تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
4

از شرط “کلانتری” برای انتقال آب خزر به سمنان تا شایعات تسهیلات سربازی

  • کد خبر : 30915
  • 06 بهمن 1397 - 20:34

به گزارش جمهوریت ; ایمن‌سازی ۱.۵ میلیون هکتار از حوضه‌های آبخیز کشور در برابر سیل، توزیع پیک نوروزی ممنوع شد، سهمیه سمن‌های مشمول استفاده از تسهیلات «سربازی» در سال ۹۷ اعلام شد، رایزنی برای افزایش سانس ورزش بانوان، تکذیب شایعه کسری خدمت ۴۰ روزه سربازی و… از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه […]

به گزارش جمهوریت ;

ایمن‌سازی ۱.۵ میلیون هکتار از حوضه‌های آبخیز کشور در برابر سیل، توزیع پیک نوروزی ممنوع شد، سهمیه سمن‌های مشمول استفاده از تسهیلات «سربازی» در سال ۹۷ اعلام شد، رایزنی برای افزایش سانس ورزش بانوان، تکذیب شایعه کسری خدمت ۴۰ روزه سربازی و… از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، امروز در اداره اجتماعی ایسنا بیش از ۵۰ خبر منتشر شده است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اشاره شده است و با کلیک بر روی هر تیتر می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی پیدا کنید.

تعیین تکلیف روند تکمیل مصلی امام خمینی در بازدید استاندار تهران

استاندار تهران درباره تعیین تکلیف روند تکمیل مصلی امام خمینی (ره) گفت: مقرر شده به‌زودی بازدیدی از این مجموعه داشته باشم.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه به زودی از مصلی تهران بازدید می‌کند، افزود: در حال حاضر اطلاعاتی درخصوص میزان بودجه لازم برای تکمیل مصلی و همچنین میزان پیشرفت فیزیکی آن ندارم لذا پس از بازدید از این مجموعه می‌توانم درباره روند تعیین و تکلیف مصلی اظهارنظر کنم.

لزوم افزایش فضاهای ورزشی در جنوب تهران / رایزنی برای افزایش سانس ورزش بانوان

‎رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران بر ضرورت نوسازی و افزایش فضاهای ورزشی در مناطق جنوبی تهران تاکید کرد.

حجت نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید اخیرش از اماکن ورزشی منطقه ۱۸ تهران با بیان اینکه شورای شهر تهران بر مسائل اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در تهران و به خصوص در نیمه جنوبی شهر تمرکز ویژه‌ای دارد، گفت: تاکنون اقدامات قابل قبولی در این راستا انجام شده که صرفاً در حوزه ورزشی می‌توان به تجهیز و بازسازی ورزشگاه امام رضا (ع) که در اختیار تیم فوتبال استقلال است و نیز مخالفت با افزایش قیمت شهریه اماکن ورزشی شهرداری در سال ۹۷، تجهیز چند ورزشگاه پایتخت به لوازم ورزش‌های تخصصی افراد دارای معلولیت و … اشاره کرد.

انقلاب در بهداشت با نفت بشکه‌ای ۶ دلار + فیلم

زمان جنگ، امام فرمودند که هر چه هست باید برود جبهه … بیماری‌های واگیر بیداد می‌کرد… گفتیم باید “شبکه” درست شود… دولت گفت پول نداریم… مجلس را توجیه کردیم… بهورزان به روستاها رفتند و این انقلاب بهداشتی را ایجاد کردند…

خبرنگار ایسنا در این گزارش به تشریح بخشی از خاطرات سیدعلیرضا مرندی از دوران مسوولیتش در وزارت بهداری سال‌های اول انقلاب پرداخته است که مشروح آن را با کلیک به‌روی لینک آن می‌توانید بخوانید.

غذاهایی که سرطان می‌آورند یا از بروز آن جلوگیری می‌کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همزمان با هفته ملی مبارزه با سرطان ضمن اشاره به مواد غذایی و عوامل تغذیه‌ای مؤثر در بروز سرطان، راهکارهایی برای کاهش خطر بروز ابتلاء به این بیماری پیشنهاد کرد.

دکتر احسان حجازی – متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در سرطان‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انواع سرطان شامل تومورهای بدخیم یا خوش خیم، اظهار کرد: تومور خوش خیم معمولاً در محدوده خود باقی مانده و به بافت‌های مجاور سرایت نمی‌کند، در حالی که تومور بدخیم تهاجمی بوده و به اندام‌های مجاور حمله کرده و ممکن است از طریق سیستم گردش خون یا سیستم لنفاوی به اندام‌های دیگر متاستاز کند و به همین دلیل خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.

سهمیه سمن‌های مشمول استفاده از تسهیلات «سربازی» در سال ۹۷ اعلام شد

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، جزئیات تسهیلات سربازی اعضای سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان را تشریح کرد.

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کارگزار انجام ارائه تسهیلات سربازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است، گفت: تقسیم بندی سهمیه دستگاه‌ها به این معاونت ارائه می‌شود و در مجموع تعداد افرادی که امسال می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند ۲۰۰۰ نفر است که بین سازمان‌های مختلفی که در این حوزه کار می‌کنند مثل وزارت ورزش و جوانان، وزارت صمت، معاونت علمی و فناوری و… تقسیم می‌شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور: سازمان را از حالت عابربانکی در می‌آوریم

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور، میزان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال ۹۴ را بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: این مبلغ، اصل مطالبات است و درباره اینکه محاسبه سود آن به چه شکلی باید باشد در حال مذاکره و تصمیم‌گیری هستیم.

محمدحسن زدا در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همین‌جا اعلام می‌کنم که نمی‌توانیم از حق و حقوق کارگران و بازنشستگان بگذریم؛ این صندوق متعلق به ۴۲ میلیون نفر حاضر در کشور است و اگر همه افراد تحت پوشش را از ابتدا محاسبه کنیم به بیش از صد میلیون نفر می‌رسد.

«تکلیف نوروزی» ابتدایی‌ها / توزیع پیک نوروزی ممنوع شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاپ هرگونه پیک عید و اجبار خانواده‌ها و کودکان در این زمینه ممنوع است، گفت: طرح «عید و داستان» در سال جاری ادامه پیدا می‌کند و امسال نیز برای انس کودکان با کتاب اجرا می‌شود.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تکلیف و کار نوروزی امسال دانش آموزان ابتدایی اظهار کرد: در راستای پاسخ به نیاز کودکان به کودکی کردن و قصه‌خوانی، سال گذشته پیک نوروزی را از برنامه درسی حذف کردیم.

چرا احکام استخدام «رسمی آزمایشی» دانشجومعلمان به «پیمانی» تغییرکرد؟

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره علت صدور حکم «پیمانی» برای دانشجو معلمان ورودی ۹۷ دانشگاه فرهنگیان توضیحاتی ارائه و از پیگیری وزیر آموزش و پرورش برای اصلاح احکام صادر شده خبر داد.

علی الهیار ترکمن درباره علت صدور حکم استخدام «پیمانی» برای دانشجو معلمان ورودی سال ۹۷ علیرغم تعهد در دفترچه آزمون استخدامی برای استخدام «رسمی آزمایشی» اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه اجرایی باید طبق مجوزهای استخدامی صادر شده از سوی سازمان امور اداری استخدامی کشور اقدام کند و نحوه بکارگیری را از این طریق دنبال می‌کند.

ایمن‌سازی ۱.۵ میلیون هکتار از حوضه‌های آبخیز کشور در برابر سیل

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه از حدود سه دهه گذشته تاکنون اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در کشور با هدف کنترل سیلاب و هدایت آن به درون زمین در اولویت سازمان جنگل‌ها قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر ۱.۵ میلیون هکتار از حوضه‌های آبخیز مناطق سیل‌خیز کشور در برابر مخاطرات سیل ایمن شده‌اند.

ابوالقاسم حسین‌پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه سابقه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در کشور ما به حدود ۶۰ سال قبل باز می‌گردد، اظهارکرد: با توجه به نوع اقلیم کشور، خشکسالی‌ها، کم آبی و از سوی دیگر سیل‌خیزی، فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

واکنش رئیس سازمان محیط زیست به انتقال آب خزر به سمنان

به دنبال اعلام آمادگی دولت برای انتقال آب دریای خزر به سمنان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه به انتقال آب تنها با هدف تأمین آب شرب مجوز می‌دهیم، گفت: وزارت نیرو هنوز هیچ تخصیصی برای طرح انتقال آب خزر به سمنان نداشته است.

به گزارش ایسنا، طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان از آن طرح‌هایی است که موافق و مخالفان دوآتشه بسیار دارد، البته آذرماه امسال حسن روحانی- رئیس جمهور کشورمان- در سفر استانی به سمنان، حجت را بر دولتی‌ها تمام کرد و افزود: «از نظر دولت مشکلات انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان بر طرف شده و کارهای مطالعاتی مربوط به آن نیز انجام شده است. از فردا صبح اگر سرمایه‌داری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکز کشور از جمله استان سمنان اقدام کند، دولت آمادگی را دارد تا امکانات لازم را در اختیار او قرار دهد.»

تکذیب شایعه کسری خدمت ۴۰ روزه سربازی

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا شایعه اعطای کسر خدمت ۴۰ روزه سربازان را تکذیب کرد.

سرهنگ سید مهدی تقوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعطای کسر خدمت به سربازان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خبرهایی که تحت عناوینی نظیر همین کسر خدمت ۴۰ روزه سربازان مطرح می‌شود به هیچ عنوان صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

دستگیری چهار کلاهبردار با ۳۰۰ شاکی

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ مرد و ۲ زن کلاهبردار که تحت پوشش شرکت خرید و تولید رنگ صنعتی، از ۳۰۰ مال باخته به بهانه اعزام نیروی کار به قطر، کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ خیراله دولتخواه در این باره اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد و شاکی پس از مراجعه به پلیس اظهار کرد که از طریق سایت شیپور با شرکتی آشنا شدم که برای اعزام نیروی کار به قطر ثبت نام می‌کرد، پس از اطلاع از محل شرکت به آدرس اعلام شده مراجعه و پس از تکمیل فرم، مبلغ ۲۰۵ هزار تومان پرداخت کردم، در ادامه قرار شد که برای اعزام به کشور قطر با من تماس بگیرند، بعد از مدتی که شرکت تماسی با من نگرفت، چندین بار با شرکت تماس گرفتم اما کسی پاسخگو نبود.

به گزارش ایسنا پربازدید ترین اخبار اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

واکنش رئیس سازمان محیط زیست به انتقال آب خزر به سمنان

تکذیب شایعه کسری خدمت ۴۰ روزه سربازی

چرا احکام استخدام «رسمی آزمایشی» دانشجومعلمان به «پیمانی» تغییرکرد؟

«تکلیف نوروزی» ابتدایی‌ها / توزیع پیک نوروزی ممنوع شد

انقلاب در بهداشت با نفت بشکه‌ای ۶ دلار + فیلم

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=30915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰