تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
3
منظور:

تورم نقطه به نقطه در پایان بهمن ماه به ۳۵.۸ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 229888
  • 02 اسفند 1402 - 19:54
تورم نقطه به نقطه در پایان بهمن ماه به ۳۵.۸ درصد کاهش یافت
داود منظور با ابراز خرسندی از پشت سر گذاشتن بودجه امسال بدون کسری گفت: منابع ما هیچ سالی به طور کامل تحقق پیدا نمی‌کند. با ابزار تخصیص و مدیریت درآمد و هزینه‌ای که انجام می‌دهیم اسفند را هم بدون نگرانی پشت سر خواهیم گذاشت.

جمهوریت-داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با ابراز خرسندی از پشت سر گذاشتن بودجه امسال بدون کسری گفت: منابع ما هیچ سالی به طور کامل تحقق پیدا نمی‌کند. با ابزار تخصیص و مدیریت درآمد و هزینه‌ای که انجام می‌دهیم اسفند را هم بدون نگرانی پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تا الان پرداختی‌های ما ترازمند بوده است. در دستگاه‌های اجرایی در پرداخت‌ها هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: سال ۱۴۰۳ در مقایسه با بودجه ۱۴۰۲ بودجه با کیفیت تری تنظیم کردیم. موارد اختلافی بین دولت و مجلس در شورای نگهبان و مجمع تشخیص برطرف خواهد شد

منظور گفت: تورم ماهانه ۱.۴ درصد شده که پایین‌ترین نرخ تورم طی ۲ سال گذشته است. تورم نقطه به نقطه در پایان بهمن ماه نسبت به بهمن سال گذشته به ۳۵.۸ درصد رسیده است.

وی افزود: ابتدای امسال تورم نقطه به نقطه ۵۰.۵ درصد بوده است که الان حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

منظور: رشد اقتصادی در پاییز سال جاری نسب به پاییز سال گذشته ۵.۱ درصد مثبت است و بدون نفت ۲.۵ درصد. در بخش خدمات در سه ماهه گذشته ۵ درصد و در بخش صنعت و معدن ۶.۹ درصد رشد داشته ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در انتها گفت: در ۹ ماه اول امسال نرخ رشد نزدیک به ۷ درصد است.

 

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=229888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰