تاریخ : جمعه, ۴ خرداد , ۱۴۰۳ Friday, 24 May , 2024
15
کارشناس هوانوردی:

جنگنده های اسرائیلی بعد از حمله به ایران احتمالا باندی برای فرود نداشته باشند

  • کد خبر : 140608
  • 30 آذر 1400 - 0:07
جنگنده های اسرائیلی بعد از حمله به ایران احتمالا باندی برای فرود نداشته باشند
ظرفیت‌های پدافندی ایران بسیار قوی‌تر از سال ۲۰۱۲ است

جمهوریت : اسرائیل در صورت حمله، باید همزمان با هواپیماهای ایرانی و سامانه‌های پدافندی آن کشور نیز روبه‌رو شود و با حملات تلافی‌جویانه احتمالی از سوی حزب‌الله لبنان و حماس از نوار غزه نیز مقابله کند. حکومت ایران روابط نزدیکی با حماس و حزب‌الله دارد و از آن‌ها حمایت گسترده مالی و نظامی می‌کند.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، نیویورک تایمز در مورد اختلافات داخلی بر سر حمله به ایران نوشت: ظرفیت‌های پدافندی ایران نیز اکنون بسیار قوی‌تر از سال ۲۰۱۲، یعنی آخرین باری که اسرائیل جدا به فکر حمله بود، است. سایت‌های هسته‌ای‌ آن استحکامات دفاعی بهتری دارند و موشک‌های سطح به سطح بیشتری دارد که می‌تواند سریعا از تونل‌های خود شلیک کند.

تال اینبار، کارشناس هوانوردی و رئیس سابق موسسه مطالعات راهبردی هوا و فضای فیشر، گفت: این احتمال هم کاملا وجود دارد که هواپیماهای اسرائیل هنگام تلاش برای بازگشت به اسرائیل، ببینند که موشک‌های ایرانی باندهای آن‌ها را نابود کرده‌اند.

مقامات اسرائیل تا کنون نگفته‌اند که خط قرمزی که ایران اگر از آن عبور کند با حمله اسرائیل مواجه می‌شود، کدام است. اما یک مقام ارشد دفاعی به «نیویورک تایمز» گفت که غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم می‌تواند چنین خط قرمزی باشد. به گفته مقامات آمریکایی، ایران در حال حاضر در سطح ۶۰ درصد غنی‌سازی می‌کند. برای ساخت سلاح هسته‌ای، نیاز به غنی‌سازی ۹۰ درصدی است.

مقامات اسرائیلی همچنین گفته‌اند که طول کشیدن تدارک حمله به ایران نباید جای غافلگیری داشته باشد، چرا که رسیدن به سطح ممکن بودن حمله در سال ۲۰۱۲ نیز پس از سه سال تدارک بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=140608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰