تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024
3

شکایت از یک عضو شورای شهر تهران به دلیل «توئیت‌هایش»

  • کد خبر : 20956
  • 17 دی 1397 - 20:35

به گزارش جمهوریت ; واکنش تندگویان به احتمال فیلترینگ اینستاگرام، شکایت از عضو شورای شهر تهران به دلیل «توئیت‌هایش»، زیرمیزی به «درمان» بازمی‌گردد، از سرخط های اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه (۱۷ دی‌ماه) است. به گزارش ایسنا، امروز در گروه اجتماعی ایسنا ۴۴ خبر،مصاحبه و گزارش تولید شده است که گزیده‌ مهمترین این اخبار […]

به گزارش جمهوریت ;

واکنش تندگویان به احتمال فیلترینگ اینستاگرام، شکایت از عضو شورای شهر تهران به دلیل «توئیت‌هایش»، زیرمیزی به «درمان» بازمی‌گردد، از سرخط های اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه (۱۷ دی‌ماه) است.

به گزارش ایسنا، امروز در گروه اجتماعی ایسنا ۴۴ خبر،مصاحبه و گزارش تولید شده است که گزیده‌ مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:

بهزیستی چوب لای چرخ «کهریزک» نمی‌گذارد؛ ایرادات را رفع کنید

مدیرکل بهزیستی استان تهران در مورد صدور مجوز مرکز ساماندهی معتادان متجاهر «سروش» گفت: طی بازدید تیمی اخیر ایرادهای سازمان بهزیستی برطرف نشده بودند. بهزیستی آمادگی دارد بلافاصله بعد از برطرف شدن ایرادات مذکور مجوز مرکز را صادر کند. سازمان بهزیستی تاکنون به شکل تیمی دوبار از مرکز کهریزک بازدید کرده است که نوبت اول در تاریخ ۱۸ آذر ماه بود و ۹ ایراد به این مرکز از سوی سازمان بهزیستی وارد شد.

داریوش بیات‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه براساس مصوبات، نظارت و ارائه مجوز به مرکز ساماندهی معتادان متجاهر بر اساس دستورالعمل ها و پروتکل‌های موجود در سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد،اظهارکرد: بهزیستی در تمام این مسیر به دنبال حفظ کرامت و سلامت معتادان است و مطلقا نظرات شخصی و دیدگاه‌های فردی در این حوزه وارد نمی‌شود. بهزیستی قصد ندارد تا فرایند این کار را به عقب بیندازد و یا چوب لای چرخ برخی از دستگاه‌ها قرار دهد.

واکنش تندگویان به احتمال فیلترینگ اینستاگرام: «موسسه فیلترینگ» باز کنیم

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از اظهارات مطرح شده در مورد فیلترینگ اینستاگرام گفت: با این اقدام تصمیم‌گیران فیلترینگ در کشور تقریبا هیچ ایرانی نیست که تلفن همراه هوشمند داشته باشد اما روی تلفن همراهش فیلترشکن نصب نکرده باشد و به عبارتی تقریبا تمام کاربران ایرانی فضای مجازی یک فیلترشکن هم دارند.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌ و گو با ایسنا با بیان اینکه فیلترینگ در کشور، بارها در مورد شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر تا تلگرام اعمال شده و در حال حاضر نیز به اینستاگرام رسیده است، اظهارکرد: در مورد فضای مجازی هم «شورای فضای مجازی» و هم نهادهای نظارتی مثل پلیس فتا و … تشکیل شده است. سوال اساسی ما این است که اگر این همه نهاد برای کنترل داریم، می‌توانیم با افرادی که ممکن است در فضای مجازی مرتکب تخلف شوند، برخورد کنیم و قوانین هم به قدر کافی وجود دارد پس چرا باید یک بستر را فیلتر کنیم؟

مذاکره با فعالان بخش خصوصی برای استخدام مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به تخصیص ١۴٠٠ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در لایحه بودجه ٩٨ گفت: با افزایش سقف وام مددجویان از ٢٠ میلیون تومان به ۵٠ میلیون تومان، برای پرداخت ۷۰۰۰ وام به ٣۵٠٠ میلیارد تومان نیاز داریم که این رقم در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، حجت الله عبدالملکی در نشست کمیته امداد با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی مهمترین محور ایجاد کسب درآمد برای مددجویان است،اظهارکرد: البته برای نیازمندان حاد به کمک‌های نقدی و کمک معیشتی نیاز داریم اما مهمترین برنامه کمیته امداد برای رفع محرومیت توجه به اشتغال مددجویان است.

اعمال جریمه ۲۴ درصدی سالیانه عدم پرداخت عوارض در انتظار تأیید مجلس

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران از اعمال جریمه دو درصدی عدم پرداخت عوارض در لایحه درآمدهای پایدار خبر داد.

زریر نگین تاجی در گفت‌ و گو با ایسنا در مورد سرانجام لایحه درآمدهای پایدار که در مجلس در حال بررسی است، گفت: احتمالا ظرف یک الی دو ماه آینده لایحه درآمدهای پایدار در دستور کار صحن مجلس قرار خواهد گرفت و تصویب می شود.

واکنش استاندار تهران به نحوه توزیع سهم مالیات بر ارزش‌افزوده شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۹۸

استاندار تهران درباره توزیع مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها توسط شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها که در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸ آورده شده است، گفت: این موضوع به‌صورت کارشناسی با نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا درباره چرایی واگذاری سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده به شورای برنامه‌ریزی استان در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸ اظهارکرد: این واگذاری هم تهدید است و هم فرصت. لذا باید بررسی شود که تا امروز که این قانون نبوده عملکرد شهرداری‌ها چگونه بوده است و اجرای چنین قانونی چه مشکلاتی را در مسیر شهرداری‌های کشور ایجاد می‌کند.

شکایت از عضو شورای شهر تهران به دلیل “توئیت‌هایش”

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در مورد شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از وی توضیحاتی ارائه کرد.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پرونده شکایت از وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به دلیل محتوای برخی توییت‌ها و مصاحبه‌هایم از من شکایت کرده است.

۲۸ درصد مساحت کشور درگیر سیلاب‌های طولانی و شدید

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه ۲۸ درصد مساحت کشور دچار سیلاب‌های طولانی و شدید است، گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب در بارش‌های اخیر توسط فعالیت‌های آبخیز و آبخوان‌داری جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.

ابوالقاسم حسین‌پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه از سال ۱۳۳۰ تا پایان نیمه نخست سال ۱۳۹۷، ۶۹۹۶ مورد سیل بزرگ و کوچک در کشور رخ داده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۸۵ مورد آن در دهه ۹۰ اتفاق افتاده است.

زیرمیزی به “درمان” بازمی‌گردد، اگر…

تعیین تعرفه‌های پزشکی چالش همیشگی سلامتی‌هاست؛ دغدغه‌ای که هر سال درباره چند و چونش بحث می‌شود و دست آخر نیز گروه‌هایی راضی و گروه‌هایی هم ناراضی خواهند بود. تعیین تعرفه‌های پزشکی هر سال، دغدغه و موضوع چالشی حوزه سلامت کشور است، هم از باب میزان و چند و چون افزایش و هم از باب زمان اعلام و اجرای آن. بر اساس قانون، تعرفه‌های پزشکی باید قبل از آغاز سال جدید در شورای عالی بیمه بررسی و پیش از تصویب بودجه تعیین‌ تکلیف شوند این درحالیست که نه‌تنها در هیچ سالی شاهد اجرای این قانون نبوده‌ایم بلکه در خوشبینانه‌ترین حالت بعد از گذشت دو تا سه ماه از سال تعرفه‌های پزشکی اعلام شده‌اند این درحالیست که چنین تاخیری می‌تواند از دو منظر آسیب‌رسان باشد؛ به‌طوری‌که هم پزشکان متضرر می‌شوند و در حالی‌که قیمت همه‌نوع خدمت به‌روز محاسبه می‌شود، آنها باید با قیمت قدیم ارائه خدمت کنند و در عین حال ممکن است پزشکانی هم تخلف و  دست در جیب مردم کنند و زیرمیزی‌های کلان بگیرند.

رشد تعرفه‌ها و هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی پایین‌تر از نرخ تورم عمومی کشور بود. این درحالیست که علی‌اکبر حق‌دوست – معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت معتقد است که وقتی دو سال متوالی جامعه پزشکی را تحت منگنه قرار دهیم، نمی‌توانیم در سال‌های بعد هم به همین میزان آنها را تحت فشار قرار دهیم چراکه در صورت انجام این اقدام دوباره رفتارهای غیرعادی و زیرمیزی گرفتن‌ها، اتوماتیک‌وار ایجاد می‌شوند.

راه طرح تحول را ادامه می‌دهیم/ نگرانی بابت کمبود دارو نداریم

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به مهمترین اولویت‌های کاری‌ خود در حوزه سلامت و به ویژه بخش دارو، از بکارگیری ۱۹ هزار نیروی جدید پرستار در سال ۹۸-۹۹ خبر داد. ما راه طرح تحول را ادامه می‌دهیم. باید توجه کرد که طرح تحول نظام سلامت طرح دولت روحانی است و ما هم با قوت و شدت آن را پیش می‌بریم.

سعید نمکی در حاشیه همایش سراسری آموزش و توانمندسازی مدیران و کارشناسان نظارت بر درمان با حضور در جمع خبرنگاران نمکی در پاسخ به سوالی درباره اولویت‌های دارویی نیز ضمن تشکر از اقدامات دکتر اصغری رییس سابق سازمان غذا و دارو گفت:‌ دیروز دکتر پیرصالحی را به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو منصوب و تکالیفی را برایشان تعیین کردم. اولین تکلیف این بود که داروهای اساسی مردم با توجه به شرایط تحریم‌ها حتی یک روز هم معطل نماند. خوشبختانه ذخایر دارویی خوبی را داریم و منابع خوبی هم به صنعت دارویی کشور تزریق شده است. بنابراین هیچ نگرانی بابت کمبود دارو در ماه‌ها و سال‌های آینده وجود ندارد.

نحوه «ترمیم سوابق تحصیلی» برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاه

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش نحوه ترمیم سوابق تحصیلی برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاهی را تشریح کرد.

عباس سلطانیان در گفت‌ و گو با ایسنا با اشاره به مصوبه شورای  سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر ورود به ۸۵ درصد کد رشته محل‌های دانشگاهی بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری و شرایط ترمیم سوابق تحصیلی اظهار کرد: هنوز صورت جلسه رسمی این مصوبه به دست ما نرسیده است اما ترمیم معدل یکی از بخشنامه‌های آموزش و پرورش است که در سال ۹۴ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

بازداشت عامل آزار و اذیت دختر جوان در سیرجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از دستگیری دو نفر از عوامل آزار و اذیت یک دختر جوان در سیرجان که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است، خبر داد.

محسن نیکورز گفت: با دستور رییس کل دادگستری استان کرمان پرونده آزار و اذیت دختر جوان در سیرجان به‌صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و دستگاه قضائی با عاملان این حادثه  قاطعانه برخورد می‌کند.

به گزارش پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز (دوشنبه ۱۷ دی)، به شرح زیر است:

واکنش تندگویان به احتمال فیلترینگ اینستاگرام: «موسسه فیلترینگ» باز کنیم

نحوه «ترمیم سوابق تحصیلی» برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاه

شکایت از عضو شورای شهر تهران به دلیل “توئیت‌هایش”

راه طرح تحول را ادامه می‌دهیم/ نگرانی بابت کمبود دارو نداریم

زیرمیزی به “درمان” بازمی‌گردد، اگر…

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=20956

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰