تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس:

قرار نبود استیضاح وزیر کشور به نتیجه برسد

  • کد خبر : 206213
  • 24 مرداد 1402 - 16:16
قرار نبود استیضاح وزیر کشور به نتیجه برسد
محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در واکنش به برکناری معاون سیاسی وزیر کشور گفت: من نشنیده‌ام در وزارت کشور برکناری و این‌ها مطرح بوده باشد من اسم برکناری روی این قضایا نمی‌گذارم.

جمهوریت-محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در واکنش به برکناری معاون سیاسی وزیر کشور گفت: من نشنیده‌ام در وزارت کشور برکناری و این‌ها مطرح بوده باشد من اسم برکناری روی این قضایا نمی‌گذارم.

به گزارش ایلنا،رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در واکنش به برکناری معاون سیاسی وزیر کشور گفت: من نشنیده‌ام در وزارت کشور برکناری و این‌ها مطرح بوده باشد من اسم برکناری روی این قضایا نمی‌گذارم.

محمدصالح جوکار درباره فرآیند در خواست مجلس برای برکناری معاون سیاسی وزارت کشور و تحقق این خواسته از سوی وزیر کشور، گفت: به هر صورت امروز بین دولت و مجلس تعاملاتی برقرار است و معتقدم مجلس و دولت باید در کنار یکدیگر کار کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: ما اگر قانون‌گذاری کردیم باید عرصه قانون‌گذاری به گونه‌ای باشد که قانون‌گذار هم بتواند اجرا کند یا در موارد متعدد دیگر اگر می‌خواهیم مشکلات معیشتی مردم حل شود باید بدانیم در کنار هم بودن شرط اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا بارها اشاره کردند بروید با هم بنشیند و مسائل را حل کنید. بسیاری از مسائلی که اتفاق می‌افتد را می‌شود در سایه تعامل مجلس و دولت به راحتی حل کرد تا اتفاقی هم نیفتد. نه خواسته نمایندگان باشد نه خواسته دیگران بلکه من این‌ها را در راستای پیشبرد امور کشور می‌دانم که کار صورت گیرد در واقع هیچ اتفاق خاصی در این قضیه نیفتاده است.

جوکار درباره این‎‌که مطرح می‌کنند این برکناری در آستانه انتخابات چه پیام و چه تاثیری خواهد داشت، عنوان کرد: برکناری نیست. هرکسی یک روزی می‌آید، استعفاء می‌دهد و می‌رود من اسم برکناری روی این قضایا نمی‌گذارم.

وی یادآور شد: یکی را دیوان عدالت حکم می‌دهد و می‌گوید ایشان نباید بماند. یکی هم خودش می گوید من نمی‌توانم باشم، یک وزیری را دولت برکنار می‌کند یک وزیری هم در داخل مجلس استیضاح می‌شود این‌ روش‌های مختلفی است، من نشنیده‌ام در وزارت کشور برکناری و این‌ها مطرح بوده باشد.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخی کشور در مورد سرنوشت استیضاح وزیر کشور با این اقدام گفت: در خود بحث استیضاح بسیاری از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند، این طور نیست که بگوییم به خاطر معاون سیاسی یا وزیر بوده است، قرار نبود چنین چیزی به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=206213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰