تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
2
نخست‌وزیر عراق:

اجازه نخواهیم داد کشور عرصه‌ای برای تسویه حساب شود

  • کد خبر : 202064
  • 03 مرداد 1402 - 9:23
اجازه نخواهیم داد کشور عرصه‌ای برای تسویه حساب شود
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه دولت عراق در سیاست خارجی خود با کشورهای منطقه و جهان اصل تعادل را اتخاذ کرده است، افزود: دولت اجازه نمی‌دهد عراق به درگیری کشیده شود و یا به عرصه‌ای برای تسویه حساب تبدیل شود بلکه مشتاق است که نقش رهبری خود را در منطقه ایفا کند

جمهوریت-نخست وزیر عراق گفت: دولت اجازه نخواهد داد این کشور به درگیری کشیده یا به عرصه‌ای برای تسویه حساب تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی» این مطلب را در دیدار با سفرا و نمایندگان نمایندگی‌های دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بغداد بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت عراق در سیاست خارجی خود با کشورهای منطقه و جهان اصل تعادل را اتخاذ کرده است، افزود: دولت اجازه نمی‌دهد عراق به درگیری کشیده شود و یا به عرصه‌ای برای تسویه حساب تبدیل شود بلکه مشتاق است که نقش رهبری خود را در منطقه ایفا کند و از طریق سیاست تعادل در مدیریت روابط یا از طریق پروژه‌های راهبردی مثل پروژه توسعه و انرژی که به تازگی مطرح کرده است، محلی برای همگرایی و ایجاد مشارکت باشد و برای تحقق یکپارچگی اقتصادی با کشورهای منطقه به نحوی که امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین المللی را افزایش دهد، تلاش خواهد کرد.

نخست وزیر عراق در این نشست همچنین بر ضرورت محکومیت سخنان نفرت انگیز و افراط گرایی که در تلاش‌های توهین آمیز به مقدسات و اعتقادات مردم از جمله حادثه توهین و تجاوز به حریم قرآن کریم و پرچم عراق تجسم یافت، تاکید کرد و نسبت به خطر چنین اقداماتی که امنیت و آرامش جوامع را تهدید می‌کند، هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه این حملات غیرمرتبط با مفاهیم آزادی بیان است از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا نقش خود را در مبارزه با این اقدامات نژادپرستانه و آنچه که به خشونت دامن می‌زند، ایفا کنند.

السودانی در ادامه بر مسئولیت و جدیت دولت عراق در حفاظت و تامین امنیت و سلامت همه نمایندگی‌های دیپلماتیک در بغداد تاکید کرد و گفت که عراق به این مسئولیت مطابق آنچه در کنوانسیون وین در تنظیم روابط دیپلماتیک آمده، پایبند است.

وی همچنین بر تداوم تسهیل کار شرکت‌های خارجی در عراق توسط دولت و پایبندی به توافقات اقتصادی و مشارکت با کشورهای جهان تاکید کرد.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=202064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰