تاریخ : یکشنبه, ۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 11 August , 2024
1

وزیر ورزش آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا را خواستار شد

  • کد خبر : 244927
  • 21 مرداد 1403 - 13:03
وزیر ورزش آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا را خواستار شد
وزیر ورزش و جوانان نیز با اشاره پول‌های بلوکه شده فوتبال ایران در حساب فیفا گفت: از شما انتظار داریم به‌صورت مستقیم به حل این مشکل ورود کنید چرا که فوتبال ایران برای توسعه این رشته پرطرفدار در بخش‌های مختلف از جمله فوتبال زنان، جوانان و ... به حل این موضوع نیاز دارد. به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، امکان دسترسی به این پول برای فوتبال ایران فراهم نیست و از شما می‌خواهیم این مشکل را حل کنید.

جمهوریت– وزیر ورزش در دیدار با اینفانتینو آزاد شدن پول‌های ایران در فیفا را خواستار شد.

کیومرث هاشمی در ورزشگاه پارک ‌دو پرنس پاریس با رییس فدراسیون جهانی فوتبال دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار جیانی اینفانتینو با تمجید از «شور و حرارت» هواداران فوتبال در ایران گفت: در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا در قطر تحت تاثیر علاقه و شور و حرارت تماشاگران‌تان قرار گرفتم و می‌دانم فوتبال رشته مهمی در ایران است.

وزیر ورزش و جوانان نیز با اشاره پول‌های بلوکه شده فوتبال ایران در حساب فیفا گفت: از شما انتظار داریم به‌صورت مستقیم به حل این مشکل ورود کنید چرا که فوتبال ایران برای توسعه این رشته پرطرفدار در بخش‌های مختلف از جمله فوتبال زنان، جوانان و … به حل این موضوع نیاز دارد. به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، امکان دسترسی به این پول برای فوتبال ایران فراهم نیست و از شما می‌خواهیم این مشکل را حل کنید.

هاشمی هم‌چنین به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: با اراده و تصمیم رییس‌جمهور شهید ایران این دو باشگاه مردمی به بخش غیردولتی واگذار شدند که قدم بزرگی برای آینده آن‌ها بود.

وزیر ورزش و جوانان از آمادگی و خواست ایران برای میزبانی مسابقات جهانی فوتسال خبر داد که رییس فیفا پس از اطلاع از وجود سالن ١٢ هزار نفری در تهران از این پیشنهاد استقبال کرد و از ایران خواست پیشنهاد رسمی خود را برای این میزبانی به فیفا ارائه کند.

هاشمی پیشنهاد ساخت کمپ حرفه‌ای فوتبال ساحلی با کمک فیفا را مطرح کرد که این پیشنهاد با استقبال اینفانتینو روبه‌رو شد.

در ادامه این دیدار اینفانتینو با اشاره به اظهارات وزیر ورزش ایران درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس، از این اقدام به نیکی یاد کرد که می‌تواند به پیشرفت فوتبال ایران کمک شایانی کند.

رییس فدراسیون جهانی فوتبال درباره موضوع بلوکه بودن پول‌های ایران در حساب فیفا و درخواست ایران برای حل این مشکل گفت: این مساله، مسأله فوتبال است و سیاست ما نیز توسعه فوتبال در اقصی نقاط دنیاست و به همین خاطر خودمان درباره موضوعی که عنوان کردید، نگرانی داریم و روی این موضوع در حال کار هستیم.

اینفانتینو در پاسخ به دعوت وزیر ورزش برای سفر به ایران، با قدردانی از هاشمی برای این دعوت، از سفر قریب‌الوقوع خود به تهران خبر داد.

در حاشیه این دیدار اینفانتینو از وزیر ورزش پرسید شما استقلالی هستی یا پرسپولیسی؟ که هاشمی به خنده به او گفت: من طرفدار تیم ملی‌ام!

به گزارش روابط‌ عمومی وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در مصاحبه‌ای در ارزیابی خود از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های المپیک پاریس اظهار کرد: عرض سلام دارم خدمت همه مردم ایران و علاقه‌مندان به ورزش و کسانی که پیگیر زحمات و تلاش‌های ورزشکاران هستند. تبریک می‌گویم کسب این موفقیت‌ها که توسط ورزشکاران خوب ما به دست آمده و تشکر می‌کنم از رسانه‌ها که با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای مسابقات تا به الان تلاش‌های ورزشکاران را پوشش داده‌اند.

او در ادامه افزود: حادثه تلخ حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در غزه و شهادت عده زیادی از مردم را تسلیت می‌گویم و امیدوارم که روزی دیگر اثری از این رژیم کودک‌کش نباشد. در اوایل مسابقات المپیک، رژیم صهیونیستی بسیار مانور می‌داد که کشور ایران موفق به کسب مدال نشده است و خدا را الان شاکر هستیم که هر کدام از این مدال‌ها که توسط قهرمانان ما به دست می‌آید یک موشک به سمت قلب دشمن است.

کیومرث هاشمی خاطرنشان کرد: این خوشحالی مردم ایران که درپی کسب مدال توسط ورزشکاران ایجاد می‌شود از هر چیزی برای ما مهم‌تر است. خوشبختانه در این دوره از بازی‌های المپیک در رشته‌هایی که مدال هم کسب نکردیم بسیار خوب کار کردیم، مانند اتفاقی که در ژیمناستیک افتاد و کمتر از کسب مدال نبود و یک جوان موفق شد در اولین حضورش در این میدان بزرگ موفق به کسب یک شگفتی شود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در کسب موفقیت در المپیک دو فاکتور بسیار مهم است. یکی حضور نابغه‌های ورزشی است که الان شاهد هستیم برخی از این نابغه‌ها مثل هادی ساعی در راس فدراسیون تکواندو هستند و همچنین نابغه‌هایی که موفق به کسب چند مدال در یک رشته می‌شوند. هم‌چنین دیگر فاکتور مهم لحظه‌ها هستند که بسیار تاثیرگذار واقع می‌شوند و بارها شاهد بودیم که لحظه‌ها در رشته‌های مختلف بسیار تعیین کننده بودند. هر کدام از ورزشکاران بتوانند از لحظه‌ها به خوبی بهره بگیرند قطعا موفق خواهند بود.

هاشمی بیان کرد: خوشبختانه کاروان ورزشی کشورمان در المپیک پاریس تا به الان موفق به کسب ١٠ مدال شده که اتفاق بزرگی است. هرچند که اعتقاد داریم ظرفیت ورزش ما بیشتر از این است و باید توجه بیشتری به ورزش بانوان داشته باشیم چون بانوان نشان دادند که چقدر می‌توانند موفق باشند.

او درخصوص اقدامات صورت گرفته برای توجه به رشته‌های پرمدال گفت: در این خصوص سه راهبرد را دنبال می‌کنیم. اول اینکه رشته‌های سنتی مدال‌آور خودمان را مانند کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری بیشتر توجه و تقویت کنیم که این کار ادامه دارد. هم‌چنین توجه به رشته‌های پرمدال مثل دوومیدانی و ژیمناستیک است که در طرح‌های آمایش سرزمین و طرح ملی پیشرفت ورزش کشور به این موضوع توجه لازم شده است. ما زمانی می‌توانیم مدال‌آوران زیادی در المپیک داشته باشیم که از زمان کودکی به توسعه ورزش بپردازیم. هم‌چنین توجه به ورزش بانوان یکی دیگر از راهبردهای ما است. کسب دو مدال در این المپیک توسط بانوان ما نشان می‌دهد بانوان چه ظرفیت بزرگی دارند.

هاشمی در پایان گفت: درحال حاضر تعداد ورزشکاران بانوان سازمان یافته ما از آقایان بالاتر رفته است و این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های خوبی در ورزش بانوان وجود دارد. ما باید با رسیدگی به نیروی انسانی و این سه موضوع راهبردی به کسب مدال در المپیک‌های آینده کمک کنیم. هم‌چنین حضور قهرمانان بزرگ ما در راس فدراسیون‌های مدال‌آور باعث شده که شاهد رشد و شکوفایی ورزشکاران همچون رشته های تکواندو و کشتی باشیم.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰