تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
20

هشدار‌هایی درباره دیفن هیدرامین که باید جدی بگیرید

  • کد خبر : 142386
  • 13 دی 1400 - 14:30
هشدار‌هایی درباره دیفن هیدرامین که باید جدی بگیرید
دیفن‌هیدرامین در درمان بسیاری از مشکلات مصرف می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در زمان مصرف مواردی را رعایت کنید.

جمهوریت : همانطور که می‌دانید، دیفن‌هیدرامین بعنوان یک آنتی هیستامین شناخته می‌شود و مانند هر داروی دیگر دارای عوارضی است و برخی از افراد باید از مصرف آن اجتناب کنند، اما کدام افراد؟!

دیفن‌هیدرامین؛ یک آنتی هیستامین معروف

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، دیفن‌هیدرامین یک آنتی هیستامین معروف است که عمدتاً برای درمان آلرژی استفاده می‌شود و از سوی دیگر می‌توان از آن برای بی خوابی، علائم سرماخوردگی، لرزش در پارکینسونیسم و حالت تهوع استفاده کرد.

دیفن‌هیدرامین را می‌توان از طریق دهان، تزریق داخل ورید، تزریق در عضله یا روی پوست استفاده کرد و بطور معمول حداکثر اثر آن درد حدود دو ساعت پس از دوز است و اثرات آن می‌توانند تا هفت ساعت ادامه داشته باشند.

باید بدانید که؛ دیفن هیدرامین در درمان‌علامتی رینیت آلرژیک، رینیت وازوموتور، کهیر، سرفه، تهوع (آبریزش بینی) و استفراغ ناشی از مسافرت یا حرکت، به عنوان یک خواب‌آور ملایم، مسکن آرام و درمان علامتی پارکینسون و واکنش‌های اکستراپیرامیدال به کار می‌رود.

 

هشدار‌هایی در مورد مصرف دیفن هیدرامین

در دوره مصرف دیفن هیدرامین باید به این موضوع توجه داشته باشید که در زمان رانندگی، کار با ماشین‌آلات یا انجام سایر فعالیت‌های خطرناک باید احتیاط کنید، زیرا دیفن هیدرامین ممکن است باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شود. اگر احساس سرگیجه یا خواب آلودگی می‌کنید از انجام این کار‌ها پرهیز کنید.

در این زمان از الکل با احتیاط استفاده کنید. هنگام مصرف دیفن هیدرامین، الکل ممکن است خواب آلودگی و سرگیجه را افزایش دهد (مصرف الکل، همزمان با دارو‌ها توصیه نمی‌شود).

دیفن هیدرامین یا شربت دیفن هیدرامین را به کودکان زیر ۲ سال ندهید. به طور کلی قبل از دادن شربت سرفه یا داروی سرماخوردگی به کودک از پزشک او سوال کنید. سوءمصرف داروی سرفه و دارو‌های سرماخوردگی در کودکان بسیار کوچک ممکن است موجب مرگ او شود.

از سوی دیگر باید بدانید که، به منظور تنظیم خواب یا خواباندن کودکان نباید از دیفن هیدرامین استفاده کنید.

مصرف شربت دیفن هیدرامین برای کودکان بالای دو سال و با تجویز پزشک بلامانع است. عوارض احتمالی دارو یا شربت دیفن هیدرامین کودکان را با پزشک او در میان بگذارید.

مقدار مصرف دیفن هیدرامین چگونه است؟

مقدار مصرف هر دارو را پزشک معالج تعیین می‌کند، ولی مقدار مصرف معمول این دارو به شرح زیر است:

بزرگسالان

  • رینیت آلرژیک، کهیر و سرما خوردگی

۲۵ تا ۵۰ میلی گرم هر ۴ تا ۶ ساعت در صورت نیاز

دوز حداکثر: ۳۰۰ میلی گرم در روز

بیماری ماشین (تهوع ناشی از حرکت وسایل نقلیه)

۲۵ تا ۵۰ میلی گرم سه تا چهار بار در روز، دوز اول ۳۰ دقیقه قبل حرکت

  • بی خوابی

۵۰ میلی گرم در روز قبل خواب

  • عوارض اکستراپیرامیدال

۲۵ تا ۵۰ میلی گرم سه تا چهار بار در روز

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=142386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰