تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
14

نحوه مصرف ال آرژنین چگونه است؟

  • کد خبر : 144614
  • 02 بهمن 1400 - 11:10
نحوه مصرف ال آرژنین چگونه است؟
ال آرژنین نوعی اسید آمینه ضروری محسوب می‌شود و فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد.

جمهوریت :  در میان مکمل‌های موجود یکی از آن‌ها که بسیار شناخته شده است مکمل ال آرژنین است که کمک بسیاری به بدن می‌کند چه در زمان تمرین و فعالیت‌های ورزشی و چه زمانی که بدنمان ضعیف شده است.

اما ال آرژنین چطور و چه زمانی باید مصرف شود؟!

ال آرژنین چیست؟

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، ال آرژنین نوعی اسید آمینه ضروری است که نقش مهم و بسزایی در ساخت پروتئین‌ها در بدن دارد.

جالب است بدانید که ال آرژنین در بدن سنتز می‌شود و با توجه به این موضوع این نوع اسید آمینه فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و از آن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.

امکان دارد این ترکیب سبب بهبود و درمان بیماری قلبی شود و یا حتی فشار خون را کاهش دهد، التهاب دستگاه گوارش را کم کند، به درمان دیابت کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

ال آرژنین و برخی فواید آن

اگر بخواهیم بصورت علمی‌تر به معرفی آن بپردازیم می‌توانیم بگوییم که، آرژنین یکی از بیست اسید آمینه اصلی یاخته‌های زنده است که در بدن انسان نوعی اسید آمینه نیمه ضروری محسوب می‌شود.

آرژنین از یک گروه α-آمینو، یک گروه α-کربوکسیلیک اسید و یک زنجیره کناری متشکل از یک زنجیره مستقیم آلیفاتیک سه کربنی در گروه گوانیدین ساخته شده‌است. آرژنین با تقویت عملکرد دفاعی بدن، رشد تومور‌ها و پیشرفت سرطان را به تأخیر می‌اندازد.

این اسید آمینه اندازه و فعالیت غده تیموس را، که تولید لنفوسیت‌ها را بر عهده دارد، افزایش می‌دهد.

برای افراد مبتلا به ایدز و بیماری‌های بدخیمی که کار دستگاه دفاعی بدن را مختل می‌سازند، مفید است.

آرژنین با خنثی کردن آمونیاک، به سم زدایی کبد کمک می‌کند. مایع منی دارای آرژنین است ممکن است به علت کمبود آرژنین، بلوغ جنسی به تأخیر افتد. آرژنین برای درمان عقیمی مردان مفید است.

این اسید با غلظت بالایی در پوست و بافت‌های پیوندی یافت می‌شود و برای درمان و ترمیم بافت آسیب دیده مفید است و حتی وجود آن برای سوخت و ساز ماهیچه‌ها ضروری است. این ماده در حمل و ذخیره‌سازی نیتروژن به صورت یک ناقل عمل می‌کند و از این طریق برای حفظ تعادل صحیح نیتروژن مفید می‌باشد، و در دفع نیتروژن اضافی نیز نقش دارد. این اسید آمینه در کاهش وزن مؤثر است، زیرا به افزایش حجم ماهیچه‌ها و کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کند.

این اسید آمینه بر تعدادی از آنزیم‌ها و هورمون‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

باید بدانید که آرژنین سبب تحریم لوز المعده می‌شود تا انسولین را، که جزئی از داروی وازوپرسین است، آزاد کند و به آزاد شدن هورمون‌های رشد نیز کمک می‌کند، زیرا آرژنین جزئی از کلاژن است و در ساختن استخوان‌های جدید و سلول‌های لیگامنت کمک می‌کند، به همین دلیل برای درمان آرتریت و اختلال‌های بافت پیوندی مفید می‌باشد. بافت جوشگاهی که در طول بهبودی زخم‌ها تشکیل می‌شود، از کلاژن، که سرشار از آرژنین می‌باشد، درست شده‌است.

در زمانی که آرژنین به مقدار کافی در بدن نباشد، به تعدادی از فعالیت‌های بدن، از جمله تولید انسولین، تحمل گلوکز، و سوخت و ساز لیپید کبد، آسیب می‌رسد. این اسید آمینه از روده جذب می‌شود و در کلیه از فیلتراسیون گلومرولی دفع و دوباره توسط توبول کلیه بازجذب و وارد خون می‌شود.

ال آرژنین را باید چطور مصرف کنیم؟

این مکمل را پیش از تمرین به مدت ۲ یا ۳ ماه پشت سرهم، نهایتاً ۲ تا ۳ وعده در طول روز میل کنید. همچنین بعد از اتمام دوره، ۲ تا ۳ ماه مصرف قرص ال آرژنین را کنار بگذارید و پس از آن دوباره مصرف آن را از سر بگیرید.

بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین در بدنسازی

اگر می‌خواهید از همه فواید این مکمل بهره‌مند شوید، باید حواستان به زمان مصرف این مکمل باشد. نکته اول این است که به خاطر داشته باشید برای بیشترین تأثیر، آن را قبل از تمرین میل کنید. بهترین زمان مصرف نیم یا یک ساعت قبل از شروع تمرینتان است.

مصرف این مکمل پیش از تمرین سبهبب بهبود خون‌رسانی به عضلات و افزایش استقامت و عملکرد شما خواهد شد.

بهترین میزان مصرف مکمل آرژنین

طبق تحقیقات آزمایشگاهی و عملی، بهترین میزان ال آرژنین حدود ۶ گرم در نظر گرفته شده است. اگر شما می‌خواهید بیشتر یا کمتر از این میزان مصرف کنید، پیشنهاد می‌شود که محدوده ۵ تا ۷ را حتماً رعایت کنید.

زیرا افرادی‌که مصرفشان کمتر از این میزان یعنی ۳ گرم بوده هیچ تأثیری نگرفته و کسانی‌که حدوداً ۱۰ گرم ال آرژنین دریافت کردند نیز دچار مشکلات گوارشی شده بودند. در نتیجه بهترین میزان مصرفی، همان ۶ گرم ال آرژینین خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=144614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰