تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
2

غربالگری سه عامل تهدید سلامت افراد بالای ۳۰ سال

  • کد خبر : 25238
  • 25 دی 1397 - 17:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حضرتی، با حضور در درمانگاه بیمارستان خاتم النبیا(ص) ضمن دیدار با کادر پرستاری این بیمارستان و تبریک روز پرستار از روند اجرای پایلوت طرح ملی ایرانیان بالای ۳۰ سال بازدید و در این طرح شرکت کرد. وی در حاشیه اجرای این طرح، گفت: غربالگری سلامت ایرانیان […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حضرتی، با حضور در درمانگاه بیمارستان خاتم النبیا(ص) ضمن دیدار با کادر پرستاری این بیمارستان و تبریک روز پرستار از روند اجرای پایلوت طرح ملی ایرانیان بالای ۳۰ سال بازدید و در این طرح شرکت کرد.

وی در حاشیه اجرای این طرح، گفت: غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال همزمان با روز پرستار در بیمارستان های خصوصی و دولتی سراسر کشور آغاز شده و تا ۲۶ دی ماه ادامه دارد.

حضرتی افزود: در این طرح همه مراجعان بالای ۳۰ سال با بررسی فشار خون، اضافه وزن و نمایه توده بدنی زیر پوشش برنامه های آموزشی چهره به چهره و کتبی قرار می گیرند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این طرح با همکاری معاونت بهداشت اجرا می شود، گفت: در این طرح مراجعانی که در معرض بیماری و یا بیمار باشند برای پیگیری به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می شوند.

حضرتی با بیان اینکه چاقی و فشار خون از عوامل بروز بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، سکته های قلبی و مغزی و سرطان به شمار می رود، اظهارداشت: برای اجرای موفق این طرح، پرستاران، اساتید و پیشکسوتان پرستاری بسیج شده اند و تا به امروز مراجعات خوبی گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=25238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰