تاریخ : شنبه, ۲۰ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 10 August , 2024
1

مجهزترین مرکز تشخیص و درمان سرطان، بزودی در مراغه احداث می شود

  • کد خبر : 244791
  • 20 مرداد 1403 - 12:16
مجهزترین مرکز تشخیص و درمان سرطان، بزودی در مراغه احداث می شود
نوین ترین و کامل‌ترین مرکز تشخیص و درمان سرطان مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات با مشارکت سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مراغه و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰ میلیون دلاری بخش خصوصی، در مراغه احداث می شود.

جمهوریت–نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر چهار مرکز سرطان شناسی در این سطح در کشور وجود دارد و شهرستان مراغه به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجوار بودن با شهرهای استان آذربایجان غربی و کردستان و پتانسیل های علمی و پزشکی، قطب درمانی شمال شرق کشور محسوب می شود .

سید فرید موسوی ادامه داد : دستگاه پت اسکن، روش تصویربرداری غیرتهاجمی بسیار موثر برای تشخیص، سطح بندی توده های سرطانی و تعیین گسترش و پیشرفت سرطان بوده که بدون نیاز به اعمال جراحی بیوپسی امکان تشخیص ضایعات بدخیم از خوش خیم را به سهولت فراهم می نماید.
وی افزود : با توجه به تکنولوژی دستگاه و نیاز به تجویز ماده رادیو اکتیو ( رادیودارو) به بیماران جهت آشکارسازی تشعشعات ساطع شده، سرمایه گذار محترم تصمیم به احداث کارخانه تولید رادیوداروها با همکاری سازمان های انرژی اتمی و غذا و دارو نموده است که در کنار مرکز تشخیص سرطان خدمت رسانی نماید.اولین دستگاه PET نزدیک ۱۲ سال پیش در تهران به بهره برداری رسیده است. به دلیل هزینه های سرمایه گذاری هنگفت برای تجهیز و راه اندازی ‌چنین مراکزی، در حال حاضر فقط ۴ مرکز در سراسر کشور و ان هم در کلانشهرها به این تجهیزات مجهز می‌باشند.
نماینده مراغه ادامه داد : با افتتاح این مرکز در شهرستان مراغه، این مجموعه دومین مرکز مجهز بعد از تبریز در شمال غرب کشور بوده که بیماران می توانند از خدمات به روز این مرکز بهره مند شوند. مرکز مذکور با سرمایه‌گذاری نزدیک‌به ۱۰ میلیون دلاری و در مساحت پنج هکتار در شهرستان مراغه احداث خواهد شد.
مراسم امضا تفاهم نامه احداث این مرکز عصر امروز با حضور نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس ، سرمایه گذار بخش خصوصی و مدیرانی از سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰