تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
14

بیوگرافی ” علیرضا جهانبخش ” ازدواج و همسرش + تصاویر

  • کد خبر : 2511
  • 14 مرداد 1397 - 18:06
بیوگرافی ” علیرضا جهانبخش ” ازدواج و همسرش + تصاویر

علیرضا جهانبخش جیرنده ، فوتبالیست مرد ایرانی ، در بیستم مرداد ماه هفتاد و دو  در جیرنده ، شهرستان رودبار ، استان گیلان به دنیا آمد.

 

معرفی کوتاه علیرضا جهانبخش
نام کوچک   علیرضا
نام خانوادگی   جهانبخش جیرنده
تاریخ تولد
  ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ – ۱۱ اوت ۱۹۹۳
محل تولد   جیرنده – گیلان
ملیت   ایران
قد   ۱۸۰ سانتی متر

 

علیرضا جهانبخش

 

زندگینامه علیرضا جهانبخش

 

علیرضا جهانبخش جیرنده ، فوتبالیست مرد ایرانی ، در بیستم مرداد ماه هفتاد و دو  در جیرنده ، شهرستان رودبار ، استان گیلان به دنیا آمد. وی بزرگ شده قزوین می باشد.علیرضا جهانبخش در سال ۹۰ و زمانیکه تنها ۱۷ سال داشت، اولین بازی خود را برای داماش گیلان مقابل مس کرمان در لیگ برتر فوتبال ایران انجام داده و به عنوان یکی از جوان ترین بازیکنان داماش تاکنون شناخته می شود. این فوتبالیست جوان، نخستین بازی ملی خود را برای تیم ملی دانش آموزان و در مقابل تیم ملی بلغارستان انجام داد. علیرضا جهانبخش نخستین بازی ملی بزرگسالان خود را در سه شنبه ۲۳ مهر ۹۲ در ورزشگاه آزادی تهران مقابل تیم تایلند در مقدماتی جام ملت‌ های آسیا ۲۰۱۵ انجام داد و اولین گل ملی خود را در پیروزی ۳ بر صفر در برابر تایلند در ۲۴ آبان ۹۲ به ثمر رساند.

 

علیرضا جهانبخش در نایمخن

 

علیرضا جهانبخش در لیگ هلند

 

جهانبخش در نایمخن

 

جهانبخش ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۲ با قراردادی سه ساله به باشگاه نایمخن پیوست.

علیرضا جهانبخش، وقتی پیشنهاد نایمخن را دریافت کرد، پرسپولیس را خواهان خود می‌دید. بازی در پرسپولیس، جدا از شهرت حیرت آورش، سودی میلیاردی وارد جیب جهانبخش می‌کرد. جهانبخش اما تصمیم گرفت با مبلغی پایین تر و دردسری بیشتر به هلند برود و برای نایمخن بازی کند.
او از اتفاقات آن روزها صحبت می‌کند: «در آن دوره دو بحث وجود داشت. پرسپولیس شرایط فوق العاده‌ای را پیش روی من قرار داده بود. بازیکنان اسم و رسم داری جذب کرده بود و شرایط مالی مناسبی هم داشت. من و پرسپولیس به امضای قرارداد داخلی هم نزدیک شده بودیم. یعنی توافق انجام شده بود. حضور در پرسپولیس و استقلال برای هر بازیکنی فوق العاده است، چون این دو تیم بهترین باشگاه‌های ایران محسوب می‌شوند. ماندن در ایران و حضور من در پرسپولیس یکی از آرزوهای پدرم بود. به یکباره بحث نایمخن به میان آمد. خیلی فکر کردم، با خودم گفتم شاید اگر یکی دو سال بگذرد، دیگر این پیشنهاد به دستم نرسد. تصمیم اصلی را خودم گرفتم و البته در این مسیر با افرادی نیز مشورت کردم. پاسخ اکثر مشورت‌ها این بود که به اروپا بروم و برای نایمخن بازی کنم.»
جهانبخش در ۵۵ بازی که برای نایمخن به میدان رفت ۱۷ گل به ثمر رساند.

 

 

علیرضا جهانبخش در آلکمار

 

جهانبخش در اِی زِد آلکمار

 

علیرضا جهانبخش در تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۵ با قراردادی پنج ساله به ای‌زد آلکمار پیوست. او در هفته‌های بیست و یکم و بیست و دوم در تیم منتخب لیگ هلند قرار گرفت. همچنین در هفته بیست و سوم در مقابل هراکلس با یک گل و یک پاس گل به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. وی در فصل ۲۰۱۷_۲۰۱۸ در لیگ هلند یک بار توانست جایزهٔ بهترین بازیکن ماه هلند را دریافت کند.

 

علیرضا جهانبخش در فصل ۱۸–۲۰۱۷ با تأثیرگذاری روی ۳۳ گل تیمش عنوان بهترین بازیکن سال لیگ اردیویسه هلند را دریافت کرد. او همچنین توانست با ۲۱ گل زده آقای گلی لیگ اردیویسه هلند را به دست آورد و تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که در یک لیگ اروپایی به این مهم دست پیدا می‌کند. و به اولین بازیکن آسیایی تبدیل شد که در یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی عنوان آقای گلی را کسب می‌کند.

 

 

علیرضا جهانبخش در برایتون

 

علیرضا جهانبخش در لیگ جزیره (لیگ برتر انگلیس)

 

علیرضا جهانبخش که بعد از درخشش خیره کننده در آلکمار به‌عنوان آقای گلی و سومین پاسور برتر لیگ هلند رسید، با پیشنهادات خوبی مواجه شد و در نهایت تصمیم گرفت راهی برایتون انگلیس شود تا در شرایط جدید و لیگ معتبرتری کارش را پیش ببرد.

جهانبخش در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۹۷ با قراردادی ۵ ساله به برایتون انگلیس پیوست.

 

 

علیرضا جهانبخش و مادرش

 

 

علیرضا جهانبخش ، ازدواج و همسرش

 

قطعا در موجی از نگرانی های مادر علیرضا بابت تنها بودن در هلند، بحث ازدواج او باید یکی از گزینه هایی باشد که مدامبه این بازیکن از سوی خانواده پیشنهاد می شود. علیرضا که این مسئله را تایید می کند، در این خصوص گفت: «در این چند سالی که به اروپا آمده ام بعد از مخالفت های مادرم که حالا راضی شده بحث ازدواج را مدام پیش می کشد و هر باریکی، دو گزینه را از فامیل یا دوستان به من معرفی می کند. منهم که اصلا در فاز ازدواج نیستم خیلی حرفه ای این موضوع را می پیچانم تا هم مادرم ناراحت نشود وهم بتوانم روی فوتبالم تمرکز داشته باشم.»
تصویری از علیرضا جهانبخش و همسرش در شبکه های مجازی منتشر شده که اشتباه است و او همسر علیرضا نیست بلکه خواهرش میباشد.

 

 

علیرضا جهانبخش در کنار بابک جهانبخش

 

 

خواننده های مورد علاقه علیرضا جهانبخش

 

از بین خواننده‌های ایرانی علیرضا جهانبخش بیشتر به آهنگ های بابک جهانبخش، محسن یگانه، محسن چاووشی و محمد علیزاده علاقه دارد.
(علیرضا جهانبخش و بابک جهانبخش هیچ نسبت فامیلی با یکدیگر ندارند.)

 

 

علیرضا جهانبخش و مهدی مهدوی کیا

الگوی علیرضا جهانبخش در فوتبال

 

جهانبخش در مصاحبه ای الگو های خود در فوتبال را مهدی مهدوی کیا و کریستیانو رونالدو معرفی کرده است.

 

 

 

 

 

 

عکس اینستاگرامی علیرضا جهانبخش

عکس اینستاگرامی علیرضا جهانبخش

 

[ Photo ] علیرضا جهانبخش در دیدار با زلزله زدگان کرمانشاهعلیرضا جهانبخش در دیدار با زلزله زدگان کرمانشاه

 

علیرضا جهانبخش در تیم ملی فوتبال

علیرضا جهانبخش در تیم ملی فوتبال

 

علیرضا جهانبخش و فوتبال خیابانی

علیرضا جهانبخش و فوتبال خیابانی

 

علیرضا جهانبخش و کریم انصاریفرد

علیرضا جهانبخش و کریم انصاریفرد

 

[ Photo ] علیرضا جهانبخش و کفش طلای لیگ هلند

علیرضا جهانبخش و کفش طلای لیگ هلند

 

 

 

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی کیلیان امباپه

مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند در میان ۵ لحظه برتر جام‌جهانی ۲۰۱۸

تیم ملی فوتبال کشورمان بهترین تیم دفاعی در جام‌جهانی ۲۰۱۸

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=2511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰