تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
1

مولفه‌ اصلی توسعه و پیشرفت کشور

  • کد خبر : 6430
  • 21 مهر 1397 - 10:42

به گزارش جمهوریت به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ مهدی فقیهی با حضور در دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و بازدید از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه از نزدیک در جریان دستاوردهای این حوزه‌ها قرار گرفت و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی توسعه و […]

به گزارش جمهوریت به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ مهدی فقیهی با حضور در دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و بازدید از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه از نزدیک در جریان دستاوردهای این حوزه‌ها قرار گرفت و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی توسعه و پیشرفت کشور در شرایط فعلی باشد که این مهم نیازمند توجه و حمایت و تعامل هرچه بیشتر بخش‌های دولتی، خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

وی توسعه‌ استارت‌آپ‌ها را از لازمه‌های پیاده‌سازی اقتصاد دانش بنیان در کشور دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم با نیازسنجی جامعه و جذب سرمایه و دانش در بخش‌ استارت‌آپ‌ها به نتایج مطلوبی برسیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: هرچند استارت‌آپ‌ها در کشور در ابتدای مسیر خود قرار دارند اما با اتکا به خلاقیت و تلاش‌ شرکت‌ها فناور داخلی، گام‌های بلندی در این عرصه‌ برداشته شده است که این روند همچنان با شتاب ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نیاز کشور به فناوری‌های نو و استارت‌آپ‌ها تصریح کرد: ایجاد اشتغال، درآمدزایی و فعال نمودن بخش خصوصی، تنها بخش کوچکی از نتایج حاصل از نگاه مثبت و حمایتی به بخش اقتصاد دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هاست.

فقیهی تاکید کرد: به کمک اقتصاد دانش‌بینان و استارت‌آپ‌ها می‌توان توسعه فراگیر و همچنین و رفع محرومیت و بیکاری از برخی بخش‌های کشور را رقم زد که این موارد نیازمند نگاه و حمایت همه‌جانبه است.

وی برگزاری دومین نمایشگاه اقتصاد دانش‌بنیان را گامی مثبت در جهت حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور کشور دانست و یادآور شد: ایجاد و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد حلقه ارتباطی بین این شرکت‌ها و نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذار بخشی از اهداف این نمایشگاه است.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: پاویون ایران ساخت و فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان ، پاویون برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان کشور توسط ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی  بوده است تا از این طریق توان و ظرفیت شرکت‌های داخلی و نیاز بازارهای هدف برای ارتقای سطح صادرات این محصولات شناسایی شوند.

فقیهی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به بازارهای هدف داخلی و خارجی در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان دو حرکت باید انجام شود که یکی حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه بازارهای هدف این شرکت‌ها در داخل و خارج کشور در قالب کمک به خریدهای فناورانه و ورود به بازارهای خارجی با اعطای تسهیلات و تسهیل‌سازی در شرکت در نمایشگاه است و دیگری اقدام شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تولید محصولات متناسب با نیازهای بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است تا بتوانند حضور چشمگیر، مداوم و اثرگذاری در این بازارها داشته باشند.

دومین نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور از روز پنجشنبه (۱۹ مهرماه)  با جمعی از مسئولان و همچنین با سخنرانی مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان سخنران افتتاحیه نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو افتتاح شد.
پایان پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=6430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰