تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
14

یک فرد عادی اجازه دارد چقدر پاستیل مصرف کند؟!

  • کد خبر : 146899
  • 23 بهمن 1400 - 0:17
یک فرد عادی اجازه دارد چقدر پاستیل مصرف کند؟!
پاستیل دارای ۱۰۰ گرم کالری است که با یک وعده غذایی کامل برابر است، اما هیچ ماده مغذی و خاصیتی برای بدن ندارد.

جمهوریت : یک خوارکی خوشمزه که حتی اگر کودک هم نباشید وسوسه می‌شوید تا پاستیل مصرف کنید و بنوعی آن را به دندان بکشید، اما آیا از فواید و نحوه تشکیل و اینکه آیا اصلا اجازه دارید آن را مصرف کنید یا خیر دارید یا نه؟!

پاستیل چیست؟

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، پاستیل یا همان آبنبات ژله‌ای نوعی شیرینی کوچک و لاستیکی مانند است که می‌توان گفت انواع اصلی و قدیمی پاستیل‌ها از شکر، شربت گلوکز، طعم‌دهنده‌ها، رنگ‌های خوراکی و ژلاتین ساخته می‌شوند و از سوی دیگر به‌کارگیری ژلاتین در ساخت و تولید پاستیل سبب می‌شود که به پاستیل حالت ژله‌ای بدهد و در زمان خوردن در دهان آب شود و در نهایت باعث چسبناکی آن شود.

پاستیل چگونه تشکیل شد؟

همانطور که گفتیم و می‌دانید پاستیل از ژلاتین، شکر و مواد افزودنی تشکیل شده است و در بازار می‌توانید طعم‌های مختلفی از آن را بیابید، البته از نوعی واکس برای براق کردن پاستیل استفاده می‌کنند که با سلامت فرد منافاتی ندارد.

جالب است بدانید، یک کارگر ساده که تجربه زیادی در شیرینی پزی داشت رمز درست کردن پاستیل را کشف کرد و نام این آبنبات‌های خرسی خود را هاریبو گذاشت و سپس برای ایجاد تغییر در مزه و طعم و حتی حالت آن‌ها از مقداری طعم دهنده میوه‌ای و ژلاتین استفاده کرد و آبنبات‌هایی درست کرد که عین نرمی، کمی هم سفت بودند، کش می‌آمدند و البته امروزه پاستیل‌هایی غیر از شکل و شمایل خرس، در قالب‌های متعددی مانند شکل حیوانات قورباغه و مرغ و زرافه گرفته تا میوه‌هایی مثل آلبالو و توت فرنگی و سیب و پرتقال و انار و اشیایی، چون خودرو و بطری نوشابه و… با تنوع زیادی در مزه و رنگ و شکل تولید می‌شوند.

کدام افراد می‌توانند پاستیل مصرف کنند؟

با اینکه کالری ۱۰۰ گرم پاستیل با یک وعده غذایی کامل برابر است، اما هیچ ماده مغذی و خاصیتی برای بدن ندارد و در علم تغذیه به این نوع مواد که صرفا کالری دارند و بی خاصیت هستند، کالری تهی گفته می‌شود، به همین دلیل نباید فراموش کرد که این خوراکی خوشمزه مثل شیرینی‌ها و قند‌ها جایگاهش در راس هرم غذایی قرار دارد و باید کمترین میزان مصرف را داشته باشد.

درواقع حتی بچه‌ها و کودکان نیز که که به نسبت تحرک بسیاری دارند و امکان چاق شدن آن‌ها نسبت به بزرگسالان کمتر است، در کل نباید پاستیل و سایر شکلات‌ها و شیرینی‌ها را بیشتر از ۵۰ گرم در روز مصرف کنند.

البته باید توجه داشته باشید که این موضوع به سایر برنامه غذایی فرد و این موضوع که در دیگر وعده‌های غذایی اش چه مقدار کالری مصرف می‌کند، وابسته است و با توجه به اینکه تنوع غذایی امروز بسیار بیشتر از سال‌های پیش است و بیشتر هم خواهد شد، نمی‌توانیم دور خودمان خط قرمز بکشیم و خود را از مصرف خوراکی‌های مختلف محروم کنیم، اما نکته مهم این است که هر فرد باتوجه به شرایط خاص خود غذا‌ها و خوراکی‌های مصرفی روزانه اش را انتخاب کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=146899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰