تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
13

اعدام رئیس جمهور

  • کد خبر : 101458
  • 26 مهر 1399 - 13:38
اعدام رئیس جمهور

جمهوریت ؛ حسن روحانی رییس دولت دوازدهم در آخرین نشست هیئت دولت در چهارشنبه هفته گذشته از مفاهیم جنگ و صلح در زمان مناسب خود سخن گفته است.(اینجا بخوانید) اظهاراتی که با واکنش‌های برخی منتقدان وی مواجه شده است. نمونه برجسته آن توئیت مجتبی ذوالنوری ، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حساب […]

جمهوریت ؛ حسن روحانی رییس دولت دوازدهم در آخرین نشست هیئت دولت در چهارشنبه هفته گذشته از مفاهیم جنگ و صلح در زمان مناسب خود سخن گفته است.(اینجا بخوانید) اظهاراتی که با واکنش‌های برخی منتقدان وی مواجه شده است. نمونه برجسته آن توئیت مجتبی ذوالنوری ، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حساب توییتری خود نوشت:

«جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر میکنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمیشوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

این نخستین بار نیست که منتقدان دولت در ادبیات خود ، حسن روحانی یا مدیران و وزرای او را تهدید به اعدام می‌کنند.  در شهریور سال ۹۷ بر اساس فیلمی که از سخنرانی حاج منصور ارضی منتشر شده، وی با اشاره به اقدامات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و برنامه‌های دولت حسن روحانی گفت: «اون یارو آخرش در استخر مرد، این یارو هم آخرش در استخر می‌میرد.»

مجتبی ذوالنوری در همان زمان در گفت و گویی با جمهوریت این ادعا و صحبت را اینگونه تشریح کرد که در شعار پلاکارد تجمع مدرسه فیضیه قم مردم هشدار دادند که آقای هاشمی سلف صالح دلدادگان به ارتباط با آمریکا بود اما سرنوشت وی که از متن انقلاب بیرون آمده بود به استخر فرح ختم شد بنابراین شما عبرت بگیرید .( متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید)

چند ماه بعد، در آبان ۹۷ ، انتشار فیلمی از «سعید قاسمی»، فعال اصولگرا که در آن رئیس جمهوری را تهدید به مرگ کرد. بر اساس فیلم منتشر شده قاسمی در جریان سفر کربلا روحانی را با استفاده از استعاره ‘استخر فرح’، و به طور تلویحی به سرنوشت شبیه مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی تهدید کرده بود.

حسن عباسی را هم باید در لیست چهره هایی قرار داد که حسن روحانی را به اعدام تهدید کرده است . پس از شهادت سردار سلیمانی فایل صوتی از سخنرانی حسن عباسی منتشر شد که در آن رییس جمهور را به مرگ تهدید کرده و گفته بود:«

علاوه بر این ، مرحوم روح الله حسینیان ، در مهر ١٣٩۴ در مجلس شورای اسلامی خطاب به علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و ظریف وزیر خارجه گفت: اگر برجام رأی بیاورد، شما را اعدام کرده و در رآکتور اتمی اراک دفن کرده و رویتان سیمان می ریزیم.

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=101458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰