تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
16

عرق تره و عوارض مصرف آن

  • کد خبر : 146113
  • 16 بهمن 1400 - 17:19
عرق تره و عوارض مصرف آن
تره یکی از ترکیبات سبزی خوردن است که خوردن آن فواید بسیاری برای سلامتی دارد.
جمهوریت : تره یکی از انواع سبزیجاتی است که بطور معمول در سبزی خوردن نیز یافت می شود و خواهان فراوانی دارد و از سوی دیگر خواص بسیاری را به نام خود به ثبت رسانده است اما بسیاری درباره خواص و عوارض عرق تره نیز سخن هایی را به میان آورده اند، که در ادامه به آن می پردازیم.
به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، تره یا گندنا کوچک‌ترین هموند خانواده پیاز‌های خوراکی است که در آسیا (از جمله ایران و افغانستان)، اروپا و آمریکای شمالی رشد می‌کند و همان طور که شاید شما هم تجربه داشته باشید از آن برگ آن در آشپزی به‌دلیل طعم ملایم‌تر از سیر و پیاز، استفاده می‌شود.
اما جالب‌تر این که، این گیاه در آشپزی اروپا چندان شناخته شده نیست و حتی برخی ایرانیان اروپا آن را با پیازچه یکی می‌انگارند. اما در ایران از آن به مقادیر بسیار زیادی استفاده می‌شود و حتی در افغانستان با نام گندنه مشهور است و یک نوع نان (بولانی) با آن تهیه می‌کنند.
طبیعت تره از نظر حکماء بسیار گرم و به طور معتدلی خشک است. همچنین تخم تره نیز گرم و خشک است.

نگاهی کوتاه به فواید تره

تره یکی از ترکیبات سبزی خوردن است که خوردن آن منافع بسیاری برای سلامتی دارد، که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  • معالجه روماتیسم
  • درمان بیماری‌های کبدی
  • استفاده از ضماد تره به منظور نرم کردن ورم‌ها
  • گرم کننده و باز کننده انسداد‌ها و گرفتگی‌ها و لطیف کننده
  • قطع خونریزی بینی که می توانید به همین منظور برگ تره را با سرکه مخلوط و له کنید. سپس به پیشانی بمالید تا خون ریزی بینی قطع شود.

عرق تره چیست؟

عرق تره از گیاه تره به دست می‌آید و گیاه تره از سبزیجات خانواده پیاز، سیر و تره فرنگی است. طول گیاه تره بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است.
عرق تره دارای خواص و فواید درمانی فراوانی برای سلامتی است و از این رو می‌توان گفت؛ مصرف عرق تره می‌تواند به درمان بعضی از بیماری‌ها و اختلالات سلامتی کمک کند و از جمله خواص عرق تره می‌توان به فواید آن برای پیشگیری از سرطان، سلامت قلب، درمان دیابت، درمان کم خونی و درمان اشتها اشاره کرد.

عوارض عرق تره

عرق تره در کنار تمام خواص و فواید فراوان و فوق العاده‌ای که برای بدن و سلامتی دارد ممکن است برخی عوارض جانبی نیز داشته باشد.
از زیاده‌روی و افراط در مصرف عرق تره باید خودداری و پرهیز کرد، زیرا ممکن است موجب بروز برخی عوارض شود. استفاده از عرق تره برای افرادی که مبتلا به حساسیت و آلرژی دارند توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن از در آن‌ها موجب بروز حساسیت و عوارض و علائم آلرژی و حساسیت شود.
بیماران مبتلا به مشکلات و بیماری‌های کلیه و کسانی که سنگ صفرا دارند باید از مصرف عرق تره پرهیز کنند. عرق تره حاوی اگزالات است و می‌تواند موجب تجدید و تحریک سنگ کلیه و سنگ صفرا شود.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=146113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰