تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
3

واکنش کیهان به اعلام آمار جان‌باختگان حوادث آبان

  • کد خبر : 94802
  • 13 خرداد 1399 - 9:41
واکنش کیهان به اعلام آمار جان‌باختگان حوادث آبان

روزنامه کیهان در یادداشتی به حواشی اعلام آمار جان‌باختگان حوادث آبان واکنش نشان داد. این روزنامه نوشت: * مانور دوباره نشریات مدعی اصلاحات و اعتدال روی آمار کشته‌های حوادث آبان ۹۸، بار دیگر بر بی‌صداقتی و بی‌اخلاقی این طیف صحه گذاشت. * آنان به اظهارات دیرهنگام وزیر کشور دولت روحانی متوسل شدند که گفته بود […]

روزنامه کیهان در یادداشتی به حواشی اعلام آمار جان‌باختگان حوادث آبان واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت:

* مانور دوباره نشریات مدعی اصلاحات و اعتدال روی آمار کشته‌های حوادث آبان ۹۸، بار دیگر بر بی‌صداقتی و بی‌اخلاقی این طیف صحه گذاشت.

* آنان به اظهارات دیرهنگام وزیر کشور دولت روحانی متوسل شدند که گفته بود «۴۰ تا ۴۵ نفر یعنی حدود ۲۰ درصد کشته‌ها شهیدند». برخی نشریات زنجیره‌ای از جمله آرمان ملی و اعتماد تیترهای خود را به همین اظهارنظر اختصاص دادند و از جمله اعتماد تیتر زد «وزیر کشور آمار کشته شدگان آبان ۹۸ را تلویحاً ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر اعلام کرد.»

* صرف‌نظر از این سؤال که چرا وزیر کشور ظرف شش ماه گذشته در اعلام مذکور تعلل کرده و اکنون در بحبوحه به هم‌ریختگی بی‌سابقه آمریکا چنین اظهارنظری می‌کند، باید گفت ائتلاف مدعی اصلاحات و اعتدال که سکاندار دولت و مجلس دهم بوده‌اند، متهم و مقصر حوادث تلخ آبان ۹۸ بوده‌اند و نمی‌توانند قیافه مدعی‌العمومی در این باره بگیرند.

* بی‌تدبیری و بی‌کفایتی، موجب خسارت اقتصادی سنگین به کشور شد و هم موجبات شوک به افکار عمومی و موج‌سواری دشمن را در آبان ۹۸ فراهم کرد. در این میان آن‌گونه که گفته شده ۲۳۰ نفر در فتنه ناشی از بی‌تدبیری مدعیان اصلاحات و اعتدال و فرصت‌طلبی دشمن جان باختند. و البته این جدای از تحلیلی است که نشریه حزب اتحاد ملت منتشر کرد، مبنی بر این که عصبانی کردن مردم و گرفتار نشان دادن کشور، بخشی از پروژه فشار به نظام برای مذاکره دوباره با آمریکا (و دادن امتیازات جدید) بوده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰