تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
3

کسب مهارت‌های نرم، حلقه مفقود سیستم آموزشی کشور

  • کد خبر : 47076
  • 12 اسفند 1397 - 16:09

به گزارش جمهوریت ; مدرس دوره‌های MBA و DBA دانشگاه تهران با بیان اینکه دنیای پیرامون ما همواره در حال تغییر است، گفت: با توجه به تغییرات حاصل شده در دنیای تجارت الکترونیک، اگر همگام با این تغییرات حرکت نکنیم دچار مشکل می شویم. به گزارش ایسنا، دکتر برزگر در همایش “آموزش پزشکی مبتنی بر […]

به گزارش جمهوریت ;

مدرس دوره‌های MBA و DBA دانشگاه تهران با بیان اینکه دنیای پیرامون ما همواره در حال تغییر است، گفت: با توجه به تغییرات حاصل شده در دنیای تجارت الکترونیک، اگر همگام با این تغییرات حرکت نکنیم دچار مشکل می شویم.

به گزارش ایسنا، دکتر برزگر در همایش “آموزش پزشکی مبتنی بر دستاورد با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری”، با انتقاد از شکاف موجود بین دانشگاه‌ها و بازار کار، عنوان کرد: به خاطر وجود همین شکاف، متأسفانه دانشگاه‌ها آمادگی لازم برای پاسخگویی به نیاز بازار کار را ندارند.

این مدرس دوره‌های MBA و DBA دانشگاه تهران با اشاره به ورود جوامع به عصر دانش، اظهار کرد: امروز دنیا از جوامع صنعتی رد شده و وارد عصر دانش یا فرادانش شده که در پی آن همه چیز در حال تغییر است. بنابراین اگر تصورکنید که در این فضا می‌توان با یک مدرک دانشگاهی وارد بازار کار شد، دچار یک اشتباه کودکانه شده‌اید.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان، دنیا را دچار تحولات بزرگی می‌کنند، تصریح کرد: بررسی شرکت‌های بزرگ دنیا نشان داده که در سال ۲۰۰۶ بیشتر این شرکتها نفتی و بانکی و دارنده ماده و انرزی بودند، ولی در سال ۲۰۱۶ شرکت‌های دانش بنیان جای آنها را گرفته و کسانی برنده می‌شوند که از فکر خود استفاده می‌کنند.

دکتر برزگر با اشاره حذف مرزها در عصر دانش، تصریح کرد: در عصر دانش همه چیز تغییر کرده و برای تمامی افراد درصورت داشتن ایده نو، امکان و شرایط پیشرفت فراهم است.

مدرس دوره‌های MBA و DBA دانشگاه تهران همچنین با اشاره به حرکت جوامع و دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی، اظهار کرد: یکی از تغییرات عمده در دنیای امروز نقش کارآفرینان است به گونه‌ای که طی سالهای آتی کارآفرینی بسیاری از مرزها را جابجا خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به معنای کارآفرینی، خاطر نشان کرد: کلمه کارآفرینی به درستی معنا نشده است، به عبارت دیگر معنای کارآفرینی ارزش آفرینی است نه اشتغالزایی.

وی ادامه داد: خلق ارزش به معنای مهارت ایجاد ایده در ذهن، تبدیل آن به محصول، توزیع و ارایه آن در بازار بوده که صرفاً هم اقتصادی نیست، به عنوان نمونه از کارآفرینان موفق این حیطه می‌توان به محک اشاره کرد.

مدرس دوره‌های MBA و DBA دانشگاه تهران با اشاره به نسل سوم دانشگاه‌ها و حرکت آنها به سمت کارآفرینی و ثروت آفرینی، اظهار کرد: در سال ۱۹۹۸ طی جلسه‌ای که با حضور روسای دانشگاه‌های بزرگ در یونسکو برگزار شد، یک وظیفه‌ی جدید یعنی کارآفرینی در کنار آموزش و پژوهش و همچنین تربیت افرادی با مهارت ارزش آفرینی به دانشگاه‌ها محول شد، بر اساس این ایده مساله مهم در ارایه مقاله تجاری سازی ایده‌ها بود نه تعداد و آمار مقاله.

دکتر برزگر با بیان اینکه لازمه کسب موفقیت در این عرصه، یادگیری سه مهارت مهم است، ادامه داد: تخصصی اولین مهارتی است که کسب می‌کنید و طی آن باید نیاز متغییر بازار و همچنین اصل تمایز را درنظر داشته باشید، به عبارت دیگر مساله مهم و قابل توجه در سالهای آینده تفاوت و برتری شما نسبت به دیگران است.

وی کسب مهارت‌های نرم را حلقه مفقود سیستم آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: کار تیمی و خلاقیت از مهارتهای مهمی است که در آن ضعف داریم ومتاسفانه در بازار همه دنباله رو هم دیگر هستند، بنابراین دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی کشور باید به سمت آموزش مهارت‌های نوآوری و حل مسئله حرکت کند.

وی با بیان اینکه مهارت سوم کارآفرینی است، اظهار کرد: در ایران تقریباً ۴۵ میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند، اینترنت دنیا را متحول کرده و دنیای تراکت و روش‌های تبلیغاتی سنتی تمام شده، بنابراین برای ارتقا و رشد کسب و کار خود باید با روش‌های تولید محتوا و نحوه استفاده از اینستاگرام، تلگرام و سایر فضاهای مجازی آشنا شوید.

مدرس دوره‌های MBA و DBA دانشگاه تهران با بیان اینکه روش‌های تبلیغاتی در حیطه کسب و کار تغییر کرده است، خاطر نشان کرد: بسیاری از بیزینس ها و حرفه‌ها در دنیای امروز به شدت تحت تاثیر فضای مجازی بوده که از بین آنها می‌توان به گردشگری اشاره کرد، این مساله به سرعت سایر مشاغل از جمله پزشکی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به گونه‌ای که اگر نتوانید شبکه‌های اجتماعی را مدیرت کنید نابود می‌شوید.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی شخصی در پزشکی، تصریح کرد: در این دوره اگر پزشکی بتواند با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی برندسازی شخص کند موفق خواهد شد، چراکه دوره تبلیغات مستقیم به پایان رسیده و امروز وارد عصر تولید محتوا در فضای مجازی شده‌ایم.

این مدرس دانشگاه همچنین با اشاره به اپلیکیشن های تولید شده در حوزه پزشکی، تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری در عصر امروز حرف اول را می‌زند، به عبارت دیگر امروز شما باید با خلاقیت و استفاده از تمامی ابزارهای موجود به سمت مشتری رفته و او را جذب کنید، نکته اصلی این است که دنیا در حال تغییر بوده و هرکه خواهان موفقیت است باید حرف نو داشته باشد.

دکتر برزگر در خاتمه آموزش مهارتهای کسب و کار را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: دوران دانشجویی بهترین فرصت برای کسب مهارت‌های نرم و کسب و کار است، چراکه تنها درصورت یادگیری این مهارتها می‌توانید در دنیای به شدت بی رحم این روزها موفق شوید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=47076

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰