تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
9

کمی از عوارض سرکه سیب بدانید!

  • کد خبر : 145850
  • 13 بهمن 1400 - 10:57
کمی از عوارض سرکه سیب بدانید!
مصرف بیش از اندازه سرکه سیب، مشکلات گوارشی ایجاد و روند جذب غذا را در جریان خون کند می‌کند.

جمهوریت : سرکه ها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر کدام خواص و مضراتی را به نام خود به ثبت رسانده اند. یکی از سرکه های موجود در بازار سرکه سیب است که مصرف آن ممکن است فرد را با مشکلاتی روبرو کند که در ادامه به آن می پردازیم.

سرکه سیب چیست؟

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، همانطور که می دانید، سرکه سیب در نتیجه فرآیند تخمیر طولانی مدت کربوهیدرات هایی همچون انگور، سیب زمینی، نارگیل، چغندر و سیب حاصل می شود، در واقع این فرآیند کند و طولانی مدت به منظور حفظ ترکیبات زیست فعال همچون اسید استیک، اسید گالیک، کاتچین، اپیکاتچین، و اسید کافئیک صورت می گیرد و باید بدانید که؛ هدف از این فرآیند حصول اطمینان از حفظ ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی در سرکه است.

در زمانی که مدت زمان تخمیر طولانی باشد، سرکه نوعی شبکه عنکبوتی را توسعه می دهد که ظاهری تیره به آن می بخشد. این نشانه ای از کیفیت بالاتر محصول بوده و وضعیت ایده آل برای مصرف سرکه سیب محسوب می شود، اما با این وجود، سرکه سیب معمولا فیلتر و پاستوریزه شده و بر همین اساس ظاهری شفاف پیدا می کند که در سرکه های سیب موجود در فروشگاه ها مشاهده می شود.

نحوه مصرف سرکه سیب چگونه است؟!

دو روش برای نوشیدن و یا مصرف سرکه سیب وجود دارد؛ یک گزینه ساده نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب است، اما از سوی دیگر اگر عطر و طعم آن برای شما بیش از اندازه قوی است، می توانید آن را در یک لیوان آب، چه سرد یا گرم، ترکیب کنید.

عوارض و مشکلاتی که سرکه سیب به همراه دارد!

بروز مشکلات گوارشی با مصرف سرکه سیب

مصرف بیش از اندازه سرکه سیب، مشکلات گوارشی ایجاد و روند جذب غذا را در جریان خون کند می‌کند. مطالعات انجام شده توسط دانشگاه لوند نشان داد که سرکه سیب میزان تخلیه معده را به تاخیر می‌اندازد . اگرچه این می‌تواند در برخی موارد مفید باشد اما در برخی افراد باعث ناراحتی گوارشی می‌شود.

افزایش مصرف سرکه سیب همچنین علائم گاستروپارزی را بدتر می‌کند، که یک بیماری شایع در افراد مبتلا به دیابت نوع یک است.

سرکه سیب به کاهش اشتها کمک کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که سرکه سیب اشتها آور است و احساس سیری را افزایش می‌دهد و منجر به کاهش طبیعی مصرف غذا می‌شود. اگرچه این می‌تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند مفید باشد ، اما سرکه همچنین می‌تواند حالت تهوع بدی را ایجاد کند.

ایجاد هیپوکالمی پس از مصرف سرکه سیب

شواهد حکایت از آن دارد که استفاده زیاد از سرکه سیب سطح پتاسیم را در بدن کاهش می‌دهد. همچنین تراکم مواد معدنی استخوان را کاهش می‌دهد که به نوبه خود باعث شکنندگی استخوان ها می‌شود، از این رو افراد مبتلا به پوکی استخوان مجبور شدند مصرف سرکه سیب را کاهش داده یا از آن اجتناب کنند.

نقش سرکه سیب در پوسیدگی دندان

اسیدیته بالای سرکه سیب رقیق نشده در صورت مصرف زیاد می‌تواند به مینای دندان شما آسیب برساند. سرکه علاوه بر زرد کردن دندان‌ها، حساسیت دندان شما را نیز افزایش می‌دهد.

یک مطالعه بیان می‌کند که سرکه سیب پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد. در مطالعه دیگری، موردی از دختران ۱۵ ساله مشاهده شد که به دنبال مصرف روزانه سرکه سیب دچار فرسایش دندان شده بودند .

سرکه سیب و سوختگی گلو

افزایش مصرف سرکه سیب سبب سوختگی گلو می‌شود. بطوری که بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده بیش از حد خوراکی از سرکه سیب در نهایت می‌تواند منجر به سوزش گلو شود. اسید استیک موجود در سرکه می‌تواند علت اصلی آن باشد.

مطالعه انجام شده توسط دانشگاه آرکانزاس نشان داد که قرص سرکه سیب نیز منجر به آسیب مری می‌شود. این یک ماده سوزاننده قوی است و خوردن تصادفی سرکه منجر به ضایعات مری در کودکان می‌شود .

سوختگی پوست با مصرف سرکه سیب

خاصیت اسیدی قوی سرکه سیب باعث سوختگی پوست می‌شود. استفاده مستقیم از سرکه سیب بر روی پوست می‌تواند سبب سوختگی و سوزش شود، به خصوص اگر سرکه رقیق نشده باشد.

تداخلات دارویی با سرکه سیب

اطلاعات کافی در این زمینه موجود نیست. سرکه سیب از آنجا که اسیدی است ، به راحتی با برخی از داروها از جمله ملین‌ها و دیورتیک‌ها واکنش نشان می‌دهد.

سرکه سیب می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سطح انسولین و قند خون داشته باشد. مصرف آن همراه با فشار خون و داروهای دیابت باعث آسیب می‌شود. با این حال ، برای دستیابی به نتایج بیشتر ، مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. اگر از هر دارویی استفاده می‌کنید قبل از مصرف سرکه سیب با پزشک خود مشورت کنید.

افت سطح قند خون پس از مصرف سرکه سیب

استفاده زیاد از سرکه سیب سطح قند خون را کاهش می‌دهد. سرکه دارای اثر ضد قند خون است. با این حال ، مصرف آن همراه با داروهای دیابت باعث می‌شود سطح قند خون شما را بسیار پایین بیاورد. در صورت عدم درمان منجر به بیهوشی و حتی کما می‌شود.

از سوی دیگر باید بدانید که؛ سرکه سیب برای زنان باردار/شیرده و کسانی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند نیز توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است عوارضی ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=145850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰