تاریخ : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 10 September , 2024
1

افت محبوبیت هریس در نظرسنجی‌ها

  • کد خبر : 247210
  • 20 شهریور 1403 - 15:29
افت محبوبیت هریس در نظرسنجی‌ها
ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در رقابتی فشرده وارد کمپین انتخاباتی می‌شوند و با تنها مناظره برنامه‌ریزی‌شده آنها در روز سه‌شنبه، هریس با تعداد قابل توجهی از رای‌دهندگانی روبه‌رو است که هنوز می‌گویند باید بیشتر درباره او بدانند.

جمهوریت یک نظرسنجی ملی از رای‌دهندگان احتمالی توسط نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا نشان می‌دهد ترامپ با ۴۸درصد به ۴۷درصد از کامالا هریس پیشی گرفته است.

در اواخر ژوئیه درست پس از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از تلاش برای انتخاب مجدد خود صرف نظر کرد، کامالا هریس جایگزین او شد. این احتمال داده می‌شد ترامپ ماه سختی را پس از کناره‌گیری رئیس‌جمهور و در میان شور و هیجانی که هریس برای دموکرات‌ها به ارمغان آورده بود، پشت سر بگذارد، اما نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حمایت از ترامپ افزایش یافته است.

بر اساس میانگین نظرسنجی نیویورک‌تایمز، بر عکس نتایج ملی، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هریس در هفت ایالت موسوم به میدان نبرد اندکی بیشتر یا در برخی ایالت‌ها مساوی است و این حمایت از یک رقابت تنگاتنگ بین دو نامزد حکایت دارد.
محبوبیت نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها به‌دلیل معاونت بایدن افت کرده است / AP

کمی بیش از هشت هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا باقی مانده است. هر دو نامزد فرصت کمی برای جابه‌جایی رای‌دهندگان دارند. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که برای ترامپ، نظرات تا حد زیادی ثابت مانده است؛ اما هریس هنوز برای خیلی‌ها ناشناخته است. از یک منظر، نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که همان‌گونه که خطراتی برای هریس وجود دارد، مزایای بالقوه‌ای هم وجود دارد؛ به‌ویژه اینکه هریس و ترامپ سه‌شنبه با یکدیگر در شبکه ای‌بی‌سی نیوز مناظره دارند و این می‌تواند در شناساندن کامالا هریس بسیار موثر باشد.

این نظرسنجی نشان داد که ۲۸درصد از رای‌دهندگان احتمالی می‌گویند باید بیشتر درباره هریس بدانند؛ درحالی‌که تنها ۹درصد گفته‌اند که باید بیشتر درباره ترامپ بدانند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵درصد از رای‌دهندگان هنوز بلاتکلیف هستند یا به هیچ یک از نامزدهای این دو حزب متمایل نیستند. برخی از کسانی که هریس را در نظر می‌گیرند، گفتند که هنوز امیدوارند قبل از تثبیت تصمیم خود اطلاعات بیشتری کسب کنند و دو سوم از کسانی که می‌خواهند بیشتر بدانند، گفتند که مشتاق هستند اساسا درباره سیاست‌های او اطلاعات کسب کنند

داون کانلی، صاحب یک کسب‌وکار کوچک ۴۸ساله در ناکسویل، ایالت تنه‌سی که متمایل به ترامپ است، اما کاملا مصمم نیست، گفت: «نمی‌دانم برنامه‌های کامالا چیست. زمانی که نمی‌دانید پلتفرم طرف مقابل چه خواهد بود، تصمیم‌گیری سخت است.» در مجموع، این نظرسنجی ممکن است پس از برگزاری کنوانسیون پرشور حزب در شیکاگو در ماه گذشته و موفقیت‌های سریع در حمایت از هریس پس از عملکرد ضعیف بایدن در نظرسنجی‌ها، شور و نشاط را به زمین دموکرات‌ها بازگرداند.

کامالا هریس توانست سبدآرایی را به دموکرات‌ها اضافه کند که در دوران بایدن لغزش‌هایی در آنها دیده می‌شد، از جمله رای زنان، رای‌دهندگان جوان و رای‌دهندگان لاتین‌تبار. او همچنان به مبارزه برای ایجاد یک جبهه قوی با رای‌دهندگان لاتین‌تبار که یک جمعیت حیاتی را تشکیل می‌دهند، ادامه می‌دهد. اگر انتخابات نوامبر درباره «تغییر» است، هریس باید نشان دهد که نماینده خوبی برای «تغییر» است. بیش از ۶۰درصد از رای‌دهندگان احتمالی گفتند که رئیس‌جمهور بعدی باید متفاوت از بایدن باشد و تغییر بزرگ ایجاد کند. این در حالی است که در نظرسنجی اخیر تنها ۲۵درصد گفتند که هریس می‌تواند این نماینده این «تغییر» باشد. در مقابل ۵۳درصد از رای‌دهندگان گفتند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده پیش‌تر این «تغییر» را انجام داده است.

استیون آزبورن، لوله‌کش ۴۳ساله و حامی ترامپ در برانسونِ میسوری گفت: «نمی‌دانم که کامالا هریس به جای ترامپ چگونه تغییر ایجاد می‌کند. منظورم این است که او معاون جو بایدن است. چگونه می‌توان او را متفاوت دید؟» یکی دیگر از نشانه‌های هشدار برای دموکرات‌ها این است که برخی از رای‌دهندان هریس را بیش از حد لیبرال می‌دانند. در این نظرسنجی مشخص شد که ۴۷درصد از رای‌دهندگان احتمالی، کامالا هریس را بیش از حد لیبرال می‌دانند؛ درحالی‌که ۳۲درصد ترامپ را بیش از حد محافظه‌کار خواندند. نکته مثبت برای هریس این است که دموکرات‌ها «پروژه ۲۰۲۵» را طرحی برای شکست دیگر ترامپ می‌دانند. رئیس‌جمهور سابق تلاش زیادی کرده است تا از سندی که توسط بنیاد محافظه‌کار هریتیج با نظرات متحدان ترامپ تهیه شده است، فاصله بگیرد و برنامه‌هایی را برای ریاست‌جمهوری دومش ارائه کند که با نظرات متحدانش فاصله داشته باشد.

در میان بسیاری از توصیه‌های موجود در سند ۹۰۰صفحه‌ای، پروژه ۲۰۲۵ پیشنهاد می‌کند که هرزه‌نگاری جرم‌انگاری شود، ادارات بازرگانی و آموزش منحل شوند، ایده سقط جنین به‌عنوان مراقبت‌های بهداشتی رد شود و حفاظت از آب و هوا از بین برود. سه‌چهارم از رای‌دهندگان احتمالی گفتند که درباره پروژه۲۰۲۵ شنیده‌اند و از این تعداد، ۶۳درصد گفتند که با آن مخالف هستند. جان فیشر، ۷۱ ساله، یک بازنشسته در منطقه نوسانی دله‌ور کانتیِ فیلادلفیا و یک جمهوری‌خواه ثبت‌نام شده است که از کامالا هریس حمایت می‌کند، گفت: «این توهین وحشتناکی به دموکراسی آمریکایی است. این یک ننگ است.» جدای از فاصله گرفتن ترامپ، ۷۱درصد از کسانی که نام پروژه۲۰۲۵ را شنیده‌اند، گفته‌اند که معتقدند رئیس‌جمهور سابق تلاش می‌کند برخی یا بیشتر این سیاست‌ها را اجرایی کند.

البته در برخی موارد، ترامپ هنوز امیدوار است. بسیاری از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، نسبت به مسیر کشور بدبین هستند. فقط ۳۰درصد از رای‌دهندگان احتمالی گفتند که کشور در مسیر درستی قرار دارد که از ژوئیه تا حد زیادی تغییر نکرده است. اما در میان رای‌دهندگانی که فکر می‌کردند کشور در مسیر اشتباه پیش می‌رود، ۷۱درصد خوش‌بین بودند که اوضاع به مسیر درست بازخواهدگشت و این رقم از سال۲۰۲۲ که رای‌دهندگان نسبت به مسیر کشور بدبین‌تر بودند، بهبود یافته است.

دموکرات‌ها درباره اشتیاق رای دادن کمی برتری دارند: ۹۱درصد از دموکرات‌ها در مقایسه با ۸۵درصد جمهوری‌خواهان اظهار کردند که مشتاق هستند. کارول پلوگر، ۶۸ساله، از پروویِ یوتا گفت: «اوه خدای من! دوباره بایدن و ترامپ هستند، این اولین‌بار در تمام زندگی‌ام است که این حس را دارم. من نمی‌دانم امسال می‌توانم رای بدهم یا نه.» وی افزود: «برای اولین‌بار در زندگی خود به یک نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری رای خواهد داد.» او ادامه داد: «من احساس می‌کنم که او خون تازه‌ای دارد، او جوان‌تر است، او می‌داند که مردم آمریکا به چه چیزی نیاز دارند. او فروتنانه تا اینجا جلو آمده است.» ترامپ درباره موضوعی که برای رای‌دهندگان مهم است، یعنی اقتصاد، ۱۳درصد برتری دارد. اما کامالا هریس ۱۵درصد برتری در یکی دیگر از مسائل مهم دارد: «سقط جنین.» با این حال کامالا هریس با رای‌دهندگانی که او را مسوول برخی مسائل پیش‌آمده توسط دولت بایدن می‌دانند، با چالش روبه‌رو است.

حدود نیمی از رای‌دهندگان، عمدتا جمهوری‌خواهان گفتند که هریس مقصر افزایش قیمت‌ها و مشکلات به‌وجود آمده در جریان خروج از افغانستان است و تقریبا دو سوم رای‌دهندگان، از سراسر طیف سیاسی گفتند که او همپای بایدن مقصر مشکلات در مرز جنوب غربی است. متیو تاکر، دانشمند ۳۱ساله واکسن در کمبریجِ ماساچوست، گفت که او قصد داشت به هریس رای دهد؛ اما حالا تصمیمش را عوض کرده است. در سال۲۰۲۰ او به کسی رای نداد. اما حالا می‌گوید که احساس می‌کند معاون رئیس‌جمهور در مشکلات موجود در مرزهای جنوب غربی شریک جرم بایدن است. درباره سقط جنین اوضاع ترامپ خوب نیست؛ چراکه سه تن از قضات دیوان عالی کشور که علیه سقط جنین رای دادند، منصوب او هستند. این قوی‌ترین نکته مورد توجه درباره هریس است.

۵۴درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که درخصوص این معضل به مدیریت هریس بیشتر اعتماد دارند؛ در حالی که این رقم برای ترامپ ۳۹درصد است. البته ۱۶درصد از دموکرات‌ها و بیش از نیمی از مستقل‌ها هم گفتند که فکر نمی‌کنند ترامپ سعی کند که محدودیت‌های سقط جنین را بیشتر کند.همچنین این نظرسنجی نشان داد که حملات علیه شخصیت ترامپ شاید نتواند برای دموکرات‌ها مفید باشد. درحالی‌که ۳۴فقره پرونده برای ترامپ باز شده است، ۵۴درصد از رای‌دهندگان انتخاب ترامپ را برای کشور خطرناک می‌دانستند و این رقم برای هریس ۵۲درصد بود و این ارقام نشان می‌دهد تفاوت چشم‌گیری بین این دو دیده نمی‌شود. ۷۰درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند از چیزهایی که ترامپ گفته است، تلقی توهین‌آمیزانه داشته‌اند. تقریبا کمی بیش از ۵۰درصد رای‌دهندگان ترامپ گفته‌اند که از سخنان او رنجیده‌اند، اما همچنان به وی رای خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰