تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024
3

گزارش عملکرد دولت تا پایان مرداد به مجلس ارائه شود

  • کد خبر : 86340
  • 03 مرداد 1398 - 12:02

به گزارش جمهوریت ; سرویس سیاسی عباسی با اشاره به نشست هیات رئیسه مجلس: سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به نشست اخیر هیات رئیسه، گفت: رئیس‌جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد خود را تا پایان مرداد ماه به مجلس ارائه کنند. گزارش عملکرد دولت تا پایان مرداد به مجلس ارائه شود سخنگوی هیات رئیسه […]

به گزارش جمهوریت ;

سرویس سیاسی

عباسی با اشاره به نشست هیات رئیسه مجلس:

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به نشست اخیر هیات رئیسه، گفت: رئیس‌جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد خود را تا پایان مرداد ماه به مجلس ارائه کنند.

گزارش عملکرد دولت تا پایان مرداد به مجلس ارائه شود سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به نشست اخیر هیات رئیسه، گفت: رئیس‌جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد خود را تا پایان مرداد ماه به مجلس ارائه کنند. https://cdn.icana.ir/d/019/201906107106950351.jpg گزارش,عملکرد,دولت,تا,پایان,مرداد,به,مجلس,ارائه,شود Icana https://static.icana.ir/Fa/IMG/Logo.ico

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح نشست هیات رئیسه مجلس با تعدادی از روسا و نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی، گفت: هیات رئیسه مجلس با توجه به شرایط اقتصادی کشور، سه موضوع را در دستور کار قرار داده است؛ نخست اینکه بر اساس ماده ۲۳۵ آیین نامه داخلی رئیس‌جمهور و وزرا گزارشی را تا پایان مرداد ماه به مجلس درباره شرایط و طبق شاخص‌های عملکردی خودشان و برنامه‌هایی که هنگام رأی اعتماد به مجلس داده بودند، ارایه کنند.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی در هیات رئیسه برای بررسی مسائل کلان کشور

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کارگروه‌هایی در هیات رئیسه تشکیل شد و به هر کدام از اعضا مسئولیتی در یک کارگروه داده شد، سپس برخی موضوعات اقتصادی کشور مانند صندوق‌های بازنشستگی، یارانه‌ها، اصلاح ساختار بودجه، مسائل بخش کشاورزی، استارت‌آپ‌ها و سیستم‌های بانکی را به این کارگروه‌ها واگذار کردند تا بررسی جامعی در مورد آنها انجام شود.

لزوم افزایش نظارت با هدف اتمام بررسی تمام طرح و لوایح تا پایان سال ۹۸

عباسی افزود: در کنار این اقدامات دکتر لاریجانی با اشاره به مسائلی که در این زمینه‌ها مطرح است و تذکرات و نطق‌های نمایندگان درخواست کرد تا از طریق بُعد نظارتی تلاش شود، در صحن علنی به موضوعات مهم‌تر پرداخته شود تا همه طرح و لوایح مصوب در کمیسیون‌ها تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: روسای تعدادی از کمیسیون‌های تخصصی و حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان در این نشست هیات رئیسه مجلس حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بر اساس ماده ۲۳۵ آیین نامه داخلی مجلس؛ رئیس‌جمهور و هر یک از وزرا موظف هستند در مردادماه هر سال براساس برنامه‌های ارائه‌شده در زمان تشکیل دولت و أخذ رأی اعتماد وزرا، اسناد و قوانین بالادستی و شاخصهای عملکردی متناسب با حوزه وظایف خود، که هیأت رئیسه مجلس تعیین می‌کند، گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه سال آینده خود را به‌صورت کمی و مقایسه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنند./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰