تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
3

وضعیت جویِ زرد در کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل خیزش گردوخاک

  • کد خبر : 206131
  • 24 مرداد 1402 - 9:29
وضعیت جویِ زرد در کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل خیزش گردوخاک
هواشناسی با صدور هشدار زرد از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک طی امروز در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان خبر داد و برای سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار را پیش‌بینی کرد.

جمهوریت-سازمان هواشناسی مخاطرات این سامانه در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت است.

احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال هم وجود دارد.

هواشناسی تا زمان فعالیت این سامانه به احتیاط و اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و احتیاط در فعالیت‌های عمرانی توصیه کرده است.

احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی هم تا زمان فعالیت این سامانه توصیه شده است.

هشدار نارنجی دریایی برای فعالیت دریایی در بوشهر و خوزستان

امروز هم چنین افزایش وزش باد موجب افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱/۵ متر و دور از سواحل تا ۲ متر در استان‌های خوزستان و بوشهر در شمال و مرکز خلیج فارس می‌شود.

مخاطره سامانه شامل احتمال غرق شدن شناگران و شناورهای سبک تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریای است.

هواشناسی به اجتناب از عملیات تفریحی بویژه غواصی و شنا ،محدودیت در سفرهای دریایی با شناور سبک ،محدودیت در فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل توصیه‌کرده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=206131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰