تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

درآمد موتوری در تهران چقدر است؟

  • کد خبر : 201462
  • 31 تیر 1402 - 18:58
درآمد موتوری در تهران چقدر است؟
بررسی آگهی‌ها برای استخدام پیک موتوری نشان می‌دهد که انواع آگهی برای جذب نیروی پیک موتور وجود دارد و درآمدهایی از ۷ میلیون تومان تا ۲۵ میلیون تومان در ماه در نظر گرفته شده است.

جمهوریت-بررسی آگهی‌ها برای استخدام پیک موتوری نشان می‌دهد که انواع آگهی برای جذب نیروی پیک موتور وجود دارد و درآمدهایی از ۷ میلیون تومان تا ۲۵ میلیون تومان در ماه در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، ،قیمت‌های نجومی موتورسیکلت باعث شده تا عده‌ای این وسیله نقلیه را اجاره کنند. البته قیمت اجاره روزانه و ماهیانه هم آنچنان کم نیست که به‌صرفه باشد؛ یعنی اجاره تا ۱۰ میلیون تومان در ماه هم می‌رسد.

این روزها تمام خیابان‌ها و حتی پیاده‌روها عرصه تاخت و تاز موتورسواران شده است.

  • بعد از مراجعه حضوری، سراغ آگهی‌های فروش رفتم. قیمت‌ها کاملاً نجومی است. برای ساده‌ترین مدل ممکنِ یک موتورسیکلت یعنی سی جی ۱۲۵ باید بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه کرد.
  • به همین ترتیب برای موتورهای دیگر از ۷۲ میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان باید پرداخت کرد.
  • چند هفته پیش یکی از روزنامه‌ها از بازار داغ اجاره موتورسیکلت گزارش داد و نوشت یکی از ارزان‌ترین انواع این وسیله نقلیه یعنی یک هوندا ۱۲۵ ساده مدل ۹۳، ماهی تا ۶ میلیون تومان اجاره داده می‌شود که البته موعد اجاره ۳ تا ۶ ماهه است؛ یعنی ۳۶ میلیون برای نصف سال.
  • در همین خصوص آگاهی‌های زیادی در اینترنت موجود است که بر مبنای آن‌ها اجاره موتورسیکلت به صورت روزانه از ۱۵۰ هزار تومان و ماهیانه ۳.۵ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • در یک آگهی اجاره روزانه ۲۵۰ هزار تومان و ماهیانه ۷.۵ میلیون تعیین شده و در یکی دیگر به روزانه ۱ میلیون تومان هم می‌رسد.
  • یک پیک موتوری می‌گوید: الان ساعت کاری من از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر است و برای این زمان هم بیمه، نهار و ۱۲ میلیون پرداخت می‌کنند. البته اگر خسته نباشی می‌توانی بعد از آن هم به صورت پیک موتور یا اسنپ شبانه کار کنی، اما اینقدر خسته می‌شوم که برای من یکی دیگر امکان‌پذیر نیست.
  • «علی» در یک رستوران پیک‌موتور است. او در خصوص درآمد و ساعات کاری می‌گوید: ساعت کاری من به این صورت است که ظهر از ساعت ۱۲ تا ۴ بعدازظهر و بعد از ظهر از ساعت ۸ شب تا ۱۰: ۳۰ کار می‌کنم؛ یعنی کلاً روزانه ۴ ساعت در این رستوران پیک موتور هستم و ماهیانه ۶ میلیون دریافت می‌کنم.
  • موتورسیکلت به عنوان یک منبع درآمد تبدیل شده است، فشارهای اقتصادی آن قدر زیاد است که موتور که زمانی یک کالای مصرفی صرف بود امروز برای عده زیادی به عنوان یک وسیله درآمد تبدیل شده است و از آنجایی که توان خرید ندارند، به اجاره رومی‌آورند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=201462

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰