تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024
4

باز خوانی یک واقعه در تهران

  • کد خبر : 20225
  • 16 دی 1397 - 16:40
باز خوانی یک واقعه در تهران

ناصر تبریزی – چهار شنبه ۱۲ دی ماه گذشته در خروجی بسیاری از خبرگزاری ها خبری منتشر شد که بلافاصله در شبکه های اجتماعی و رسانه ها گسترش یافته و مسئولین امر را به عکس العمل سریع وادار نمود.در این راستا اقتصاد آنلاین از قول برخی شهروندان تهرانی اعلام کرد، بویی نامطبوع در سطح شهر […]

ناصر تبریزی – چهار شنبه ۱۲ دی ماه گذشته در خروجی بسیاری از خبرگزاری ها خبری منتشر شد که بلافاصله در شبکه های اجتماعی و رسانه ها گسترش یافته و مسئولین امر را به عکس العمل سریع وادار نمود.در این راستا اقتصاد آنلاین از قول برخی شهروندان تهرانی اعلام کرد، بویی نامطبوع در سطح شهر احساس می‌شود.در این مقوله سعی داریم که با مراجعه به اظهارات قاطعانه و سریع میئولین اقدامات انجام شده را مورد ارزیابی قرار دهیم!

منشاء خاصی برای بوی نامطبوع تهران پیدا نشد!

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اعلام کرد:‌ با بررسی‌های انجام گرفته منشاء خاصی برای بوی منتشر شده عصر امروز در شهر تهران شناسایی نشد.

وی افزود: نشت گاز، شکست شبکه فاضلاب و بوی ساطع شده از پالایشگاه‌های نفتی از جمله موارد متحمل منبع بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.رستگاری اظهار داشت: با توجه به اینکه این بوی نامطبوع تبعات بیماری‌زایی برای تهرانی‌ها نداشت و اورژانس تهران نیز در این زمینه گزارشی ارائه نکرد جلسه به صورت موقت پایان یافت.وی ادامه داد: شناسایی منشاء انتشار این بوی نامطبوع رها نشده و قرار است در دستگاه‌های مرتبط با نگاه تخصصی‌تر در روزهای آینده ادامه یابد.

 موضع گیری احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، نیز گفتنی است،ایشان اعلام کردند: هم‌اکنون در هیچ نقطه تهران دیگر بوی نامطبوع به مشام نمی‌رسد….وی با اشاره به بررسی‌های دیگر اظهار کرد: در گزارش‌های دریافتی مشخص شد که این بو نه مربوط به نشست گاز شهری بوده و نه ربطی به فاضلاب داشته است. همچنین منشأ این بو مربوط به پسماند نیز نبود.صادقی درباره این‌که گفته شده یکی از ایستگاه‌های مترو سبب این بو شده است، گفت: یکی از اولین دستگاه‌هایی که درباره منشأ این بو از آن‌ها سوال کردیم، شرکت مترو بود که آن‌ها به ما اعلام کردند که منشأ هیچ بویی از ایستگاه مترو نبوده است.

منشا بو بد تهران زیست محیطی است!

سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل اظهار کرد: مدیریت بحران امشب برای تشخیص منشا بو بد در تهران تشکیل جلسه می‌دهد.وی افزود: از اداره گاز و فاضلاب پیگیری کردیم، گزارشی از منشا بو نداشته اند.رییس سازمان پدافند غیر عامل گفت: هنوز گزارش مبنی بر اینکه بو در کدام منطقه بیشتر است به دستمان نرسیده است.وی بیان کرد: در صورتی که منشا بو به خاطر مواد شیمیایی باشد، سازمان پدافند غیر عامل وارد کار می‌شود و در حال حاضر موضوع محیط زیستی است.

منشاء بوی نامطبوع تهران، ایستگاه متروی ملت است!

فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران پس از گفت‌وگوی تلفنی با فرماندار تهران اعلام کرد: در آخرین تماس تلفنی که دقایقی قبل با فرماندار تهران داشتم از علت انتشار بوی نامطبوع امروز شهر تهران جویا شدم که ایشان در گزارشی اعلام کرد منشاء این بو ایستگاه متروی ملت است و هم اکنون نیز کمیته‌های ویژه‌ای از شرکت آب و فاضلاب تهران، شرکت گاز و سازمان آتش نشانی برای بررسی علت پخش این بوی نامطبوع در این ایستگاه حضور دارند.وی افزود: بر اساس تاکید فرماندار تا ساعاتی دیگر علت علل انتشار این بوی نامطبوع مشخص خواهد شد و شهروندان تهرانی هیچ نگرانی از این مسئله نداشته باشند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علت بوی بد در تهران مشخص نشده است، گفت که این بو، بوی گوگرد نیست و شبیه بوی آمونیاک است.وی با اشاره به پیگیری‌های خود در مورد منشا بوی بد در تهران، گفت: مسئولان حفاظت محیط زیست استان تهران گفتند از ساعت ۴ بعد از ظهر در حال بررسی مناطق مختلف هستند. آن‌ها می‌گویند آنچه احساس می‌شود بوی گوگرد نیست، بلکه بویی شبیه آمونیاک است که مشابه آن در مرکز دپوی زباله کهریزک به مشام می‌رسد.

 مترو چیزی ندارد که بو بدهد!

علی امام، مدیرعامل متروی تهران در واکنش به برخی خبرهای منتشر شده در خصوص منشا بوی بد در یکی از ایستگاه‌های مترو اعلام کرد:بو یا از گاز است یا زباله و فاضلاب، واگن و ایستگاه چیزی ندارد که بو بدهد!

پالایشگاه تهران: بوی نامطبوع در پایتخت ارتباطی به پالایشگاه ندارد!

جعفری مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران گفت: منشا بوی نامطبوع تهران از سوی پالایشگاه تهران نیست.تا ساعتی پیش که در محل پالایشگاه بودم، اثری از بوی نامطبوع وجود نداشت

زباله منشا بوی نامطبوع تهران نیست!

عبدلی، رییس سازمان پسماند شهرداری تهران: باتوجه به احتمال متصاعد شدن بو از آرادکوه، نیروهایمان برای بررسی اعزام کردیم اما منشا بو از زباله نیست.

وارونگی هوا علت بو نیست!

صدرالدین علیپور،رییس سازمان محیط‌زیست شهرداری تهران هم در این راستا اعلام فرمودند: وارونگی هوا علت بو نیست،بو باید کانون داشته باشد.این در حالی است که وارونگی به انباشت آلودگی گفته می‌شود.

انتشار بوی نامطبوع در تهران ناشی از زباله است نه گوگرد!

دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی با اشاره به انتشار بوی ناخوشایند در تهران، گفت: این بو ناشی از گوگرد و فعالیت‌های آتشفشانی نیست.با اشاره به انتشار بوی نامطبوع، گفت: انتشار این بو که بوی نا مطبوعی است بیشتر به نظر می‌رسد که ناشی از زباله باشد.

ترکیدگی شبکه فاضلاب صحت ندارد!

یک منبع آگاه در شرکت آبفا:تاکنون هیچ گزارشی از ترکیدگی شبکه فاضلاب اعلام نشده است. لوله‌های فاضلاب از بتن هستند و احتمال ترکیدگی آن‌ها کم است.

واکنش آتش‌نشانی به بوی نامطبوع در پایتخت!

نسبت به بوی نامطبوعی که در اکثر مناطق تهران احساس شده است، واکنش نشان داد.جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره بوی نامطبوعی که در اکثر مناطق تهران احساس شده است، گفت: از آنجا که نمی‌دانیم منشاء بوی نامطبوع از کجاست بنابراین نمی‌توانیم اقدامی خاصی در این زمینه انجام دهیم.سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور هم درخصوص این بوی نامطبوع تصریح کرد: تا این لحظه خبری ندارم.

در اظهارات مشابه دیگر چند نقطه ی مشترک وجود دارد که می بابست در مرحله اول به آن پرداخت.با بررسی آماری اظهار نظرات مسئولین محترم، نکات ذیل را از آن می توان استنباط نمود!

۱- دیگر این بوی نا مطبوع از تهران رفته است!

۲- بر خلاف شایعات موجود، منشا بو اصلا به هیچ منبعی از تهران مربوط نمی شود!

۳- اگر منشا بو شیمایی باشد ، سازمان پدافند غیر عامل وارد کار می‌شود!

۴- اینکه چون نمی دانیم منشا بو کجاست پس هیچ کاری از دستمان بر نمی آید!

۵- اگر هم بویی منتشر شده ، خوشبختانه هیچکس را مسموم نکرده است!

۶- این بوی نامطبوع به هیچ سازمان و ارگانی ربط ندارد و احتمالا از عالم غیب و بدون اجازه! وارد فضای تهران شده است!

با جمع بندی این اظهارات باید دست به آسمان برده و در وقایع مشابه از ملکوت اعلا طلب یاری یا مغفرت نماییم!

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=20225

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰