تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
5

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خواستار عرضه فولاد و سیمان خارج از بورس شد

  • کد خبر : 214113
  • 15 مهر 1402 - 19:44
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خواستار عرضه فولاد و سیمان خارج از بورس شد
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اثرگذاری بالای فولاد و سیمان در فرآیند ساخت و ساز بر خروج عرضه مصالح ساختمانی از بورس برای کاهش تورم بخش مسکن تاکید کرد.

جمهوریت-نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اثرگذاری بالای فولاد و سیمان در فرآیند ساخت و ساز بر خروج عرضه مصالح ساختمانی از بورس برای کاهش تورم بخش مسکن تاکید کرد.

به گزارش  وزارت راه و شهرسازی، کمال علیپور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که دو مولفه در قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار است، اظهار کرد: زمین و مصالح ساختمانی دو مولفه موثر در قیمت تمام شده ساخت مسکن هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که زمین در طرح نهضت ملی مسکن تقریباً حل شده است، افزود: سازمان‌ها و ادارات دولتی زمین‌های در اختیار خود را برای پروژه‌های طرح مذکور قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی موضوعاتی که از قبل پیگیر آن بودیم مسئله قیر بود که قیمت آن در هر تن از ۱۲ میلیون تومان به ۷.۵ میلیون تومان کاهش یافت، در مصالح ساختمانی نیز باید بتوانیم قیمت را کاهش دهیم. در این راستا باید نیاز مصرفی فولاد و سیمان را در کشور را استخراج کرده و آن را با قیمت داخلی در اختیار بخش ساخت و ساز مسکن قرار دهیم و مابقی تولید سیمان و فولاد را با قیمت فوب خلیج‌فارس صادر کنیم.

نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر در مجلس یازدهم بیان کرد: در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی جلسه‌ای برگزار شده است.

علیپور خنکداری با تاکید بر این‌که مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده ساخت مسکن موثر است، اضافه کرد:‌ معتقدیم همان کاری که با خودرو انجام شد و عرضه آن از بورس خارج شد، باید برای مصالح ساختمانی نیز اجرا شود.

وی تاکید کرد: این کار از تورم‌های بخش ساخت و ساز مسکن و به‌ دنبال آن، قیمت مسکن جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=214113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰