تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
15

تابحال لاغری با پوست مالته را تجربه کرده اید؟!

  • کد خبر : 140278
  • 27 آذر 1400 - 19:11
تابحال لاغری با پوست مالته را تجربه کرده اید؟!
پوست مالته یا پرتقال فواید بسیاری از جمله کاهش فشار خون، سرکوب افسردگی و اضطراب، بهبود سلامت قلب، کاهش کلسترول و کاهش وزن دارد.

جمهوریت : مالته یا همان پرتقال خودمان، حاوی بسیاری از ویتامین‌ها است و در فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان مصرف آن ویژه آب پرتقال افزایش چشم گیری دارد. اما آیا می‌دانستید پوست این میوه نیز دارای خاصیت بوده و حتی می‌تواند در لاغری به فرد کمک کند؟!

مالته چیست؟

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، پرتقال (مالته) یا گاهی نارنج شیرین، میوه‌ای از خانواده نارنجی مرکبات است و درخت آن همیشه سبز و پر برگ است و ارتفاع آن تا ۱۰ متر هم می‌رسد.

طبق اطلاعات بدست آمده ریشه پرتقال از جنوب غربی آسیا (هندوچین) است و یک میوه پیوندی و منبع ویتامین C است که در دوران باستان احتمالاً با پیوند نارنگی و دارابی پرورش داده شد.

البته باید بدانید که، نوع ایرانی orange persane که ایتالیایی‌ها از قرن ۱۱ میلادی کشت آن را در جنوب اروپا رایج کردند تلخ بود و جای خود را از قرن ۱۵ میلادی به نوع شیرین‌تر داد که تاجران کشور پرتغال از هندوستان وارد و کشت کردند و به همین منظور امروزه در بسیاری از زبان‌های دنیا مانند؛ یونانی، رومانیایی، ترکی، ایرانی، عربی، بلغاری، گرجی و زبان جنوب ایتالیا هنوز لغت میوه پرتقال با کشور پرتغال تشابه اسمی دارد.

برخی کارشناسان بر این موضوع معتقد هستند که پوست پرتقال مملو از فلاونوئید و دیگر مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال) مفید است که فواید زیادی برای سلامتی انسان دارند.

پوست پرتقال و خواص آن

پوست پرتقال مملو از مس، کلسیم، منیزیوم، فولات، ویتامین A، ویتامین‌های خانواده B و فیبر خوراکی است.

از سوی دیگر، گوشت میوه پرتقال نیز حدود ۷۱ میلی‌گرم ویتامین C دارد و پوست آن نیز حاوی ۱۳۶ میلی‌گرم از این ویتامین است.

البته می‌توان گفت، تمامی این مواد معدنی و ویتامین‌ها برای تقویت و بهبود سلامتی بدن انسان بسیار مناسب و بعضا ضروری هستند و جالب‌تر از آن این است که، همه آن‌ها یک جا در پوست یک میوه زمستانی جمع شده و می‌توان از خواصشان بهره گرفت.

تاثیر پوست پرتقال در کاهش وزن

باید بدانید که؛ در بخش داخلی پرتقال لایه‌ای وجود دارد که خواص بسیاری دارد و از این رو می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد.

مهم‌ترین خواص پوست پرتقال را می‌توان قابلیت چربی سوزی آن دانست.

در حقیقت موادی که در این بخش قرار دارند، به بدن در چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کنند و به همین دلیل بسیاری از آشپز‌هایی که از طب سنتی نیز آگاهی دارند، از خلال پوست پرتقال در غذا‌های خود استفاده می‌کنند تا نه‌تن‌ها بوی بد گوشت و غذا گرفته شود؛ بلکه به غذا، خاصیت چربی سوزی بدهد و به کاهش وزن کمک نماید؛ بنابراین بدون کندن این بخش از پوست پرتقال، آن را به‌صورت خلالی برش دهید و سپس اجازه دهید خشک شود. سپس از آن به‌صورت خلال یا پودر، در غذای خود استفاده کنید.

کاهش وزن با پوست پرتقال چطور امکان پذیر می‌شود؟

همانطور که گفته شد پرتقال و پوست آن برای کاهش وزن و سلامتی اهمیت بسیاری دارند، اما با این وجود نمی‌توان تنها با مصرف آن‌ها به وزن ایده‌آل رسید.

از این رو برای رسیدن به تناسب اندام، به یک رژیم غذایی اصولی نیاز داریم تا بتوانیم به راحتی وزن کم کرده و در عین حال سلامت خود را به خطر نیندازیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=140278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰