ ساعت در راه بودیم و وقتی به بازی رسیدیم، کاملا خسته بودیم و فقط دفاع کردیم و باختیم. مسافت زیاد تیم را اذیت می‌کند. مگر این که تیم ملی چندین روز زودتر برود و استراحت کند. این همه تیم با ما بازی نکردند، یک بار هم ما نرویم (می‌خندد). این مساله را باید به سرمربی تیم ملی بسپاریم و احترام بگذاریم. من حق را به سرمربی می‌دهم.

این مربی فوتبال، درباره خط زدن بازیکنان استقلال از تیم ملی و در ادامه بازگشت آن‌ها به تیم ملی که با اعتراض افشین پیروانی هم همراه بود گفت: به هر حال استقلال هم عذرخواهی کرده بود و تیم ملی هم مال مملکت خودمان است و باید دست به دست هم دهیم و به سرمربی کمک کنیم. سرمربی هم جریمه خود را اعمال کرد و در نهایت به خاطر تیم ملی گذشت کرد. کار مربی درست بود و باید این نظم و انضباط وجود داشته باشد.

او با اشاره به این که اسکوچیچ حق دارد به این شرایط اعتراض کند، گفت: سرمربی تیم ملی می‌تواند اعتراض و بحث کند. باید همه چیز آماده و فراهم باشد. با این برنامه‌ریزی به سرمربی خودمان بهانه می‌دهیم که در جام جهانی ناکامی‌ها را به گردن فدراسیون بیندازد. اسکوچیچ می‌تواند اعتراض کند. او هم دنبال موفقیت برای خودش و تیم ملی است تا افتخاری کسب کند اما این شرایط تعریفی ندارد.

این کارشناس فوتبال در واکنش به این که اسکوچیچ بعد از لغو بازی با کانادا اعتراضی اینستاگرامی داشت و قول برگزاری نشست خبری را دارد اما سپس کوتاه آمد، گفت: شاید به او گفتند ننشین و بایست! منظورم این است که شاید او را راضی کرده‌اند. به هر حال او برای کارش کوتاه آمده است.

کرمانی‌مقدم درباره این که آیا تیم ملی تا جام جهانی به مرز آمادگی برای حضور در مسابقات می‌رسد یا خیر؟ گفت: باید ببینیم در فیفادی چطور عمل می‌کنند. همین بازی‌های دوستانه برای ما مهم است که باید تیم ملی به میدان می‌رود. مسائل دیگر را می‌توان حل کرد. اگر بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشته باشیم، نتایج هم خوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=156136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰