تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
5

شرکت های بورسی سودشان را پنهان می کنند؟

  • کد خبر : 219431
  • 22 آبان 1402 - 19:55
شرکت های بورسی سودشان را پنهان می کنند؟
یک حقوقدان بازار سرمایه گفت: سازمان بورس باید دقیق تر و منضبط تر و با توجه به تکالیف قانونی که برای آن وجود دارد قانونمندتر به شکایت ها در بازار سرمایه پاسخ دهد.

جمهوریت-یک حقوقدان بازار سرمایه گفت: سازمان بورس باید دقیق تر و منضبط تر و با توجه به تکالیف قانونی که برای آن وجود دارد قانونمندتر به شکایت ها در بازار سرمایه پاسخ دهد. اما در شرایط فعلی، درخصوص تکالیف قانونی سازمان بورس، خلاء قانونی وجود دارد و ما باید برای ترک فعل های مدیران در بازار سرمایه جرم انگاری کنیم.

دستکاری های برخی شرکت های بورسی سودده در حساب های مالی خود، آن هم با هدف پنهان کردن سود حاصل شده؛ اعتراض فعالان بازار سرمایه را به همراه داشته است. هرچند به نظر می رسد این شرکت ها، برای کاستن از مداخلات و فشارهای دولت این اقدامات را درپیش گرفته اند، اما اگر چنین پنهان‌کاری هایی تبدیل به رویه‌ای شود، عملا سهامداران بعد از ماه‌ها انتظار، سودی از سرمایه‌گذاری های خود نمی‌برند و به اعتماد عمومی نسبت به این بازار، ضربه‌ای جدی وارد خواهد شد!

این درحالی است که برای ماه های متوالی، اغلب نمادهای بازار ، علی‌رغم ارزنده بودن، نتوانسته اند اعتمادی را برای خرید جلب کنند و بازار سرمایه همچنان در رکود به سر می برد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=219431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰