تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3
اوکراین :

فرد مظنون به دست داشتن در طرح توطئه ترور زلنکسی بازداشت شد

  • کد خبر : 204917
  • 17 مرداد 1402 - 10:07
فرد مظنون به دست داشتن در طرح توطئه ترور زلنکسی بازداشت شد
بر اساس بیانیه‌ سرویس امنیت اوکراین ، نام زن بازداشت شده که مظنون به جاسوسی برای روسیه است به طور علنی اعلام نشده اما وی اهل منطقه میکولایف در جنوب اوکراین است.

جمهوریت –سرویس امنیت اوکراین (SBU) دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فرد مظنون به دست داشتن در طرح توطئه ترور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس بیانیه‌ سرویس امنیت اوکراین، نام زن بازداشت شده که مظنون به جاسوسی برای روسیه است به طور علنی اعلام نشده اما وی اهل منطقه میکولایف در جنوب اوکراین است.

در این بیانیه آمده است: این زن در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره سفر برنامه‌ریزی شده زلنسکی به میکولایف در پایان جولای بود تا برای حمله هوایی روسیه برای کشتن رئیس جمهور برنامه‌ریزی کند.

بر اساس این بیانیه، ماموران سرویس امنیت اوکراین اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های خرابکارانه مظنون به دست آورده بودند و اقدامات امنیتی بیشتری را اتخاذ و این توطئه را خنثی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: ماموران سرویس امنیت اوکراین این زن را در حالی که تلاش می‌کرد اطلاعاتی را که به دست آورده بود به طرف روسی منتقل کند، دستگیر کرده‌اند.

بر اساس بیانیه سرویس امنیت اوکراین، وی وظیفه شناسایی مکان سیستم‌های جنگ الکترونیک و انبارهای مهمات نیروهای مسلح اوکراین را نیز بر عهده داشته است زیرا به سراسر منطقه سفر و از مکان‌های حساس فیلمبرداری کرده است.

بر اساس تحقیقات سرویس امنیت اوکراین، مجرم ساکن اوچاکوف در منطقه میکولایف و یک فروشنده سابق در یک فروشگاه نظامی بوده است.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=204917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰