تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7
وزیر ارشاد:

مجازات در انتظار همکاران داخلی «عنکبوت مقدس»

  • کد خبر : 155693
  • 11 خرداد 1401 - 16:18
مجازات در انتظار همکاران داخلی «عنکبوت مقدس»
وزیر ارشاد: "برادران لیلا" مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شود/ مجازات در انتظار عناصری که در داخل کشور با فیلم «عنکبوت مقدس» همکاری کردند

جمهوریت – وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران، گفت: دوستانی که می‌خواستند فیلم «برادران لیلا» را به جشنواره ببرند چون مجوز اکران نداشت به خود‌شان اعلام شده بود که اگر این فیلم بدون اخذ مجوز اکران به جشنواره برود طبیعتا مشمول مواد قانونی‌ می‌شود که در این زمینه وجود دارد، طبیعتا چون بدون مجوز بردند، مشمول محدودیت‌های قانونی خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران پیرامون اقدامات حقوقی و عملی وزارتخانه نسبت به فیلم «عنکبوت مقدس»، گفت: این فیلم اساسا در خارج از کشور تولید شده بود نه مجوز ساخت داشت، نه مجوز اکران و هیچ ارتباطی با داخل کشور نداشت. فیلمبرداری آن در اردن انجام شده است و عوامل اصلی فیلم هم خارج از کشور هستند.

وی ادامه داد: حتما اگر عناصری در داخل کشور با این فیلم موهن همکاری کرده باشند، مشمول مجازات‌های تنبیهی سازمان سینمایی خواهند شد.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص وضع محدودیت‌هایی برای فیلم «برادران لیلا»، اظهار داشت: طبق قانون فیلم‌هایی که به جشنواره‌های خارجی می‌روند باید مجوز اکران در داخل گرفته باشند.

الان اسکار هیچ فیلمی را بدون اینکه مجوز اکران داخلی داشته باشد، اصلا نمی‌پذیرد اما جشنواره کن اینطور نبود.

دوستانی که می‌خواستند این فیلم را ببرند چون مجوز اکران نداشت به خود‌شان اعلام شده بود که اگر این فیلم بدون اخذ مجوز اکران به جشنواره برود، طبیعتا مشمول مواد قانونی‌ می‌شود که در این زمینه وجود دارد و قانون هم در اینجا صراحت دارد و این موضوع به آقایان تهیه‌کننده و کارگردان گفته شده است. طبیعتا چون بدون مجوز بردند، مشمول محدودیت‌های قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=155693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰