تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 May , 2024
1

نماینده مجلس مطالبه در «فارس من» درباره سکه ثامن را به مجلس می‌کشاند

  • کد خبر : 27161
  • 29 دی 1397 - 17:34

به گزارش جمهوریت ، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر تعداد زیادی مال‌باخته سکه ثامن هستند که در بلاتکلیفی قرار دارند. وی افزود:  براساس گزارشات واصله ۴ هزار نفر تمامی مبالغ واریزی و اموال و […]

به گزارش جمهوریت ،

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر تعداد زیادی مال‌باخته سکه ثامن هستند که در بلاتکلیفی قرار دارند.

وی افزود:  براساس گزارشات واصله ۴ هزار نفر تمامی مبالغ واریزی و اموال و وجوهشان توسط متهمان این موسسه ربوده شده است که رقم قابل توجهی است و وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در این باره باید پاسخگو باشند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: با خبر شدیم برخی مالباختگان برای جلوگیری از سقوط ارزش پولشان سعی کردند به هر حال همه اموالشان را به این طلا و سکه ای که در سایت موسسه سکه ثامن در معرض خرید و فروش قرار می گرفت تبدیل کنند که نهایتا منجر به ارتکاب اعمال مجرمانه ای شد.

وی با اشاره به تخلف متهمان این پرونده خواستار برخورد باآنها شد و عنوان کرد که وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت باید مصرانه پیگیر این این مسئله باشد.

وی بر همین اساس تصریح کرد:  تبلیغات بورس طلای ثامن یعنی افعال و اعمال مجرمانه همه روزه و به طور مستمر در وب سایت رسمی طلا و جواهر تهران قابل مشاهده بود و این امر باعث شده بود که مشتریان اعتماد شان جلب شود و براساس همین تبلیغات در این سایت متعلق به اتحادیه طلا و جواهر زمینه برای ارتکاب افعال مجرمانه متهمان فراهم شود.

وی با اشاره به ، ماده دوم قانون تجارت تصریح کرد: کاربران با سایت مذکور وارد معامله شده، اما به هر دلیل مالک سکه ثامن متواری شده و سرمایه عده‌ای را هم این وسط با خود  
 بده اند
 لذا باید با متخلفان برخورد جدی شده و برای مالباختگان تصمیم‌گری شود.هرچند بسیار مایه تاسف است که چرا در اجرا  مراقب اعتماد مردم و پیشگیری از این موارد نیستند .

وی در ادامه به مطالبات چندهزار نفری مردم در سامانه فارس من در این خصوص اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالبات مردم  و شکایات واصله به ما، حتما بنده این مسئله را به صحن مجلس خواهم کشاند و طی تذکری در یکشنبه هفته آینده به وزرای صمت و اقتصاد خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به این وضعیت خواهم شد.

*به گزارش فارس،‌ مردم با ثبت مطالبات متعددی در سامانه فارس من خواستار رسیدگی به وضعیت مالباختگان موسسه سکه ثامن و تعیین تکلیف در این خصوص شدند که از جمله آنها سوژه‌ای با عنوان «رسیدگی به پرونده سکه ثامن» بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=27161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰