تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3

مسئولان از کفِ خیابان بی اطلاع و مردم معترضند

  • کد خبر : 206116
  • 23 مرداد 1402 - 20:45
مسئولان از کفِ خیابان بی اطلاع و مردم معترضند
در دو انتخاباتی که در سال های 98 و 1400 برای تشکیل مجلس یازدهم و دولت سیزدهم برگزار شد، جامعه با راًی ندادن این پیام را برای سیستم ارسال کرد که نارضایتی های زیادی دارد / اینکه « مردم معترض هستند» واقعیتی است که اگر نادیده گرفته شود، جامعه را به سمت هزینه های سنگینی سوق خواهد داد / پایان بحث حجاب اگر با بیشتر شدن ذهنیت منفی مردم نسبت به مسئولان باشد، ضررش بیشتر از منفعت اش خواهد بود / نظام اگر دنبال حضور اکثریت جامعه در پای صندوق های راًی است، لازم است به هر طریق ممکن رضایت مردم را جلب کند / در صورت عدم سعه صدر در صلاحیت ها، نظام باید هزینه های انتخابات با مشارکت پایین را به جان بخرد.

جمهوریت – فعال سیاسی اصولگرا معتقد است، حاکمیت در سال انتخابات باید درصدد جلب رضایت مردم باشد.

احمد بخشایش، نماینده اصولگرای ادوار مجلس در گفت و گو با «نواندیش» با اشاره به نابسامانی های موجود در جامعه اظهار داشت: گرانی، بیکاری، فیلترینگ، بحث حجاب و… موجب شده بین بخشی از مردم و نظام حکمرانی به نوعی انشقاق به وجود بیاید. آنهم در شرایطی که انتخابات مجلس را پیش رو داریم. پس نظام اگر دنبال حضور اکثریت جامعه در پای صندوق های راًی است، لازم است به هر طریق ممکن رضایت مردم را جلب کند.

فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: در دو انتخاباتی که در سال های ۹۸ و ۱۴۰۰ برای تشکیل مجلس یازدهم و دولت سیزدهم برگزار شد، جامعه با راًی ندادن این پیام را برای سیستم ارسال کرد که نارضایتی های زیادی دارد. باید اشاره کرد، اینکه مردم در اسفند سال جاری پای صندوق بیایند، به دلیل شرایط کشور در نظام بین الملل از اهمیت زیادی برخوردار است. این توضیح مویدِ این نکته مهم است که تغییر برخی رویه ها برای بالا بردن انگیزه افکار عمومی جهت شرکت در انتخابات امری ضروری است که بی توجهی به این مهم به هیچ وجه توجیه نمی شود.

او افزود: این روزها بین مردم و سیستم اجرایی موضوعی با عنوان حجاب مطرح است که باعث انشقاق و دودستگی در جامعه شده است. به نظر من دست اندرکاران این قضیه را باید طوری مدیریت کنند تا «اقناع» در فضایی آرام و بدون جنجال عملی شود. چرا پایان بحث حجاب اگر با بیشتر شدن ذهنیت منفی مردم نسبت به مسئولان باشد، ضررش بیشتر از منفعت اش خواهد بود.

بخشایش تصریح کرد: موضوع دیگری که در فضای انتخاباتی برای جامعه خیلی مهم است، چیزی جز این نیست که همه می خواهند در انتخابات نماینده ای از جریان متبوع شان باشد تا با راًی به او نسبت به برآورده شدن مطالبات شان امیدوار باشند. به همین دلیل شورای نگهبان در مقطع تعیین صلاحیت ها باید این را لحاظ کند که رد صلاحیت ها حتماً با دلیل و مدرک باشد، در غیر اینصورت نظام باید هزینه های انتخابات با مشارکت پایین را به جان بخرد.

وی توضیح داد: نکته مهم دیگر که مردم را ماًیوس می کند این است که برخی از مسئولان دولتی طوری اظهارنظر می کنند، گویی از آنچه در جامعه و کفِ خیابان می گذرد، بی اطلاع هستند. به عنوان مثال وقتی یکی از دولتی ها از فیلترینگ دفاع می کند یا از قطار پیشرفت صحبت می کند، طبیعی است در لایه های مختلف جامعه نوعی بی اعتمادی نسبت به دست اندرکاران و در نتیجه ناامیدی نسبت به اصلاح امور بروز و ظهور پیدا می کند.

احمد بخشایش در پایان گفت: اینکه « مردم معترض هستند» واقعیتی است که اگر نادیده گرفته شود، جامعه را به سمت هزینه های سنگینی سوق خواهد داد. پس لازم است، تصمیم گیران با در نظر گرفتن همه مسائل، برای گذر از این موقعیت نگران کننده کارهای لازم را انجام بدهند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=206116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰