تاریخ : سه شنبه, ۲۳ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 13 August , 2024
2

استقلال به لیگ برتر زنان می‌آید

  • کد خبر : 245091
  • 23 مرداد 1403 - 9:36
استقلال به لیگ برتر زنان می‌آید
با احتمال ورود استقلال به لیگ برتر فوتبال زنان، دربی بزرگ پایتخت در فوتبال زنان نیز به زودی شاهد خواهیم بود. این اتفاق می‌تواند جذابیت و رقابت را در فوتبال زنان ایران افزایش دهد.

جمهوریت– تیم زنان استقلال هنوز تعیین سطح نشده و در این زمینه باید هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه تصمیم نهایی را بگیرند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر حرفه‌ای‌شدن فوتبال زنان در قاره کهن، گام‌های موثری را برداشته و بدون‌شک مهم‌ترین گام در این مسیر بعد از اجرایی‌شدن رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان آسیا، بحث ملزم‌شدن باشگاه‌ها به تیمداری در فوتبال زنان است؛ به‌طوری‌که اگر یک یک باشگاه، بتواند تمامی المان‌های مدنظر (AFC) از جمله تسویه بدهی‌های مالی و رفع شبهات مالکیتی را حل‌وفصل کند اما در عرصه فوتبال زنان مشغول به تیمداری نباشد، نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند!

باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران از جمله استقلال، پرسپولیس، تراکتور، گل‌گهر، فولاد و ذوب‌آهن بعد از رسمی‌شدن این قانون و اعلام آن از سوی فدراسیون فوتبال، نامه‌نگاری‌های خود با سازمان لیگ را آغاز کرده‌اند. در نامه واصله از سوی باشگاه استقلال با امضای فرشید سمیعی، خبری از قید سطح رقابت‌ها نیست و گفته می‌شود هنوز تصمیم‌گیری نهایی از سوی آبی‌ها در زمینه فعالیت در فوتبال زنان گرفته نشده و قرار است بعد از بررسی این موضوع در کمیته ورزش هلدینگ خلیج‌فارس و هیات‌مدیره باشگاه، پروژه تیمداری آبی‌ها در فوتبال زنان نهایی شود.

استقلال در لیگ برتر فوتبال زنان؛ شاید یک سورپرایز!

آبی‌ها در حالی برای حضور در فوتبال زنان هنوز تعیین‌سطح نکرده‌اند که زمزمه‌های غیررسمی حکایت از احتمال خرید امتیاز لیگ برتری از سوی باشگاه استقلال دارد. طبق آخرین خبرها، کلیه هزینه‌های فعالیت در لیگ برتر فوتبال زنان برای تیمی که بخواهد در کورس قهرمانی حضور پیدا کند، حوالی ۳۰ میلیارد تومان است؛ آن‌هم در حالی‌که براساس قوانین وضع‌شده، در صورتی‌که باشگاه‌ها در فوتبال زنان سرمایه‌گذاری کنند، از پرداخت حق عضویت خود به سازمان لیگ معاف می‌شوند!

باشگاه استقلال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سقف بودجه دارد که گفته می‌شود این سقف در آستانه پر شدن است و ۳ درصد این سقف به عنوان حق عضویت باید به سازمان لیگ پرداخت شود که حدود ۱۵ میلیارد تومان می‌شود. آبی‌ها در صورت تیمداری در فوتبال زنان، از پرداخت این رقم معاف می‌شوند و عملاً برای فعالیت در لیگ برتر به بودجه‌ای حدود ۱۵ میلیارد تومانی نیاز دارند که برای باشگاهی چون استقلال این رقم عدد بالایی محسوب نمی‌شود و همین مسئله باعث شده تا احتمال تیمداری آبی‌ها در لیگ برتر فوتبال زنان قوت گیرد.

چشم زنان استقلالی به سوی خودکار سمیعی

استقلالی‌ها اگر نخواهند برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان پا پیش بگذارند و برنامه‌ای برای خرید امتیاز در لیگ دسته اول هم نداشته باشند، مطابق قوانین سازمان لیگ باید کار خود را از لیگ دسته دوم آغاز کنند؛ همان‌طور که باشگاه‌های دیگر از جمله پرسپولیس، ذوب‌آهن، شمس‌آذر قزوین، تراکتور و فولاد فعلاً هدف‌شان فعالیت در لیگ دسته دوم فوتبال زنان است و سازمان لیگ به صورت رایگان امتیاز حضور در این رقابت‌ها را در اختیار باشگاه‌های خواهان فعالیت در فوتبال زنان قرار می‌دهد.

فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال طی روزهای گذشته درگیر فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها بوده و گفته می‌شود هنوز جلسه‌ای در این‌باره با اعضای هیات‌مدیره و مشاور امور زنان برگزار نشده است. براساس آخرین خبرها، طی روزهای پیش‌رو قرار است جلسه‌ای مختص فعالیت باشگاه استقلال در فوتبال زنان برگزار شود که باید دید سرانجام با امضای مدیرعامل آبی‌ها، استقلالی‌ها در لیگ برتر فوتبال زنان صاحب تیم خواهند شد یا معادلات تغییر می‌کند و آن‌ها از لیگ دسته دوم فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=245091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰