تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3

روسیه برای خروج تسلیحات هسته‌ای از بلاروس شرط گذاشت

  • کد خبر : 203307
  • 09 مرداد 1402 - 10:36
روسیه برای خروج تسلیحات هسته‌ای از بلاروس شرط گذاشت
یک دیپلمات ارشد روسیه گفت، خروج فرضی تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه از بلاروس مشروط بر این است که آمریکا و ناتو سیاست تضعیف امنیت روسیه و بلاروس را متوقف کنند.

جمهوریت –«الکسی پولیشچوک» رئیس دپارتمان دوم کشورهای همسود در وزارت امور خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: مایلم فورا خاطرنشان کنم که استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس پاسخی به چندین سال سیاست بی‌ثبات‌کننده هسته‌ای ناتو و واشنگتن و همچنین به تغییرات اساسی است که اخیرا در موارد کلیدی امنیت اروپایی رخ داده است.

او تاکید کرد، استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس یک اقدام اجباری جهت بازدارندگی و برای تضمین امنیت بلاروس است که فضای دفاعی مشترک با روسیه دارد.

پولیشچوک در پایان مصاحبه‌اش با اسپوتنیک بیان کرد: در این خصوص، خروج فرضی تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه از خاک بلاروس تنها در شرایطی ممکن است که آمریکا و ناتو دست از سیاست مخرب و خصمانه خود مبنی بر تضعیف امنیت روسیه و بلاروس بردارند. البته این اقدام مستلزم خروج کامل همه سلاح‌های هسته‌ای آمریکا و حذف زیرساخت‌های مربوطه در اروپا می‌باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اواسط ماه ژوئن گفت، مسکو اولین بخش از کلاهک‌های هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده و انتقال تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را تا پایان سال جاری میلادی انجام خواهد داد. او این اقدام را از عوامل “بازدارندگی” خوانده و تاکید کرده که پیغامی است برای آن‌هایی که به “شکست استراتژیک” روسیه فکر می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=203307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰