تاریخ : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 July , 2024
0

جزئیات تجاوز ورزشکار المپیکی به دختر ۱۲ساله

  • کد خبر : 243845
  • 09 مرداد 1403 - 10:32
جزئیات تجاوز ورزشکار المپیکی به دختر ۱۲ساله
حضور یک ورزشکار هلندی در المپیک پاریس که به اتهام تجاوز به دختری 12ساله به زندان محکوم شده بود، جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرده است.

جمهوریت – حضور یک ورزشکار هلندی در المپیک پاریس که به اتهام تجاوز به دختری ۱۲ساله به زندان محکوم شده بود، جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرده است.

به گزارش همشهری، روز یکشنبه، در جریان برگزاری مسابقات والیبال ساحلی المپیک بین تیم‌های هلند و ایتالیا، تماشاگران که به حضور ورزشکاری به نام استیفن فن دی فلده در تیم هلند اعتراض داشتند، شروع به هو کردن او کردند و این اتفاق بازتاب زیادی در رسانه‌های دنیا داشت. اما استیفن فن‌ دی‌ فلده کیست و چرا مورد خشم تماشاگران قرار گرفت.

ماجرای پرونده این مرد به ۱۰سال پیش برمی‌گردد؛ زمانی که استیفن ورزشکاری ۱۹ساله بود. او که از طریق فیسبوک با دختری ۱۲ساله ساکن شهر میلتون کینز انگلستان دوست شده بود، برای دیدن او از آمستردام راهی این شهر شد. اما در حالی ‌که دختر ۱۲ساله در خانه تنها بود، همراه او مشروبات الکلی مصرف کرد و زمانی که دختر نوجوان در حالت عادی نبود، به وی تجاوز کرد.

هرچند استیفن چند روز بعد راهی هلند شد، اما دختر ۱۲ساله که بعد از این اتفاق دچار افسردگی شده بود، با مصرف مقدار زیادی مواد ‌مخدر قصد خودکشی داشت که زنده ماند. بعد از آن بود که والدینش پی به حقیقت بردند و علیه والیبالیست هلندی شکایتی تنظیم کردند. به این ترتیب دادگاه دستور بازداشت استیفن را صادر کرد و او از طریق پلیس بین‌الملل دستگیر و به انگلستان منتقل شد. این مرد به اتهام ۳فقره تجاوز به دختر ۱۲ساله محاکمه و به ۴سال زندان محکوم شد. در ادامه و براساس معاهده بین هلند و انگلستان، وی برای گذراندن دوران محکومیت خود به هلند منتقل شد، اما در آنجا حکم صادرشده مطابق با قوانین هلند تنظیم و اتهام تجاوز به عنف تبدیل به اتهام زنا شد و ورزشکار جوان پس از گذراندن ۱۳‌ماه زندان آزاد شد.

مدتی پس از آزادی استیفن، انجمن والیبال هلند به او اجازه داد تا به‌عنوان بازیکن والیبال ساحلی فعالیت خود را از سر بگیرد. به این ترتیب، وی به میادین ورزشی بازگشت تا اینکه امسال اعلام نام او در بین بازیکنان تیم ملی هلند برای اعزام به بازی‌های المپیک بحث‌برانگیز شد.

در این شرایط بود که روز یکشنبه حضور این ورزشکار المپیکی در مسابقه بین هلند و ایتالیا جنجال زیادی به پا کرد و باعث

هو شدن او از سوی تماشاگران شد، تا جایی که آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: من به‌عنوان یک زن از اینکه کسی که به یک دختر کوچک تجاوز کرده در المپیک حضور دارد شوکه شده‌ام.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=243845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰