تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
5

اردوغان درحال برنامه‌ریزی برای سفر دوباره به خلیج‌فارس است

  • کد خبر : 204313
  • 14 مرداد 1402 - 14:31
اردوغان درحال برنامه‌ریزی برای سفر دوباره به خلیج‌فارس است
یک شبکه ترکیه‌ای خبر داد رئیس جمهور این کشور تنها پس از گذشت چند هفته از سفر اخیرش به سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس بار دیگر در حال برنامه‌ریزی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

جمهوریت-شبکه «سی‌ان‌ان ترک»، امروز (شنبه)، خبر داد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای دومین سفر دور‌ه‌ای خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال برنامه‌ریزی است.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این شبکه نوشت که اردوغان در حال برنامه‌ریزی برای این سفر در ماه آگوست جاری است.

طبق گزارش این شبکه، برنامه سفر اردوغان، کشورهای بحرین، عمان، کویت و عراق را در بر می‌گیرد و ممکن است شامل سفری رسمی نیز به آلمان بشود.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه و مقامات کشورهای عربی یادشده تا لحظه انتشار این گزارش به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند و آن را رد یا تایید نکرده‌اند.

سی‌ان‌ان تورک همچنین خبر داد که اردوغان در روزهای نهم و دهم ماه سپتامبر در اجلاس گروه ۲۰ که قرار است در هند برگزار شود، شرکت خواهد کرد و همچنین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا در تاریخ هجدهم و نوزدهم ماه سپتامبر حاضر خواهد شد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رئیس جمهور ترکیه تنها چند هفته قبل به قطر، امارات عربی متحده و عربستان سعودی سفر کرده بود.

یک هیأت اقتصادی و تجاری بزرگ در این سفر اردوغان را همراهی کرده بودند و طی آن چند قرارداد مهم به ارزش ۵۰.۷ میلیارد دلار به امضا رسید.

از جمله مهم‌ترین این قراردادها، توافق شرکت ترکیه‌ای «بایکار» سازنده پرنده‌های بدون‌سرنشین با عربستان سعودی بود.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=204313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰