تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
18
نقوی حسینی در گفت و گو با جمهوریت:

پیام‌ ترکیب تیم مذاکره کننده باقری کنی ؛ نه برای قهوه خوردن و خوش و بش و کنار دریاچه قدم زدن آمدیم نه امثال حسین فریدون همراه خودمان داریم

  • کد خبر : 138474
  • 13 آذر 1400 - 13:25
پیام‌ ترکیب تیم مذاکره کننده باقری کنی ؛ نه برای قهوه خوردن و خوش و بش و کنار دریاچه قدم زدن آمدیم نه امثال حسین فریدون همراه خودمان داریم
سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم می گوید جمهوری اسلامی همواره موافق مذاکره بوده و این رویکرد در دولت های مختلف تفاوتی ندارد.

جمهوریت –  سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون ویزه برجام در مجلس نهم و رییس شاخه جوانان ستاد انتخابات ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در گفت و گو با جمهوریت گفت : در روزهای اخیر فضاسازی هایی علیه تیم مذاکره کننده صورت میگیرد حتی دیدم که برخی اینگونه وانمود کردند که چطور  در گذشته مذاکره بد بود و حالا خوب شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هرگز با مذاکره مخالف نبوده و همیشه تاکید داشته که باید مسائل از طریق گفت و گو حل شود، بنابراین در کشور ما هیچ گروه و جبهه ای مخالف مذاکره نبودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادوار هشتم تا دهم با بیان این که «خروج آمریکایی ها از برجام بی منطق ترین رفتار یک کشور در عرصه بین المللی بود»، خاطر نشان کرد: نوع مذاکره و شیوه توافق همیشه مورد بحث بوده است وگرنه وقتی رویکرد جمهوری اسلامی مبتنی بر منطق و مذاکره است دلیلی برای مخالفت با مذاکره وجود ندارد.

تیم مذاکره کننده ظریف کوچک و فاقد کارشناس های لازم بود

نقوی حسینی با اشاره به انتقاد به ترکیب تیم مذاکره کننده در دولت قبل گفت: یکی از انتقادات شدید ما به تیم مذاکره کننده آقای ظریف این بود که بسیار کوچک و محدود به تعداد مشخصی چهره بود که بعضا از اساس کارشناس و متخصص در حوزه دیپلماسی و مذاکره نبودند.

وی ادامه داد: این شرایط در حالی بود که طرف مقابل ما در مذاکرات آن زمان با بیش از صد کارشناس در مذاکرات حاضر می شد و برای تمامی موضوعات کارشناس متخصص موضوع دارند و کلمات را دقیق سرجای خود می گذارند و هشدار می دادیم که بعدها این کلمات در متن سند برای ما تعهدآور است.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم: هنوز هم برای ما روشن نیست که همراهی حسین فریدون با تیم مذاکره کننده چه توجیهی داشته و ایشان با چه تخصصی دست راست وزیر امورخارجه وقت بود.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده قبلی با دو تا سه نفر سر میز مذاکره می رفت در حالی که تیم مذاکره کننده فعلی کارشناسان و متخصصان هر حوزه را همراه خود بردند و هیچ کدام سیاسی نیستند و از وزارت نفت و اقتصاد و بانک مرکزی چهره در این تیم نیست بلکه بر اساس تخصص ها این تیم بسته شده است.

بیشتر بخوانید:

نقوی حسینی با اشاره به پیام ترکیب تیم مذاکره کننده به سرپرستی باقری کنی گفت: این تیم پیام روشنی برای طرف مقابل دارد به این معنی که این پیام برای غربی ها مخابره می شود که ما آمدیم تا تحریم ها لغو شود و نیامدیم قهوه بخوریم و کنار دریاچه با هم قدم بزنیم .

رییس شاخه جوانان ستاد انتخابات ابراهیم رییسی در سال ۹۶ دباره موضوع انتقاد از هزینه های سفر تیم مذاکره کننده فعلی گفت: منتقدان یک محاسبه ساده کنند و تعداد روزهایی که تیم آقای ظریف به مذاکرات می رفت و مثل تعطیلات در محل مذاکرات مستقر می‌شدند در تعداد سفرها ضرب کنند تا مشخص شود هزینه زیاد سفرهای خارجی برای مذاکرات در کدام دو دولت بیشتر  می شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=138474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰